loading...
تیتر اخبار از خبرگزاریها
طراحان برتر بازدید : 75 دوشنبه 09 مهر 1397 نظرات (3)

 

پمپ آب خانگی به نوعی از پمپ گفته می شود که برای مصارف خانگی وتقویت فشار آب در خانه ها و شرکت ها و در جاهایی که نیاز به تقویت فشار آب می باشد استفاده می گردد. امروزه با افزایش جمعیت که دلیل اصلی کم فشاری آب می باشد در بیشتر کلان شهر ها به دلیل حجم بالای ساخت وساز و جمعیت انبوه که موجب کاهش فشار آب در ساختمان ها به ویژه طبقاتی که در بالای ساختمان وجود دارند شده است تامین آب با فشار قوی امری مهم و اساسی تلقی می شود.

بدین منظور پمپ آب خانگی از اهمیت بالایی در این بخش ها برخوردار است. یکی دیگر از عوامل تایر گذار در پمپ آب خانگی انتخاب صحیح آن می باشد که عوامل متعددی در این انتخاب میتواند دخیل باشد که از جمله این عوامل میتوان به تعداد طبقات ساختمان و میزان مصرف آب و تعداد شیر های آب و غیره اشاره کرد انتخاب درست پمپ آب خانگی میتواند مشکل فشار آب رابرطرف کند. کارشناسان خبره ما شما را در خدمت شما هستند تا انتخابی درست در این زمینه داشته باشید .

پمپ آب خانگی

صنعت ساختمان و پیشرفت های آن باعث شده است که ساختمان ها روز به روز بلند و بلندتر شوند و این موضوع امر آب رسانی به این ساختمانها را با مشکل مواجه کرده است. به نحوی ک در برخی از ساختمان ها، فشار آب لوله کشی به قدری نیست که به واحدهای طبقات بالا برسد. به همین دلیل استفاده از پمپ آب خانگی به امری رایج و بهینه جهت بهبود این مشکل تبدیل شده است. پمپ آب خانگی با هدف افزایش فشار مناسب آب و رساندن آب به طبقات بالا مورد استفاده قرار می گیرد. هر ساختمان با توجه به وضعیت و تعداد طبقات و مسائل دیگر، نیاز به این دارد که نوع خاصی پمپ استفاده نماید تا بهترین بازدهی را داشته باشد. انواع پمپ آب خانگی را می توانید از بخش مربوط به آن مطالعه و بررسی نمایید.

طراحان برتر بازدید : 89 دوشنبه 02 مهر 1397 نظرات (0)

هزينه زندگي در اتريش

شرایط و هزينه زندگي در اتريش ۲۰۱۸ و راههای مهاجرت به اتریش  ۲۰۱۸ و شرایط گرفتن وکیل مهاجرت چگونه می باشد؟ بررسی شرایط زندگی در اتریش و شرایط اخذ اقامت اتریش چگونه صورت میگیرد؟ آیا برای زندگی در اتریش کشوری مهاجرپذیر است؟ برای زندگی در اتریش از چه طریق میتوان مهاجرت  نمود؟ برای زندگی در اتریش کدام راه توصیه میشود؟ در این مقاله سعی شده که به هزينه زندگي در اتريش اشاره شود و متقاضی با توجه به شرایط خود بهترین طریق ممکن را برای مهاجرت به اتریش و زندگی در اتریش انتخاب نماید. پس از مطالعه مقاله فوق با مراجعه به دفاتر همکار موسسه حقوقی ملک پور نسبت به شرایط مهاجرت به اتریش و همچنین مشکلات زندگی در اتریش و مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل در اتریش ، کار در اتریش ، سرمایه گذاری در اتریش و ثبت شرکت در اتریش ، پناهندگی در اتریش و ازدواج در اتریش و یا در نهایت اقامت خود حمایتی اتریش و همچنین اخذ کارت قرمز سفید قرمز اتریش امکانپذیر است شما می توانید به صورت کامل در خصوص  هزينه زندگي در اتريش و یا هزینه زندگی دانشجویی در اتریش مشاوره دریافت نمایید.

 

https://legalmalekpour.com/%d9%87%d8%b2%d9%8a%d9%86%d9%87-%d8%b2%d9%86%d8%af%da%af%d9%8a-%d8%a7%d8%aa%d8%b1%d9%8a%d8%b4/

طراحان برتر بازدید : 69 دوشنبه 02 مهر 1397 نظرات (0)

اقامت پس از تحصیل در اسلوونی

آنچه دغدغه اصلی دانشجویان و دانش آموزان بعد از اتمام تحصیلشان در اسلوونی و دیگر کشورهاست اقامت پس از تحصیل در اسلوونی و تبدیل ویزای تحصیلی ست. از معمول ترین روش ها برای اقامت پس از تحصیل در اسلوونی تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری ست.برای اقامت پس از تحصیل در اسلوونی باید در وهله اول کار پیدا کنید و کارفرما داشته باشید تا او درخواست دهد و بر اساس آن اجازه کار صادر شود.در موارد تصریح شده در قانون یک کارگر می تواند برای مجوز کار شخصی درخواست دهد تا بتواند آزادانه کار یا کارفرمایش را در طول مدت اقامت کاری اش انتخاب کند.در این مقاله سعی شده اطلاعات مختصری درباره اقامت در اسلوونی و اقامت پس از تحصیل در اسلوونی ارائه شود اما هر یک از شقوق بیان شده دارای جزییاتی ست که نیاز به راهنمایی با مشاوران حرفه ای در امر مهاجرت دارد. موسسه حقوقی ملک پور با گردآوردن بهترین وکلا و با تجربه چندین ساله در امر مهاجرت بهترین راه ها را در خصوص اقامت پس از تحصیل در اسلوونی و دیگر مسایل مربوط به مهاجرت به اسلوونی پیش روی شما قرار می دهد و از ابتدای تا انتهای راه قدم به قدم با شما خواهد بود.

 

اجازه کار

شهروندان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا نیاز به اجازه کار برای اشتغال و کار در اسلوونی ندارند. کارگران در خارج ار اتحادیه اروپا تحت شمول قانون بیگانگان در خصوص کار و اشتغال هستند.در درجه اول نیاز به کارفرما درید که مایل به استخدام شما باشد.کارفرما تحت شرایط خاصی می تواند شما را استخدام کند.مهم ترین شرط این است که هیچ نامزد مناسبی در ارادات کاریابی اسلونی ثبت نشده باشد و فرد استخدام شده باعث هیچ اختلالی در بازار کار اسلوونی نشود.

دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل پس از تکمیل مطالعات خود مجازند در اسلوونی بمانند به شرطی که قبل از انقضای مدت مجوزشان درخواستی با هدف دیگر برای گرفتن اجازه اقامت به مرجع صالح در اسلوونی تسلیم نمایند.اجازه اقامت برای هر هدف خاص در قانون بیگانگان(Aliens Act) تعریف شده است.

آنها بعد از پایان یافتن تحصیلاتشان فرصت به دست آوردن اجازه کار شخصی دارند این اجازه برای ۳ سال معتبر است به شرطی که:

۱)آنها یک سال پایانی تحصیلاتشان را در اسلوونی حضور داشته باشند و حداقل آموزش عالی(ISCED 5A) را به دست آورده باشند و یک کارفرما پیدا کنند یا خودشان بعد از دو سال از اتمام تحصیلاتشان خویش فرما شوند یا

۲) یک برنامه تحقیقاتی(ISCED 6) را تکمیل کنند و یک کارفرما پیدا کنند یا در عرض یک سال تبدیل به خویش فرما بشوند.

در باب اقامت پس از تحصیل در اسلوونی، اجازه اقامت در اسلوونی شخصی برای مدت ۳ سال می تواند به وسیله اعضای خانواده از کشور ثالث هم در رابطه با برنامه دوم به دست آید.کسی که اجازه اقامت موقت معتبر به منظور الحاق به خانواده دارد و به اعضای خانواده از کشورهای ثالث به عنوان محقق اجازه اقامت داده شده و اجازه اقامت موقت برای الحاق به خانواده دارد چنین اجازه اشتغالی اجازه اشتغال،خود اشتغالی و کار برای هر کارفرمایی را می دهد و ممکن است سالی یک بار نیاز به تمدید داشته باشد.اگر اتباع کشورهای ثالث ۶ ماه قبل از درخواست استخدام شوند یا خویش فرما گردند در سیستم تامین اجتماعی اسلوونی ثبت نام می کنند.مجوز می تواند برای یک دوره ۳ ساله تحت همان شرایط دوباره صادر شود.

 

اجازه اقامت و اشتغال مطابق قانون اتباع بیگانه

ممکن است به اتباع بیگانه ای که مایل به اقامت در اسلوونی به منظور اشتغال یا کارهایی با اهداف دیگر هستند اجازه اقامت موقت داده شود اگر او اجازه کار داشته باشد و یا اگر شرایط مورد نیاز را برای انجام فعالیتت های اقتصادی مطابق مقررات جمهوری اسلوونی دارا باشد می تواند این فعالیت ها را بدون نیاز به اجازه اقامت انجام دهد.

پس از مهاجرت به اسلوونی؛ برای اتباع خارجی برای اولین بار اقامت موقت به منظور اشتغال و یا کارهای با اهداف دیگر صادر می شود که اعتبار آن به اندازه مجوز یا مدت زمان لازم برای انجام فعالیت است که در هر صورت از یک سال متجاوز نمی باشد.

اتباع خارجه ای که به مدت ۳سال به طور مداوم در جمهوری اسلوونی بر اساس اجازه اقامت موقت که به منظور اشتغال و اهداف کاری دیگر صادر می شود کار کرده باشد ممکن است برایش اجازه اقامت موقت به مدت بیش از ۲ سال صادر شود.

در مواردی که تبعه بیگانه برای مدتی کمتر از اعتبار اجازه کارش کار کرده،اجازه اقامت موقت بیگانگان(اتباع خارحه) صادر می شود و یا به اندازه مدت قرارداد استخدامی تمدید می شود.

درخواست اجازه اقامت در اسلوونی به منظور اشتغال ممکن است توسط تبعه خارجه یا کارفرما تسلیم شود.تبعه خارجه باید برای اولین بار درخواست اجازه اقامت موقت را توسط نمایندگی دیپلماتیک و کنسولی جمهوری اسلوونی در خارج از  کشور تسلیم کند در حالی که ممکن است کارفرما درخواست را توسط نمایندگی دیپلماتیک یا کنسولی جمهوری اسلوونی در خارج از کشور و یا توسط مرجع صالح در اسلوونی تسلیم کند اگر در خواست اجازه اقامت به منظور اشتغال توسط کارفرما تسلیم شود کارفرما باید اعمال دیگر مطابق با مجوز تبعه خارجه انجام دهد و نباید به عنوان نماینده پذیرش خدمات باشد.

 

در باب اقامت پس از تحصیل در اسلوونی، تعداد مهاجران در اسلوونی از زمانی که این کشور در سال ۲۰۰۴ به اتحادیه اروپا پیوست افزایش یافت.قرار گرفتن این کشور در مسیرهای مهم تجاری موقعیت استراتژیکی را برای این کشور به وجود آورده که این خود باعث توجه بیشتر مهاجران به این کشور شده و همین امر تسهیل کننده برای اخذ اجازه کار برای اقامت پس از تحصیل در اسلوونی ست.قوانین اسلوونی به گونه ای است که در آن افراد غیر مقیم می تواننند کار و متعاقباً تابعیت این کشور را به دست آورند پس می توان امیدوار بود شرایط برای کسانی که در این کشور تحصیل کرده اند بهتر خواهد بود و اقامت پس از تحصیل در اسلوونی برای آنها با دشواری کمتری مواجه است اما همین امر باعث شده قوانین مهاجرت در این کشور سخت گیرانه باشد تا از ورود مهاجران غیرقانونی جلوگیری کند.موسسه حقوقی ملک پور با داشتن بهترین ها در امر مهاجرت به شما کمک می کند تا بهترین و مطمین ترین راه را برای مهاجرت انتخاب کنید و قدم هایتان برای ساختن آینده روشن را با اطمینان بردارید.

طراحان برتر بازدید : 167 یکشنبه 01 مهر 1397 نظرات (0)

دانشگاه نیوکاسل، در زمره 200 دانشگاه برتر جهان قرار دارد، و یکی از رهبران آموزش دانشگاهی است که مدارک تحصیلی آن و برنامه های آموزشی که در این دانشگاه قرار دارد در سطح اعتبار جهانی است. دانشجویان این دانشگاه توسط محققان و اساتید برجسته در رشته خود آماده می شوند تا آرمان های تحصیلی و شغلی خود را دنبال کنند. بیش از دو سوم فارغ التحصیلان این دانشگاه در مدت چهار ماه پس از اتمام تحصیلات خود استخدام می شوند. یادگیری مدرن با استفاده از امکانات پیشرفته و جدیدترین فناوری های یادگیری دیجیتال پشتیبانی می شود. در عین حال فرهنگ دانشگاهی در این شهر پر جنب و جوش و از تعادل کامل همراه با شیوه زندگی متناسب همراه است.

 

http://miestudy.com/fa/%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%86%db%8c%d9%88%da%a9%d8%a7%d8%b3%d9%84/

طراحان برتر بازدید : 151 یکشنبه 01 مهر 1397 نظرات (0)

هزینه مهاجرت دائم به اوکراین:

اولین موضوع در خصوص اطلاع از هزینه های مهاجرت به اوکراین، این مطلب است که متقاضی باید ابتدا بتواند در کشور اوکراین حضور پیدا کند و در این خصوص باید درخواست ویزای توریستی به سفارت اوکراین بدهد، پس از دریافت ویزا متقاضی می تواند حداکثر به مدت 14 روز در این کشور حضور داشته باشد. هزینه های ابتدایی اخذ ویزای و تور یک هفته تا 14 روز بسته به پکیج ارائه شده توسط آژانس های مسافرتی متفاوت است که از متوسط 650 دلار شروع خواهد شد تا 1100 دلار.
 هزینه های مهاجرت دائم به اوکراین به پارامترهای دیگری نیز بستگی دارد، مثلا اینکه قرار است متقاضی از چه راهی اقامت دائم اوکراین را اخذ نماید، همچنین تعداد اعضای خانواده با توجه به شرایط سنی شان نیز در بحث هزینه ها از اهمیت زیادی برخوردار است. روش های مهاجرت به اوکراین همانطور که در قسمت های دیگر سایت ذکر شده از طریق سرمایه گذاری، تحصیل، حضانت کودک بی سرپرست اوکراینی یا سرپرستی افراد سالخورده و... امکان پذیر می باشد. همچنین پس از ورود به کشور اوکراین باید مشخص شود، مقاضی قرار است در کدام یک از شهرهای این کشور اقامت داشته باشد، هر چند که مجددا یادآوری می کنیم، قرار است شما در یکی از ارزانترین کشورهای دنیا اقامت داشته باشید. اگر بخواهیم متوسط هزینه ای را برایتان متصور شویم به ذکر این موضوع می پردازیم که درآمد متوسط یک فرد در پایتخت اوکراین 360 دلار می باشد، درآمدی که به راحتی توسط آن هزینه های زندگی فرد تامین می شود.

 

بسیاری از موسسات حقوقی در ایران به کسانی که قصد مهاجرت به اوکراین را دارند پشنهاد مهاجرت به دیگر کشور های اروپایی را میدهند.اما ما با توجه به تجربه ای که در این زمینه کسب کرده ایم با اطمینان کامل اوکراین را به متقاضیان پیشنهاد میکنید.دلیل اول برای اولیت داشتن اوکراین نسبت به بقیه کشور های اروپای هزینه بسیار پایین تر برای مهاجرت و زندگی است.هزینه زندگی در اوکراین حتی از هزینه زندگی در ایران نیز کمتر است.هزینه مسکن،تحصیل و تامین نیاز های اولیه زندگی ارزان تر از ایران است و نکته جالب این است که کشور از لحاظ امکانات رفاهی و تفریحی در سطح دیگر کشور های اروپایی قرار دارد.با توجه به این شرایط ما پیشنهاد میکنیم اگر قصد مهاجرت به اروپا را دارین حتما اوکراین را یکی از اصلی ترین گزینه های خود در نظر بگیرید.

 

هزینه مهاجرت تحصیلی به اوکراین:

در خصوص مهاجرت تحصیلی به اوکراین پروسه به این ترتیب است که دانشجو ابتدا از یکی از دانشگاه های اوکراین با ارائه مدارک تحصیلی خود بتواند پذیرش تحصیلی بگیرد و پس از آن درخواست ویزای تحصیلی از طریق سفارت اوکراین در تهران نماید.

مدارکی که برای ارائه و پذیرش در دانشگاه های اوکراین مورد نیاز است شامل پاسپورت، مدرک دیپلم و ریزنمرات مقطع دیپلم، گواهی صحت و سلامت پزشکی می باشد که همه این موارد باید به صورت ترجمه رسمی به زبان انگلیسی باشند.

به صورت کلی هزینه مهاجرت به اوکراین برای تحصیل با توجه به رشته ی تحصیلی، شهری که دانشگاه در آن واقع شده و اینکه در کدام دانشگاه قصد تحصیل را داشته باشید بسیار متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه های تحصیل در کشور اوکراین می توانید با کارشناسان تحصیلی ما در گروه حقوقی رادیو وکالت تماس حاصل نمائید.

 

https://legalholding.ir/%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D9%88%DA%A9%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D9%86/

طراحان برتر بازدید : 122 شنبه 31 شهریور 1397 نظرات (0)

کیف آلومینیومی

کیف آلومینیومی چیست

همواره در زندگی خود به وسایلی برخورده ایم که بعنوان ابزار کار ما محسوب شده و اهمیت بالایی داشته اند.به نحوی که نباید کوچکترین آسیب به این ابزار برسد. به همین دلیل برای محافظت از این ابزار آلات و وسایل، کیف آلومینیومی مورد استفاده قرار می گیرد.

کیف آلومینیومی در واقع نوعی از کیف با استحکام بالاست که در برابر ضربه مقاوم است. لایه بیرونی این کیف ها عمدتا از آلومینیوم می باشد و ظاهری براق دارند اما در برخی موارد کیف آلومینیومی با پوشش دیگری برای زیبایی بیشتر همراه شده است.

استفاده از آلومینیوم برای ساخت کیف محافظ به چند دلیل محبوبیت بالایی دارد که در زیر به آنها اشاره می نماییم

  • کیف آلومینیومی در برابر اکسایش و زنگ زدگی مقاوم است و پوسیده نمی شود.
  • کیف آلومینیومی نسبت به نمونه های پلی اتیلن و پلاستیکی مقاومت بسیار بالایی دارد
  • کیف آلومینیومی به دلیل چگالی کم عنصر آلومینیوم، بسیار سبک و خوش دست است و در حمل و نقل ابزار آلات شما را دچار زحمت نخواهد کرد.

پوشش داخلی کیف ها نیز با توجه به نیاز دارای پوشش عمدتا فوم و یا یونولیتی و ضد ضربه است تا قطعات و لوازم درون کیف فیکس شوند و هنگامی ضربه خوردن احتمالی به کیف آلومینیومی، قطعات درون آن جابجا نشوند. این لایه فوم یا یونولیت با توجه به نیاز شما در کارگاه تولید کیف اطلس کیف برش خورده و می توانید هنگام خرید کیف آلومینیومی ، بر حسب نیاز خود این مورد را سفارش دهید.

موارد کاردبرد کیف آلومینیومی

این نوع کیف به دلایلی که در بالا ذکر کردیم، کاربرد بسیار وسیعی در صنعت دارند. در زیر به نمونه هایی که کیف های آلومینیوم در آن کاربرد دارند را ذکر کرده ایم. البته این به این معنی نیست که این نوع کیف برای مصارف دیگر استفاده ای ندارد، بلکه برای توضیح کیفیت . کاربرد این نوع کیف به بیان آن خواهیم پرداخت.

  • کیف آلومینیومی دوربین فیلم برداری: جهت محافظت دوربین از صدمات احتمالی
  • کیف آلومینیوم پزشکی: جهت جلوگیری از ضربه خوردن قطعات حساس پزشکی
  • کیف آلومینیومی آرایشی و گریم : جهت فیکس کردن و جلوگیری از خراب شدن ابزارهای گریم
  • کیف آلومینیومی اداری: برای نگهداری تجهیزات اداری حساس که نیاز به حمل دارند
  • کیف آلومینیومی ابزار : برای نگهداری آسان و منظم ابزر و سهولت در جابجایی
  • کیف آلومینیومی صنعتی و موسیقی : برای جلوگیری از ضربه خورد به آلات موسیقی حساس و خرابی احتمالی
طراحان برتر بازدید : 74 شنبه 31 شهریور 1397 نظرات (0)
  • تی شوی چرخشی مدل 533

    • طول دسته 120 سانتی‌متر.
    • چرخش 360 درجه دسته تی.
    • دارای قابلیت تنظیم اندازه طول دسته.
    • دسته ساخته شده از جنس آلومینیوم بسیار محکم و سبک و ارگونومیک.
    • نخ به کار رفته در از الیاف میکروفایبر با قابلیت جذب آب تا 7 برابر وزن خود.
    • جنس بدنه پلی اتیلن و مقاوم در برابر رطوبت.
    • تعویض نخ یدک زمین شوی، بدون نیاز به تماس دست.
    • نبود پدال و شیر تخلیه در طراحی سطل، در جهت حذف هر گونه نشت آب.
    • عدم وجود قطعه فلزی در سطل در راستای جلوگیری از هر گونه زنگ زدگی.
    • حذف پدال و کارآیی بهتر با مکانیزم چرخشی موجود در داخل دسته زمین شوی.
     
     
     
     
     
  •  

    مشخصات تی شوی چرخشی مدل 533

    • خدمات پس از فروش قطعات.

    • ساخته شده از پلاستیک.

    • در سه رنگ آبی, قرمز و بنفش.

    • شستشو و آبگیری زمین‌شوی با بالاترین سرعت و کیفیت بدون تماس دست با آب.

    • قابلیت تعویض سری بدون نیاز به تماس دست با آب و منسوج.

    • دسترسي راحت به نقاطي مثل زير کابينت ها و ديوارها و شيشه هاي بلند.

    • مناسب جهت استفاده در منزل، دفاتر اداری کوچک، مطب، بانک و دفاتر کار.

طراحان برتر بازدید : 151 شنبه 31 شهریور 1397 نظرات (0)

نمایندگی کارچر آلمان karcher

شرکت کارچر آلمان (کرشر- کارشر) در زمینه تولید تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی، فعالیت خود را از سال 1935 در کشور آلمان آغاز نمود و در حال حاضر به عنوان بزرگترین تولید کننده محصولات نظافتی در دنیا است. شرکت  کارچر karcher دارای ده هزار نیروی کار بوده و در شصت (60) کشور دنیا نماینده فعال فروش دارد. گروه توسعه صنعتی و بازرگانی آرکا تجارت با چندین سال تجربه و سابقه درخشان در زمینه محصولات نظافت صنعتی، اقدام به اخذ نمایندگی کارچر (کرشر karcher)  آلمان نموده است. این شرکت در زمینه ارائه و فروش محصولات کارچر و خدمات پس از فروش کارچر، از نیروهای تحصیل کرده و متخصص در این زمینه بهره برده است تا بتواند در بهبود کیفیت نظافت در کشورمان گام موثری را بردارد. 

 

 نمایندگی کارچر آلمان- آرکا تجارت نمایندگی فروش محصولات کارچر آلمان

 

شرکت آرکا تجارت نمایندگی کارچر

شرکت بازرگانی آرکا تجارت به عنوان نمایندگی کارچر آلمان، محصولات خود را یکسال گارانتی کرده است. همچنین این تجهیزات نظافت صنعتی دارای 10 سال خدمت پس از فروش (محصولات karcher)هستند. 

 

تنوع محصول در نمایندگی کارچر (آرکا تجارت)

محصولات شرکت آرکا تجارت دارای تنوع بالایی می باشند. از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

نمایندگی کارچر آلمان در ایران

شرکت آرکا تجارت نمایندگی محصولات کارچر (کرشر) karcher در ایران، سعی در تامین قطعات و لوازم یدکی محصولات کارچر نموده است تا مصرف کنندگان عزیز با خیالی آسوده محصولات کارچر karcher را استفاده نمایند.

 

دفتر نمایندگی کارچر در تهران

دفتر مرکزی گروه صنعتی و بازرگانی آرکا تجارت در تهران واقع شده و هموطنان عزیز می توانند برای مشاوره درباره محصولات کارچر karcher با کارشناسان تماس بگیرند. برای اطلاع از آخرین مدل دستگاه های موجود، تعمیر و خدمات پس از فروش آنها و نیز سایر اطلاعات فنی منتظر تماس شما عزیزان هستیم.

 

نمایندگی کارچر در شهرستان

در خصوص اطلاع از آدرس نمایندگی کارچر در شهرستان ها نیز می توانید با شرکت آرکا تجارت تماس بگیرید:

نمایندگی کارچر در کرج

نمایندگی کارچر در شیراز

نمایندگی کارچر در اصفهان

نمایندگی کارچر در مشهد

نمایندگی کارچر در تبریز

نمایندگی کارچر در اهواز

نمایندگی کارچر در رشت

طراحان برتر بازدید : 184 شنبه 31 شهریور 1397 نظرات (0)

لیست قیمت موتور برق بنزینی واکسون VACKSON

 
 

قیمت ریال

ساخت

 قدرت KW 

مدل

شرح کالا

ردیف

3/960/000

چین

800 W

VK950N

موتور برق بنزینی هندلی واکسون

1

5/280/000

چین

1.5 KW

VK2800R

موتور برق بنزینی هندلی واکسون

2

9/130/000

چین

2 KW

VK3900KF

موتور برق بنزینی ونفتی هندلی واکسون

3

7/150/000

چین

2.2 KW

VC3800

موتور برق بنزینی هندلی واکسون

4

7/150/000

چین

2.2 KW

VPG3600

موتور برق بنزینی هندلی واکسون

5

8/250/000

چین

3 KW

VC6800

موتور برق بنزینی هندلی واکسون

6

8/250/000

چین

3 KW

VPG5600

موتور برق بنزینی هندلی واکسون

7

9/900/000

چین

3 KW

VC6800E1

استارتی واکسون موتور برق بنزینی

8

9/900/000

چین

3 KW

VPG5600E1

استارتی واکسون موتور برق بنزینی

9

11/000/000

چین

3 KW

VC6800E2

استارتی وچرخ دار واکسون موتور برق بنزینی

10

8/800/000

چین

3 KW

VK5500

موتور برق بنزینی هندلی واکسون

11

10/450/000

چین

3 KW

VK5500E1

استارتی واکسون موتور برق بنزینی

12

20/900/000

چین

6 KW

VK8500E2

استارتی وچرخ دار واکسون موتور برق بنزینی

13

22/000/000

چین

7 KW

VK9500E2

استارتی وچرخ دار واکسون موتور برق بنزینی

14

25/850/000

چین

8 KW

VK10800E2

استارتی وچرخ دار واکسون موتور برق بنزینی

15

25/850/000

چین

8 KW

VK10500E2

استارتی وچرخ دار واکسون موتور برق بنزینی

16

35/200/000

چین

8 KW

KDE9500T

موتور برق دیزلی استارتی وسایلنت واکسون

17

 

طراحان برتر بازدید : 160 شنبه 31 شهریور 1397 نظرات (0)

درباره تهران کونیکا

فروشگاه تهران کونیکا (اطلس) با بیش از 25 سال سابقه درخشان در زمینه تامین مواد مصرفی، تونر و انواع قطعات دستگاههای کونیکا مینولتا و کانن و همچنین ارائه خدمات تعمیر و نگهداری با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب به نامی درخشان در این صنعت تبدیل گشته است. این فروشگاه هم اکنون وارد کننده بدون واسطه و مستقیم تمامی مدل های دستگاههای کونیکا مینولتا و تونر کونیکا در ایران می باشد. جهت اطلاع از جزئیات و خرید می توانید با یکی از شماره های فروشگاه تماس حاصل فرمایید.

طراحان برتر بازدید : 65 جمعه 30 شهریور 1397 نظرات (0)

نرم افزار اتوماسیون اداری چیست؟

تعريف نرم افزار اتوماسیون اداری عبارت است از مجموعه روش های كاری نرم افزاری و سخت افزاری در جهت خودكارسازی(Automation)، ساماندهی و تسهیل در انجام مكاتبات اداری.

چرا نرم افزار اتوماسیون اداری؟

امروزه مزایای استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری بر هیچ كس پوشیده نیست و با توجه به بالغ شدن شركتها و سازمانها در حوزه‌های مختلف به خصوص حوزه فناوری اطلاعات، نیازهای استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری بیش از پیش احساس می‌شود. به طور كلی استفاده از سیستم های حوزه اتوماسیون اداری می‌تواند نیازهای ارتباطی، مدیریت زمان و كار، دسترسی آسان، مطمئن، سریع، از راه دور به اطلاعات و البته با دقت، ایجاد نظام استاندارد مكاتبات، جلوگیری از گم شدن و از بین رفتن نامه ها و … را برطرف كند.

چرا نرم افزار اتوماسیون اداری كتیبه؟

خوشبختانه در حال حاضر، تعداد زیادی شركت نرم افزاری در حوزه تولید نرم‌افزار اتوماسیون اداری فعال هستند. تعدد این شركتها، گزینه های انتخابی را زیاد می‌كند از طرفی انتخاب نرم‌افزار مناسب را سخت تر می‌كند. دنبال شعار این نیستیم که بگوییم بهترین نرم افزار اتوماسیون اداری را داریم. ولی به عمل ثابت میکنیم که میزان رضایت مندی مشتریانمان بسیار بالاست. به دلايل زير انتخاب نرم‌افزار اتوماسیون اداری كتیبه توصيه مي‌شود:
مهمترین ویژگی نرم‌افزار اتوماسیون اداری كتیبه، ساده و روان بودن آن می‌باشد. بدلیل استفاده عمومی از سیستم و به بیان دیگر استفاده در سطح كل سازمان، افراد با هر سطح علمی بایستی بتوانند استفاده مناسب از سیستم داشته باشند. در نرم افزار كتيبه امكاناتي تعبيه شده است تا كاربر بتواند با توجه به سليقه خود محيط کاری استفاده از كتيبه را به شكل مورد قبول خود تغيير دهد. تغيير در نمايش آيكنها، رنگ و فونت فرمها، نمايش منوها، نمايش آلارمها و … همه در اختيار كاربر عادی قرار مي‌گيرد. فرایند آموزش نرم افزار اتوماسیون اداری در فضایی کاملا رویداد گرا متناسب با نیاز مشتری قابل ارائه خواهد بود.

سرعت مناسب بدون در نظر گرفتن حجم بالای اطلاعات و میزان همزمانی استفاده از سیستم یكی دیگر از ویژگی های بارز سیستم اتوماسیون اداری كتیبه است. بسیاری از كاربران سیستمهای اتوماسیون اداری غیر استاندارد، بعد از سالها به دلیل كندی و سرعت نامناسب سیستم، ناچار به تعویض سیستم و تحمیل به پرداخت هزینه های مهاجرت از سیستم قدیم به جدید را خواهند داشت. استفاده از الگوریتمهای رمزگذاری در سطح لايه Data به خصوص روی تصاویر نامه ها و پیوستها، در صورت سرقت سخت‌افزاری و ورود به لایه Data امكان دسترسی به اطلاعات به صورت غیر سیستماتیک (هک كردن) را بسیار سخت و امنیت سیستم را بالاتر می‌برد. همچنین مدیر سیستم می‌تواند با فراخوانی اطلاعات از Active directory امکان استفاده از Policy امنیتی ویندوز را در تعریف کاربر داشته باشد.

نكته ديگر در خصوص نرم افزار اتوماسیون اداری كتيبه استفاده در ۳ وضعيت اتوماسیون اداری تحت ویندوز (اتوماسیون اداری تحت شبكه)، نرم افزار اتوماسیون اداری تحت وب و به صورت نرم افزار offline مي‌باشد كه با توجه به نياز مشتري قابل ارائه خواهد بود. قابلیت جذاب دیگر نرم افزار اتوماسیون اداری كتيبه اتصال به نرم افزار مدیریت گردش كار (WFM) و نرم افزار BPMS کتیبه است كه كاربر را قادر مي كند در یک رابط كاربري واحد از تمام فضای نرم افزار اتوماسیون اداری و نرم افزار BPMS استفاده نمايد. سيستمهاي مديريت گردش كار و BPMS به عنوان بسترهاي توليد فرم و فرايند به نوعي بسيار كاربردي بوده و پس از مكانيزه كردن مكاتبات و بايگاني الكترونيكي، نبودشان كامل احساس خواهد شد و در صورتيكه نرم افزار اتوماسيون اداري فاقد اين بخشها را تهيه كنيد در آينده‌اي نه چندان دور مشكلات عديده‌اي نظیر مهاجرت به نرم‌افزار جدید خواهيد داشت.

mokatebat2

دبیرخانه و بایگانی الکترونیکی

ویژگی عمومی دبیرخانه الکترونیکی رابط کاربری راحت و استفاده ساده برای هر نوع کاربر با هر سطح علمی می باشد.ثبت نامه های صادره، وارده و داخلی و …

نرم افزار اتوماسیون ادرای امن

اتوماسیون اداری امن

  • امنیت، قابلیت اطمینان، قابلیت سنجش بالا.
  • پشتیبانی از روشهای رمزنگاری و هویت شناسی استاندارد.
  • الگوریتمهای رمزنگاری فایلها و ضمایم.

نرم افزار اتوماسیون اداری آفلاین

اتوماسیون اداری offline

از كاربردهایی این بخش استفاده از امكانات اتوماسیون اداری در جلسات بیرون از شركت و یا در محلهایی كه امكان برقراری ارتباط با سرور اصلی شركت نیست و یا امکان استفاده از نسخه وب ویس وجود ندارد

ipad

قابل اجرا روی موبایل و تبلت

مدیران سازمان ها و كاربران موبايلها و تبلتها می‌توانند برنامه اتوماسیون اداري خود را استفاده نمايند. به کمک نرم افزار وب بیس کتیبه علاوه بر مکاتبات، فرمهای سازمانی طراحی شده با فرمساز نیز قابل استفاده در موبایل  تبلت خواهد بود.

project

اتوماسیون اداری پروژه محور

با استفاده از تجربه ای بدست آمده‌ از همکاری با شرکتهای مهندسین مشاور و پیمانکار، ویژگیهایی در سیستم وجود دارد که نرم افزار کتیبه از یک نرمافزار اتوماسیون اداری به یک نرم افزار اتوماسیون مهندسی (اتوماسیون مهندسین مشاور و پیمانکار) و پروژه محور مبدل شده است.

Event_oriented1

فرایند آمورش و استقرار رویدادگرا

شرکت ورجاوند، با ایجاد یک تیم كمیته راهبری و مهندسی فرایند متشكل از مدیران پروژه مجرب ورجاوند و تیمی فعال از مشتری، نقشه راهی را ترسیم می‌كند و با استفاده از این نقشه راه، قدم به قدم آمورش و فرایند استقرار را پیش می‌برد

mail

مدیریت فکس و پست الکترونیکی

با استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری مدیریت فکسها و پست الکترونیکی بدون نرم افزار جانبی میسر خواهد شد.محدودیتی روی تعریف پستهای الکترونیکی وجود ندارد.

light_form_generator3

ابزار فرم‌ساز و مدیریت گردش كار لایت

سیستم فرم‌ساز و مدیریت گردش كار لایت ابزاری در جهت تعریف فرمهای سازمانی ساده منطبق با روالهای ایزو (ISO) می‌باشد. با کمک این ابزار شما قادرید بدون داشتن دانش انفورماتیک ، فرم‌های مورد نیاز خود را طراحی بکنید.

Outlook

نرم افزار اتوماسیون اداری و ارتباط با Outlook

كتيبه داراي گزينه‌اي به عنوان ارتباط با نرم افزار outlook مي‌باشد. به كمك اين گزينه شما قادر خواهيد بود بدون محدوديت روي نسخ مختلف نرم افزار microsoft outlook را جهت تبادل مكاتبات مورد استفاده قرار دهيد.

BPMS_EO

یکپارچه با نرم افزار bpms

با توجه به وجود رابط کاربری واحد بین نرم افزار اتوماسیون اداری و نرم افزار BPMS ، کاربر میتواند در یک رابط کاربری از نامه های، فرمها، کارها و سایر موارد مرتبط بهره برداری کند.

ECE

پشتیبانی از ECE

پروتكل ECE يا Electronic Correspondence Exchange Protocol يك پروتكل ملي و ايراني براي تبادل نامه بين گونه هاي مختلف نرم افزار اتوماسیون اداری می‌باشد. اين پروتكل توسط كار گروهي از شركتهاي نرم افزاري توليد كننده نرم‌افزار اتوماسیون اداری و سازمان نظام صنفي رايانه‌اي استان تهران تدوين شده است.

نرم افزار اتوماسیون اداری تحت وبنرم افزار اتوماسیون اداری تحت وب

با استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداري تحت وب شما می‌توانید در بیرون محیط كار همانند محيط كار، از امكانات ثبت نامه‌ (وارده، صادره، داخلی)، مشاهده و پیگیری نامه های ارسال شده، ارجاع كار به سایر كاركنان سازمان، جستجو روی نامه‌ها  استفاده نمایید.

قیمت نرم افزار اتوماسیون اداری كتيبه

آخرين نكته اينكه با بررسي قيمت نرم‌افزارهاي اتوماسيون اداري رقيب، قیمت نرم افزار اتوماسیون اداری كتيبه نسبت به قیمت ساير نرم افزارهاي اتوماسیون اداری مشابه مناسبتر مي‌باشد.

تشخيص اشتباه خريد نرم افزار اتوماسيون اداري و نرم افزار BPMS

 در برخي از مواقع انتظاري كه مشتري از نرم افزار اتوماسيون اداري دارد فراتر از ساماندهي مكاتبات است و تمايل دارد در كليه حوزه‌ها، سازمان خود را paperless كند. اين مواقع معمولا بدليل عدم شناخت نرم‌افزار و يا غير حرفه‌اي بودن فروشنده اين انتظار را به وجود مي‌آورد که علاوه بر ساماندهی مکاتبات، فرایندهای سازمان نیز نرم افزاری و مکانیزه شود. برای پرهیز از این اشتباه مقاله تفاوت نرم افزار اتوماسیون اداری و نرم افزار  BPMS را مطالعه فرمایید.

طراحان برتر بازدید : 49 سه شنبه 27 شهریور 1397 نظرات (0)

درباره بلکا بیشتر بدانید

بلکا چیست ؟

طبق آمار های بررسی شده ، نتیجه می شود که حدود هفتاد درصد رنگ ها در کشور های جهان دوم و سوم از نوع شیمیایی می باشند . این گونه رنگ ها هم برای سلامت افراد و هم برای کارکنان بسیار مضر می باشد . رنگ های شیمیایی سال هاست که در جوامع پیشرفته منسوخ شده و دیگر از آن استفاده نمی شود . همین عامل سرطانی بودن ، دانمشندان ایرانی را واداشته است که کمی در این باره تفکر کنند و برای رنگ آمیزی ساختمان ها و اماکن از یک تفکر قدیمی که استفاده از منابع طبیعی بود استفاده کنند . ان ها این کار را با پوشش سلولزی بلکا مدرنیسم مخلوط کرده و یک پدیده نوع را در صنعت رنگ سازی ایجاد کرده اند . باید گفته شود که تاریخ پیدایش بلکا به عنوان پوشش سلولزی نتیجه می شود که برای رنگ آمیزی و تزیینات ساختمان ها به مرور زمان انجام گرفته و در عین زیبایی ، سلامت و بهداشت ، صرفه جویی در هزینه را به ارمغان آورده است . بلکا دارای خواص زیادی می باشد که در ادامه به بعضی از آن ها به صورت مختصر می پردازیم .

بلکا و عایق برودت ، حرارت

خاصیت الیافی بودن بلکا سال هاست که مورد قبول همگان واقع گشته شده است . پوشش سلولزی بلکا باعث گردیده است که همیشه هوا در میان الیاف آن حضور داشته باشد . می دانید که هوا خود یک نوع عایق حرارت و گرما می باشد و در مقابل حرارت از خود مقاومت نشان می دهد . همین عامل سبب گردیده است که که نقاشی بلکا به عنوان یک عایق حرارت و برودت محسوب شود . بلکا خاصیتی که دارد از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری می کند و همین عامل سبب می شود که یک تعادل نسبی بین تابش و بازتاب به وجود آید که خود باعث خنک شده ساختمان می شود .

کاهش اصوات بازگشتی به وسیله بلکا

تا کنون به ساختمان های بزرگ و اماکن اداری قدم گذاشته اید . در این گونه اماکن یکی از مواردی که انسان را مورد اذیت قرار می دهد امواج بازگشتی صدا می باشند . این امواج وقتی به یک سطح مسطح برخورد می کنند با همان شدن اولیه به سمت انسان باز می گردد که باعث اذیت انسان هایی که در آن محیط هستند ، می شود . نقاشی بلکا باعث می گردید که دیگر این اصوات بازگشتی با همان زاویه اولیه باز نگردند. مزیتی که دارد این است که به دلیل پوشش سلولوزی بلکا بسیاری از انرژی آن توسط این الیاف گرفته شده و دیگر صوت بازگشتی انرژی از خود ندارد و انسان را اذیت نمی کند . این گونه نقاشی ها برای مکان هایی که سکوت الزامیست مخصوصا بیمارستان بسیار توصیه می شود .

نیاز به زیر سازی در بلکا نیست

یکی از مزیت های مهم و کاربردی رنگ بلکا ، عدم نیاز به زیر سازی می باشد . نقاشی بلکا بر روی کلیه سطوح قابل انجام می باشد و نیاز به ماده ای خاص ندارد . این عامل سبب گردیده است که در تمامی نواحی کشور این عمل قابل انجام باشد . شما بعد از این که ساختمان خود را با آجر یا سفال یا هر چیز دیگر ساختید می توانید بعد از گل گچ کردن آن ، این عمل را انجام دهید . این کار باعث می گردد که عمل سفید کاری حذف شود که بسیار مقرون به صرفه می باشد .

بلکا جایگزین مناسب رنگ و کاغذ دیواری می باشد. پوشش سلولزی بلکا با الیاف طبیعی و چسب مخصوص مخلوط شده است. رنگ بلکا بر روی سطوح صاف از جمله گچ, گچ و خاک سیمان, کاشی و سنگ قابل اجرا می باشد و نیازی به زیرسازی ندارد. بر روی رنگ پلاستیک به دلیل حلّال بودن در آب باید سطح زیر کار با چسب رزین و رنگ روغن زیر سازی شود. بلکا رومالین بر روی آهن سیاه و چرب و زنگ زده و چوب به علت زرد شدن قابل اجرا نمی باشد. پوشش سلولزی بلکا رومالین پتینه ، عایق حرارت , عدم انعکاس صدا و عایق در برابر آن بوده و بو کثیف کاری ندارد. رنگ بلکا در برابر آتش و ضربه مقاوم بوده و ترک خوردگی ندارد. در نقاشی بلکا بعلت وجود سطوح بافت دار، زیبا و سازگار ، محیطی گرم و جذاب و همراه با آرامش به فضای داخلی ساختما می بخشد.

قابلیت شستشو

بدون شک تا به حال با مشکلات سفید و دیگر نوع رنگ ها آشنایی دارید . این گونه رنگ ها بعد از مدتی نیاز به دوباره رنگ کردن دارند ولی بلکا قابلیت شستشو را دارد و شما می توانید با یک شستشو ساده آن را مانند روز اول تمیز کنید . این کار در دراز مدت بسیار مقرون به صرفه می باشد و هزینه و قیمت بلکا تمام شده را برای شما کاهش می دهد .

البته بلکا رانمی توان با اب شستشوی کامل کردبلکا با کف شامپو فرش و جارو برقی به راحتی قابل نظافت است

بلکا و محیط زیست

می دانید که در ساخت رنگ های شیمیایی ، نفت یکی از مواد اولیه می باشد . این خود برای محیط زیست بسیار خطرناک می باشد چرا که در آن موادی وجود دارد که باعث افزایش دمای کره زمین می شود . مواد هیدروکربنی که در رنگ های شیمیایی وجود دارد برای سلامت انسان و محیط زیست خطرناک می باشد که این مواد به وفور در مواد و رنگ های شیمیایی وجود دارد . یکی دیگر از مضررات رنگ های شیمایی وجود فلزات سنگین می باشد . این فلزات برای سلامتی موجودات زنده بسیار مضرر می باشد و در دراز مدت بر آن ها تاثیر بسیار بدی می گذارد . بلکا از این خصوصیات مبرا می باشد . در ساخت آن هیچ گونه آلاینده یا فلز سنگینی به کار نرفته است . یکی از فواید بلکا قابلیت بازیافت می باشد که بعد از تمام شدن تاریخ مصرف آن دوباره به محیط زیست و چرخه طبیعت قابل بازگشت می باشد .

مقاومت در برابر اشتعال

یکی از خصویات مهم رنگ بلکا مقاومت در برابر اشتعال می باشد . طبق آزمایش های انجام شده بلکا به سختی قابل اشتعال می باشد ، از این رو برای مراکز اداری مانند بیمارستان ها ، تئاتر و .. که برای تخلیه آن زمان زیادی وجود ندارد بسیار ماده مناسبی می باشد چرا که به آتش نشان ها در هنگام آتش سوزی وقت بیشتری می دهد و می توانند آتش سوزی را تحت کنترل خود بگیرند .

عدم جذب گرد و غبار

می دانیدکه دلیل جذب گردو غبار بر روی سطوح بار الکتریکی است که این سطح هابه وجود می آید .اگر یک سطحی قابلیت بار داردشدن را داشته باشدمی تواندذرات معلق موجود در فضا را جذب کند . در آزمایشات انجام گرفته نشان داده شده است که پوشش سلولزی بلکا از نظر بار الکتریکی حدودا خنثی می باشد و به سختی می توان آن را باردار کرد . این عامل سبب گردید است که گرد و غبار محیط به آن جذب نشود و همانند روز اولیه از کیفیت و براقیت خو.د برخوردار باشد .

خاصیات ارتجاعی بلکا

بلکا خاصیت مهمی دارد و آن هم ارتجاعی بودن الیاف آن می باشد . این عامل سبب گردیده است که در هنگام ترک برداشتن مقاومت از خود نشان دهد و فضای موجود را پر کند که در این حالت ترک ایجاد شده قابل رویت نمی باشد و نیازی به بازسازی آن وجود ندارد .

نحوه اجرای بلکا

نحوه اجرای بلکا با توجه به زیر سازی آن می تواند متفاوت باشد . در ساختمان هایی که زیر سازی آن گچی می باشد ، این کار بسیار راحت می باشد و شما به سادگی می توانید رنگ بلکا را انجام دهید . البته در ساختمان های آجری و سفالی استفاده از بلکای ضخیم نیاز می باشد که موجب ریختن بلکا شده و توصیه نمی گردد . بلکا با توجه به خصوصیاتی که دارد برای تمام گونه های آب و هوایی ایران قابل استفاده می باشد و شما در هر کجایی که هستید می توانید آن را انجام دهید . شما می توانید خمیر بلکا را از فروشندگان این کار تهیه نمایید ولی حتما باید محلول زیر آن را نیز بسازید تا بتوانید یک نقاشی بلکا خوب انجام دهید . ممکن است در ابتدا کمی قیمت بلکا گران تر باشد که این عامل در دراز مدت برای شما جبران ساز می باشد و می تواند در آینده به نفع شما عمل کند . همچنین ویژگی دیگری که بلکا دارد این است که می توانید در صورت خرابی با آبپاش محل را خیس نموده و با یک قاشق سطح بلکا را ترمیم نمایید.

طراحان برتر بازدید : 41 شنبه 24 شهریور 1397 نظرات (0)

پیشرفت رتبه در گوگل

هدف از طراحی هر وب سایتی قطعا بازاریابی و فروش بیشتر و یا ارائه خدماتی راحت تر و آسان تر است.بازاریابی وب سایت میتواند به شکل های مختلفی صورت بگیرد.مثلا ممکن است از طریق تبلیغات در سایت های معتبر و یا تبلیغات در بیلبورد های تبلیغاتی باشد.یکی از راه های بازاریابی وب سایت ها گوگل است که برای رقابت در این فضا باید به فکر بهبود رتبه سایت در گوگل باشید.البته بازاریابی گوگل میتواند از طریق تبلیغات گوگل اتفاق بیفتد که با توجه به نرخ جدید دلار میتوان گفت به صرفه نیست.

برای بهبود رتبه سایت در گوگل باید از تکنیک های سئو و بهینه سازی سایت کمک گرفت.سئو فرآیندی زمان بر و خسته کننده است و نیاز به تجربه زیادی دارد تا به نتیجه مطلوب ختم شود.در سال های اخیر سئو پیچیده شده و سخت میتوان در نتایج گوگل جایگاه خوبی کسب کرد.در ادامه به توضیح مواردی خواهیم پرداخت که میتواند به بهبود رتبه سایت شما در گوگل کمک کند.

بهبود رتبه در گوگل

انتخاب عنوان مناسب:

 

در هر صفحه از گوگل 10 وب سایت به عنوان نتیجه ی سرچ نمایش داده میشود.سوال اینجاست که آیا همیشه وب سایت هایی که در نتایج بالاتر قرار دارند ورودی بیشتری میگیرند؟جواب این سوال در اکثر مواقع مثبت است.اما همیشه به این شکل نیست.میتوان با انتخاب عنواوین مناسب برای صفحات سایت خود کاربران بیشتری را مجاب کنید که روی لینک شما کلیک کنند.

بیایید مثالی را بررسی کنیم.فرض کنید شما در گوگل عبارت "سئو سایت" را سرچ میکنید.اگر لینک اول با عنوان "سئو سایت" دیده شود و لینک سوم با عنوان "سئو حرفه ای سایت،متخصص انجام سئو تضمینی" دیده شود،آنگاه شما روی کدام لینک کلیک خواهید کرد؟قاعدتا احتمال اینکه روی لینک سوم کلیک کنید بیشتر است.زیرا توضیح دقیق تر و مورد توجه تری را برای شما نمایش داده است.

با کلیک بیشتر بر روی لینک شما نسبت به لینک های بالاتر،رفته رفته گوگل تشخیص خواهد داد که سایت شما مورد تایید کاربران است و لینک شما را در نتایج بالاتر قرار خواهد داد.

 

محتوای مفید داشته باشید:

 

محتوا با توجه به موضوع وب سایت شما میتواند به هر شکلی باشد.مثلا محتوای یک وب سایت آموزشی باید طولانی و کامل و روان باشد.یا محتوای یک سایت فروش اپل آیدی باید خلاصه و واضح باشد و یا محتوای یک وب سایت فروش بلیط هواپیما باید تفکیک شده و به صورت قابل فهم باشد.

محتوای خوب همیشه محتوایی نیست که زیاد باشد.مثلا فرض کنید شما برای خرید بلیط هواپیما وارد یک سایت میشوید و این سایت بیش از 10 پاراگراف در مورد بلیط هواپیما نوشته است.طبیعی است که در این وب سایت نخواهید ماند و به سراغ وب سایتی میروید که فقط بلیط ها وشرایط پرواز و قیمت ها را گذاشته است و به راحتی میتوانید بلیط تهیه کنید.

این مثال را زدیم که کاملا متوجه منظور ما از محتوای مفید بشوید.محتوای مفید یعنی بهترین محتوایی که بتواند نیاز کابران را در سریع ترین زمان ممکن و به بهترین شکل ممکن رفع کند.

 

استفاده از شبکه های اجتماعی:

 

 شبکه های اجتماعی یکی از فضاهایی است که میتوان برای بهبود رتبه سایت در گوگل از آن کمک گرفت.البته فعالیت مناسب در شبکه های اجتماعی میتواند به برند سازی شما کمک زیادی بکند و حتی در بعضی موارد میتوان درشبکه های اجتماعی حتی بهتر از گوگل نتیجه گرفت.

گوگل معتقد است وب سایتی که در شبکه های اجتماعی فعالیت مناسبی دارد و کاربران زیادی به فعالیت های این وب سایت توجه میکنند،لایق رتبه خوبی در نتایج است و آن سایت را در نتایج بالای خود قرار میدهد.انتشار پست های با کیفیت سایت در شبکه های اجتماعی و لینک گذاری در مطالب میتواند شروع خوبی برای فعالیت در شبکه های اجتماعی باشد.رفته رفته با عضو گیری و ورودی گرفتن از طریق همین شبکه های اجتماعی،تغییرات مثبتی در نتایج خود در گوگل مشاهده خواهید کرد.

طراحان برتر بازدید : 35 یکشنبه 21 آذر 1395 نظرات (0)

 


شکارچیان کوچک در خاک را به معنای واقعی کلمه کردن طعمه خود را خر خر کردن می توانید: باکتری ها و ارتباط با یکدیگر با استفاده از عطر و بوی خاک. گروهی از محققان موسسه هلند اکولوژی (NIOO KNAW) که این شکارچیان–protists–به نام ‘ ارتباطات باکتری استراق سمع در”کشف شده است. کشف است که باز می شود تا دیدگاه های کشاورزی است. نتایج این ماه در مجله ISME ، از ناشران طبیعت در دسترس هستند.

آن تیره belowground، بنابراین داشتن احساس خوب بوی حیاتی است. NIOO در خاک و محیط زیست میکروبی در حال حاضر که باکتری های خاک تمایل به استفاده از عطر برایFKFRQ7077S برقراری ارتباط با یکدیگر متوجه شده بود.

نویسنده سرب از ماده کریستین شولتز بوهم: “مردم، بیش از حد، می تواند بوی بعضی از این عطر. فقط از راه بوی جنگل بعد از یک دوش، تابستان فکر می کنم. آن است که توسط باکتری ها صحبت کردن تولید می شود. اما اکنون که دشمنان طبیعی این باکتری همچنین استفاده از این عطر را معلوم.”

“طولانی” از راه دور

Protists کلیدی شکارچیان باکتری در خاک هستند. تا کنون، آن چه protists طعمه خود را در چنین محیط پیچیده و پیچ وخم دار حس ناشناخته بود. Protists ممکن است بزرگتر از باکتری ها، اما آنها هنوز تک سلولی هستند.

بوی آن در حال حاضر تبدیل کردن، بخصوص برای ارتباطات از راه دور–است و اگر شما میکرو ارگانیسم، البته اکثر ارتباطات گرایش به راه دور. ترکیبات آلی فرار (VOCs) برای این رایحه می تواند ‘حمل در فاصله حدود ده سانتيمتر’.

یکی دیگر از چیزی که protists استفاده از بوی برای این است که تمایز بین انواع مختلف باکتری ها. کمک می کند تا آنها را شکار بهترین و جذاب ترین را انتخاب کنید و مستقیما برای آن، معتقد است اکولوژیست خاک و آغازیان کارشناس استفان Geisen یکی از اعضای تیم تحقیقاتی.

درختان کریسمس

Terpenes هستند جزء کلیدی که عطر: محققان متوجه که باکتری ها است که دیگر نمی تواند تولید terpenes، سمت چپ protists بی ریا. Terpenes? “این نه کلمه بسیاری از مردم می دانند، می گوید:” کریستین شولتز بوهم “در عین حال همه می دانند چه هستند. Terpenes است که چه چیزی باعث کریسمس درختان بوی مانند درختان کریسمس. یا ماندارین یا اسطو خودوس عادی فکر می کنم.”

ممکن است برنامه های عملی برای کشف این تیم در حال حاضر می آیند به مشاهده. “امکان استفاده از این ترکیبات آلی فرار برای کنترل بیولوژیکی آفات ممکن است. برای جذب دشمنان از عوامل بیماری زا و مضر دیگر میکرو ارگانیسم.” Terpenes: آنها فقط برای کریسمس نیست…

منبع داستان:

مواد ارائه شده توسط هلند موسسه از محیط زیست (NIOO KNAW) . توجه: ممکن است ویرایش محتوا برای سبک و طول.

طراحان برتر بازدید : 36 چهارشنبه 17 آذر 1395 نظرات (0)

 


من n سال 2013، پارلمان روسیه به اتفاق آرا تصویب قانون منع “تبلیغات غیر سنتی روابط جنسی”، اساسا ساخت آن را غیر قانونی توزیع هر گونه مواد در روابط همجنسگرا و یا گی حقوق از طریق اینترنت و یا هر نوع دیگر از رسانه ها یا غرور همجنسگرایان برگزاری راه پیمایی و یا تظاهرات.

حرکت منجر به افزایش فوری در جرم و جنایت نفرت homophobic. تا کنون اهداف شامل اند Ikea (برای جرم از جمله زوج همجنسگرا در کاتالوگ خود)، مسابقات ورزشی اجرا توسط سازمان همجنسگرایان دوستانه، و شاید معروف ترین المپیک سوچی.

این هفته، نماینده روسیه در زمان هدف در آنچه ممکن است مانند هدف بعید به نظر می رسد: ورزشی EA Fifa 17 سال کپی آخرین ورود در سری سالانه فوتبال بازی ها که به طور م34W3fJRGv8عمول بیش از 20 متر به فروش می رساند.

بنابراین همجنسگرا مورد فیفا چه شما ممکن است بپرسید? هیچ اسمی از هر چیزی از راه دور نزدیک شدن به موضوع همجنسگرایان در فیفا 17 روایتگری. موضوع توسعه ورزش پشتیبانی از رنگین کمان Laces استون وال کمپین مقابله با homophobia در فوتبال از طریق به چالش کشیدن زبان homophobic و حمایت از همجنسگرایان هواداران و بازیکنان در ورزش است.

برای زمان محدود چند هفته پیش، بازیکن می تواند به صورت رنگین کمان لباس برای استفاده در حالت تیم نهایی این بازی که در آن بازیکن تیم فانتزی خود را ساخت. (مگر اینکه شما باید خودتان را افسرده به صدای جیر جیر EA اعلام این پاسخ خواندم نیست.)

EA ورزشی فیفا (@EASPORTSFIFA)

نشان دادن حمایت شما کیت رنگین کمان رایگان در روند در حال حاضر! بیشتر در مورد کمپین #RainbowLaces: https://t.co/2NohXaloXe pic.twitter.com/xSbY9G8wAp

 

طراحان برتر بازدید : 46 سه شنبه 16 آذر 1395 نظرات (0)

 


اختلال طیف اوتیسم ناشی از عوامل ژنتیکی و محیطی مختلف نشان می دهد. اما یک مطالعه جدید توسط دانشمندان UCLA بیشتری دال بر تمایل مغز افراد مبتلا به این اختلال به همان “امضا” از ناهنجاری در سطح مولکولی را فراهم می کند.

دانشمندان و تحليل 251 نمونه بافت مغز نزدیک به 100 نفر مرحوم–48 است که اوتیسم و 49 که نیست. بسیاری از افراد مبتلا به اوتیسم نمونه الگوی متمایز از فعالیت ژن های غیر عادی را نشان می داد.

یافته، منتشر شده در 5 دسامبر در طبیعت ، تایید و گسترش نتایج مطالعات قبلی، کوچکتر و ارائه یک عکس واضح تر از چه به چپ چپ، در سطح مولکولی در مغز افراد مبتلا به اوتیس0O8BpOu0zLم می رود.

“این الگوی فعالیت ژن های غیر معمول برخی از اهداف احتمالی برای آینده اوتیسم مواد مخدر، گفت: دکتر دانیل Geschwind مقاله نویسنده ارشد و دانشگاه کالیفرنیا گوردون و ویرجینیا مک دونالد برجسته استاد از ژنتیک انسانی. “اصولا ما الگوهای غیر طبیعی ما را به صفحه نمایش برای مواد مخدر که آنها–معکوس می باشد و امیدوارم نتیجه درمان این اختلال داشت می توانید استفاده کنید.”

با توجه به مراکز کنترل بیماری و پیشگیری 1.5 درصد کودکان در ایالات متحده است آنهاست; این اختلال با اختلال تعاملات اجتماعی و دیگر مشکلات شناختی و رفتاری مشخص می شود. در موارد نادر اختلال به خاص DNA جهش، عفونت مادر در طول حاملگی یا مواجهه به مواد شیمیایی خاص در رحم بسته شده است. اما در اکثر موارد، علل ناشناخته.

در ذکر شده بسیار مطالعه در طبیعت در 2011، Geschwind و همکاران که مناطق کلیدی مغز در افراد مبتلا به انواع مختلفی از اوتیسم بود همان الگوی گسترده فعالیت ژن های غیر طبیعی پیدا. بیشتر به طور خاص، محققان که مغز افراد مبتلا به اوتیسم الگوی “عادی” که ژن فعال یا غیر فعال است که آنها دریافتند در مغز افرادی که این اختلال هستند متوجه شده. افزون ژن در مغز با اوتیسم در این مناطق کلیدی تصادفی فعال یا غیر فعال، اما حتی زمانی که علل اوتیسم بسیار متفاوت به نظر می رسد نه الگوهای خود را از یک مغز به بعد–بود.

کشف پیشنهاد کرد که مختلف ژنتيكي و محيطي باعث اوتیسم اختلالات اغلب منجر به بیماری از طریق همان مسيرهای بيولوژيک در سلول های مغز.

در مطالعه جدید Geschwind و تیم او تحليل تعدادی نمونه بافت مغز و همان الگوی گسترده فعالیت ژن های غیر طبیعی در مناطقی از مغز که متاثر اوتیسم در بر داشت.

“به طور سنتی، مطالعات ژنتیکی بیماریهای روانپزشکی داشته شده تکرار، بنابراین قادر به تایید یافته های اولیه آن در یک مجموعه جدید از بیماران بسیار مهم است” گفت: Geschwind که همچنین استاد نورولوژی و روانپزشکی در دیوید گفن دانشکده پزشکی در UCLA. “آن شدت که الگوی ما شامل بسیاری از افراد مبتلا به اختلال اوتیسم نشان می دهد.”

این تیم نیز در سایر جنبه های زیست شناسی سلولی از جمله مغز نگاه…

طراحان برتر بازدید : 55 شنبه 22 آبان 1395 نظرات (0)

شرح خبر:

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، علی کفاشیان نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران درباره جریمه‌ای که فیفا ایران را بعد از بازی با کره‌جنوبی اظهار داشت: ما به این موضوع اعتراض داریم بالاخره یکسری چیزها فرهنگی است و خلاف اساسنامه نبوده است. اعتراض کرده‌ایم حالا باید برای تجدیدنظر به فیفا برود.

وی در پاسخ به این سوال که یکی از بازی‌های ایران هم در شب 21 ماه رمضان افتاده است، برای تعویق این بازی برنامه‌ای دارید یا خیر؟ عنوان کرد: ما مکاتبه کردیم تا زمان را جلوتر بیندازیم اما چون از قبل مسابقات قرعه‌کشی شده برگزاری این رقابت‌ها در دستور کار قرا گرفته شده است.

کفاشیان همچنین در پاسخ به این سوال که برخی اعتقاد دارند این موضوع در دوره شما  بسته شده خاطرنشان کرد: ما از قبل گفته بودیم که این زمان‌ها برای ما مهم هستند و نمی‌خواهیم در این روزها مسابقه‌ای داشته باشیم. بعد از اینکه بازی‌ها قرعه‌‌کشی شد باز هم حرف‌مان را گفتیم اما آنها کار خود را انجام دادند. حتی یک روزی که برای مسیحی‌ها مهم است مسابقه گذاشته بودند چون قرعه‌کشی‌ها انجام شده بود.

نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که فیفا محرومیت جواد نکونام را سه جلسه تعلیقی و سه جلسه قطعی اعلام کرده اما فدراسیون فوتبال خبر را به صورتی دیگر اعلام کرده بود، گفت: ما وقت اعتراض داریم و اعتراض هم شده است. به دنبال احقاق حقوق هستیم.

کفاشیان در پایان درباره بازی با سوریه یادآور شد: این بازی بسیار مهم است. ما یک بار لبنان را دست کم گرفتیم، مصدوم داشتیم و باختیم. بعد از آن هم وارد مرحله حساسی شدیم به همین دلیل بازی با سوریه مهم است و بازیکنان باید این مسابقه را حتی از کره و ازبکستان مهم‌تر بدانند. نمی‌توان بازی را پیش‌بینی کرد. امیدوارم که ببریم تا دریچه خوبی برای ما باز شود.


خبر تصادفی:
چندی پیش apple از پرچمدار جدید خود در سال 2016 رونمایی کرد. آیفون 7 محصول جدید کمپانی اپل می باشد که یکی از قدرتمندترین گوشیهای بازار می باشد. در این گوشی نسبت به نسخه قبلی تغییراتی جزیی شاهد هستیم. این گوشی هنوز وارد بازار نشده محبوبیت بسیاری بدست آورده است. البته عرضه آن در بازارهای خارجی رسما آغاز شده است اما در بازار ایران شروع رسمی نداشته و به همین دلیل قیمت آن بسیار نجومی و بالاست. در حال حاضر قیمت هر آیفن 7 در ایران چیزی حدود 7 میلیون تومان است. پرچمدار جدید اپل زمانی رونمایی شد که یکی از جدی ترین رقیبانش در بازار تلفن همراه در آخرین پرچمدار خود شاهد مشکلات جدی بوده است و این گوشی ها هنگام شارژ دچار حریق می شوند

طراحان برتر بازدید : 33 شنبه 22 آبان 1395 نظرات (0)

شرح خبر:

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرماندهی اتاق عملیات «قادمون یا نینوی» (نینوی ما داریم میاییم) از پیشروی نیروهای عراقی به سمت مرکز شهر موصل خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «المعلومه» عراق، «نجم الجبوری» فرمانده این عملیات روز شنبه (امروز) اعلام کرد که نیروهای ارتش عراق و نهاد مبارزه با تروریسم به شکل قابل توجه و سریع در حال پیشروی در ناحیه‌ها و شهرستان‌های شرقی و شمالی شهر موصل هستند.

جبوری با موفقیت آمیز خواندن این عملیات، تصریح کرد که با وجود اینکه نیروهای عراقی اقدام به تأمین امنیت بیشتر خانواده‌ها کرده و درگیری‌های را از مناطق آن‌ها دور کرده‌اند، ولی این خانواده‌ها به دلایل امنیتی همچنان در داخل خانه‌هایشان محاصره هستند.

این فرمانده عراق افزود، داعش از ترس رویارویی با نیروهای امنیتی این کشور، به عناصر تروریستی خود دستور عقب‌نشینی به مرکز شهر موصل را صادر کرده است.

نیروهای عراق و نهاد مبارزه با تروریسم امروز توانستند دو محله موصل به نام‌های «الاوربجیه» و «القادسیه دوم» را به تصرف خود درآورند.

عملیات "قادمون یا نینوی" از بامداد روز دوشنبه (26 شهریور ماه) به فرمان حیدر العبادی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق شروع شده است.


خبر تصادفی:
پس خبر تلخ مرگ دوچرخه سوار ایران در رقابتهای پارالمپیک ریو ر سال 2016 این بار متاسفانه یکی از کمک داورهای کشورمان در سانحه رانندگی جان خود را از دست داد. آقای علی سبکتکتین کمک داور خوب کشورمان در راه برگشت به خانه پس از قضاوت بازی دو تیم دست اولی کشورمان در شهر شوشتر متاسفانه دچار سانحه رانندگی شد و جان خود را در این رقابتها از دست داد. فدراسیون فوتبال و همچنین کمیته داوران این حادثه تلخ را به جامعه فوتبال و داوری و همچنین جامعه ورزش اصفهان و نیز خانواده ایشان تسلیت عرض نمود

طراحان برتر بازدید : 37 شنبه 22 آبان 1395 نظرات (0)

شرح خبر:

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع نزدیک به گروه‌های تروریستی در ریف دمشق افشا کردند که گروه تروریستی تکفیری «داعش» برای یافتن راه حلی مسالمت‌آمیز و مورد توافق جهت خارج کردن عناصر خود از مناطق تحت تصرفش در جنوب دمشق با ارتش سوریه درحال مذاکره است.

گروه تروریستی موسوم به «ربیع ثوره» از گروه‌های مستقر در جنوب دمشق به نقل از منابعی که آنها را موثق توصیف کرده، تصریح کرد: «ابو مجاهد»، جانشین «ابو صیاح فرامه»، امیر سابق داعش در جنوب دمشق به همراه یکی دیگر از سرکردگان این گروه با نمایندگان ارتش سوریه در یکی از پایگاه‌های ارتش سوریه در منطقه «القدم» دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند.

این گروه تروریستی با بیان اینکه این دیدار روز پنج‌شنبه دهم نوامبر به مدت 2 ساعت انجام شده بود، افزود: به دلیل محرمانه و سری بودن دیدار انجام شده، هنوز کسی از نتایج آن آگاه نیست.

به نوشته پایگاه اینترنتی «عنب البلدی» نزدیک به معارضان و گروه‌های مسلح منطقه الحجر الأسود، بخش‌های گسترده‌ای از اردوگاه «یرموک» و دو شهرک  التضامن و العسالی مهمترین مناطق تحت تصرف داعش در ریف دمشق است.


خبر تصادفی:
ایراهیم حاتمی کیا با حضور در جشن منتقدان مطبوعات به عملکرد روزنامه یا لثارات الحسین و توهین به جامعه سینمای ایران اعتراض کرد. وی گفت: کسانی که در اینجا حضور دارند همه صاحب قلم هستند و وقتی دیدم که این اتفاق افاده و حرمت قلم اینقدر ضایع شده است نتوانستم ساکت بمانم.این هنرمند محبوب و دوست داشتنی کشورمان که کارگردان بسیاری از فیلمهای محبوب ایران می باشد با این واکنش حمایت خود را از جامعه هنری کشورمان نشان داد

طراحان برتر بازدید : 40 جمعه 21 آبان 1395 نظرات (0)

شرح خبر:


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «وال استریت ژورنال» در یادداشتی به قلم «جِی سالومون» به بررسی نحوه تعامل دولت جدید آمریکا به ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» با مسائل بین‌المللی، بطور خاص توافق هسته‌ای ایران، پرداخته و نوشت همانطور که خود او در مبارزات انتخاباتی‌اش می‌گفت، دولت او به سرعت از توافق هسته‌ای دولت «باراک اوباما» با ایران خارج خواهد شد.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به اینکه ترامپ برای باز کردن پیچ و مهره توافق هسته‌ای ایران باید دیگر قدرت‌های جهانی را نیز ترغیب کند، آمده است: «او غیرمستقیم گفته بود که توافق را پاره کرده و بر سر مفاد آن دوباره مذاکره خواهد کرد...اما پایبندی بین‌المللی به این توافق هنوز محکم بوده و طرف‌هایی که مذاکره کردند به اجرای آن قول داده‌اند.»

در حالی که روز دوشنبه وزرای خارجی کشورهای اروپایی قرار است بر حمایت قوی خود از اجرای برجام تاکید کنند، اما وال استریت ژورنال معتقد است به دلیل اینکه برجام یک معاهده بین‌المللی نبوده که به تصویب کنگره آمریکا رسیده باشد، دولت ترامپ می‌تواند از اجرای آن سر باز زند: «هر طرفی از جمله ایران می‌تواند شتاب‌زده اجرای توافق (هسته‌ای) را متوقف کند.

دیپلمات‌های و تحلیلگران بین‌‌المللی معتقدند اکنون که ایران برخی از منافع برجام را بدست آورده، نمی‌توان این دستاوردها را عقب راند و البته احتمالا کشورهای اروپایی و آسیایی راغب نباشند به نظام سخت تحریم‌ها بازگردند حتی اگر آمریکا تصمیم بگیرد از توافق عقب نشینی کرده و تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کند.

جی سالومون در ادامه تاکید می‌کند: «اگر دیگر کشورها به ایجاد روابط با ایران ادامه دهند، اثر عقب نشینی یک طرفه آمریکا از توافق هسته‌ای، محدود خواهد بود...نابودی توافق می‌تواند ایران را وادار به افزایش سرعت برنامه هسته‌ای و همچنین افزایش فشار بر آمریکا یا اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته‌ای تهران کند که این نیز خود چالش دیگری را درباره نحوه واکنش ترامپ به این نقض‌ها برمی‌انگیزد.»

شکست توافق می‌تواند رئیس جمهور ترامپ را در تقابل مستقیم با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و متحد اصلی تهران قرار دهد.

«اندرو تابلر» تحلیلگر خاورمیانه در اندیشکده واشنگتن می‌گوید: «نمی‌دانم ترامپ چگونه می‌خواهد مستقیما ایران را به چالش بکشد اگر امیدوار است بتواند با پوتین در مسائلی مانند سوریه کار کند. شما ابتدا باید آن دو موضع (ایران و روسیه) را از هم جدا کنید، که اکنون نیستند.»

وال استریت ژورنال پیشنهاد می‌دهد دولت ترامپ می‌تواند از مسائلی مانند ذخایر آب سنگین یا آزمایشات موشک‌های بالستیک برای قبولاندن اینکه ایران از مفاد برجام تبعیت نمی‌کند، استفاده نماید. البته برخی مشاوران ترامپ می‌گویند اجرای سخت‌تر تعهدات آمریکا باعث خواهد شد تهران از آن عقب بنشیند.

در پایان این یادداشت آمده است: «ترامپ و دیگر جمهوری‌خواهان علاقه کمی برای پیوستن دوباره ایران به اقتصاد جهانی نشان دادند. و همچنین وعده دادند که نفوذ ایران در منطقه را محدود خواهند کرد.»


خبر تصادفی:
مسابقات المپیک ریو برای کارون ایران به خوبی المپیک لندن تمام نشد.والیبالست های ایران برای اولین بار به المپیک راه پیدا کردند و توانستند از گروه خود نیز صعود کنند.اما کیفیت بازی والیبالیست های ایران با انتقادات شدید مواجه شد.البته مسدومیت برخی بازیکنان ایران نیز تاثیر زیادی در این افت کیفیت داشت.وزنه برداری ایران توانست دو مدال طلا کسب کند.اما بهداد سلیمی که یکی از اصلی ترین امید های ایران برای کسب مدال طلا بود در کمال ناباوری و توسط داوری غلط از دور مسابقات کنار رفت

طراحان برتر بازدید : 45 جمعه 21 آبان 1395 نظرات (0)

شرح خبر:

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری در جمهوری چک و در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره برجام با بیان اینکه برجام یک توافق چندجانبه متعادل است که به تائید شورای امنیت سازمان ملل رسیده است، گفت: ما به همه تعهدات خود عمل کرده ایم؛ هرچند که دولت فعلی آمریکا به بخشی از تعهدات خود عمل نکرده است.

وی افزود:  ما اعتقاد داریم اجرای برجام به نفع همه است؛ لذا ترجیح ما این است که همه به برجام پایبند بمانند و ما هم ‌پایبند خواهیم ماند.

ظریف تصریح کرد: اینچنین نیست که در صورت عدم پایبندی دیگران گزینه های دیگری نداشته باشیم. ما گزینه های بسیاری داریم.


خبر تصادفی:
جایگاه ایران از لحاظ قدرت دفاعی در منطقه و حتی در جهان بسیار قوی تر از گذشته شده و این موضوع غیر قابل انکار است.به طوری که حتی دشمنان ایران نیز این موضوع را تایید میکنند و میدانند که ایران دیگر آن کشوری نیست که بتوانند به راحتی به آن حمله کنند و دیگر برای ایران تحدید های نظامی معنی ندارد.برای همین است که ایران را چندین سال است که توسط تحریم های اقتصادی تحت فشار قرار داده اند.موشک های ایران دارای برد زیاد و قادر است که اهداف خود را به صورت دقیق نشانه برود و این موشک ها تحدیدی برای دشمنان کشور است

طراحان برتر بازدید : 33 جمعه 21 آبان 1395 نظرات (0)

شرح خبر:

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، فیلم سینمایی «فرار از اردو» و «نفس» از صبح چهارشنبه در سینماها به نمایش در آمد که فیلم«نفس» با تیزر بسیار خوبی که برای آن فراهم شده و از شبکه های مختلف پخش می شود با اقبال خوبی مواجه شد و شب گذشته در سینماهای آزادی و کورش در سانس فوق العاده به نمایش درآمد. 

علی سرتیپی مدیر دفتر پخش فیلمیران در گفت و گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس گفت: فیلم سینمایی «متولد 65 » به فروش 340 میلیون تومان، «نیمه شب اتفاق افتاد» به فروش 810 میلیون تومان و  فیلم «فروشنده» به فروش 14 میلیارد و 650 میلیون تومان دست یافت.

وی ادامه داد: فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» به فروش 175 میلیون تومان در تهران دست یافت که در هفته ای که گذشت با رشد خوبی مواجه بودو از روزهای یکشنبه هفته آینده فیلم در شهرستان ها نیز به نمایش در می آید.

مختاری مدیر دفتر پخش هدایت فیلم گفت: فروش فیلم «خشکسالی و دروغ» از 2 میلیارد عبور کرد این فیلم در  تهران به فروش 1 میلیارد و  364 میلیون تومان و در شهرستان به فروش  720 میلیون تومان دست یافت. فروش کل فیلم 2 میلیارد و 84 میلیون است. فیلم در تهران 18 سالن در اختیار دارد و در شهرستان 35 سالن در اختیار داریم

فیاض هوشیار پارسیان مدیر دفتر پخش سیمای مهر درباره فروش فیلم «سیانور» گفت: این فیلم در تهران 18 سالن در اختیار دارد و به فروش 997 میلیون تومان و در شهرستان با در اختیار داشتن 40 سالن به فروش 399 میلیون تومان دست یافت. فیلم به فروش کل 1 میلیارد و 378 میلیون تومان رسید پیش بینی می شود که با احتساب فروش امشب از مرز 1 میلیارد و 500 میلیون تومان عبور کند.

بنابراین گزارش، تا زمان آماده سازی گزارش فروش، فیلم های «نفس»،«فرار از اردو» و «آس و پاس» آمار فروش در اختیار خبرنگار قرار ندادند.


خبر تصادفی:
پیشرفت تکنولوژی در ایران بسیار زیاد شده است.ایران همگام با بازارهای جهانی در رابطه با تکنولوژی پیش رفته و مردم ایران از تمامی امکانات جدید دنیا استفاده میکنند.امروزه اینترنت در ایران به صورت قابل ملاحظه ای بهتر شده و کاربران ایرانی نسبت به قبل اینترنت پرسرعت تری در اختیار دارند.قیمت اینترنت نیز بسیار کاهش یافته و این باعث شده تمامی قشر های جامعه بتوانند از اینترنت مناسب استفاده کنند و به دنیای مجازی وصل باشند.شرکت های زیادی نیز برای ارائه خدمات اینترنت در ایران وجود دارد

طراحان برتر بازدید : 46 سه شنبه 18 آبان 1395 نظرات (0)

شرح خبر:

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، پرویز سروری در تذکرات پیش از دستور سیصد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار پداشت: بارش باران شب گذشته، مشکلات جدی را برای شهروندان ایجاد کرد و از تمامی مسئولان از جمله شهرداری و دولت درخواست می‌شود تا به وظایف خود به درستی عمل کنند تا سیستم شهر را بارندگی به هم نزند.

وی افزود: بنده باید از سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان، شفافیت و عدالت که گزارش خود را درباره واگذاری املاک شهرداری تهران با سختگیری خاصی ارائه کردند، تشکر کنم.

وی افزود: این گزارش نشان داد چه دروغ‌های بزرگی تحویل مردم داده‌اند و اعضای مظلوم شورای شهر تهران مبرا از هرگونه سوء استفاده شده‌اند.

سروری تأکید کرد: موضوع یک میلیون و 150 هزار متر مربعی زمین دروغ دروغ بود و این مباحث نشان داد چه دروغ‌های برای فروریختن دیوار اعتماد مردم به شورای شهر تهران گفته شده است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: از شهرداری تهران تقاضا داریم با تخلفات شکل گرفته به شدت برخورد کند تا هیچکس در جهت سوء استفاده حرکت نکند.

سروری بیان داشت: اساس این گزارش نشان داد که چه دروغ‌های بزرگی نسبت به خادمین مردم در شورای شهر تهران صورت گرفته است.

وی بیان داشت: این سازمان مردم نهاد که ریاست آن را احمد توکلی بر عهده دارد به صورت سختگیرانه املاک واگذاری شهرداری تهران را مورد بررسی قرار داد و آنهایی که دروغ گفتند، نفاق دارند و جو را مخدوش کردند باید در پیشگاه خدا و ملت ایران عذرخواهی و توبه کنند که می‌خواستند ضربه بزرگی به اعتماد ملی وارد کنند.


خبر تصادفی:
پیشرفت تکنولوژی در ایران بسیار زیاد شده است.ایران همگام با بازارهای جهانی در رابطه با تکنولوژی پیش رفته و مردم ایران از تمامی امکانات جدید دنیا استفاده میکنند.امروزه اینترنت در ایران به صورت قابل ملاحظه ای بهتر شده و کاربران ایرانی نسبت به قبل اینترنت پرسرعت تری در اختیار دارند.قیمت اینترنت نیز بسیار کاهش یافته و این باعث شده تمامی قشر های جامعه بتوانند از اینترنت مناسب استفاده کنند و به دنیای مجازی وصل باشند.شرکت های زیادی نیز برای ارائه خدمات اینترنت در ایران وجود دارد

طراحان برتر بازدید : 36 سه شنبه 18 آبان 1395 نظرات (0)

شرح خبر:

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس مسعود خوانساری در بیستمین جلسه هیات نمایندگان اتاق تهران با بیان اینکه رتبه فضای کسب و کار ما از بین 190 کشور در سال 2016 از 118 به 120 تنزل یافته است گفت : با توجه به اینکه ایران جزء 20 اقتصاد بزرگ دنیا به شمار می رود این جایگاه مناسب و شایسته ما نیست و نشان می دهد که تشویق سرمایه گذاری خارجی و داخلی انجام نمی شود.

رییس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در تجارت فرامرزی رتبه ایران در بین 190 کشور 170 است افزود: اگرچه با ایجاد پنجره واحد یک رتبه ارتقاء یافته ایم ولی در بحث واردات و صادرات دچار مشکل هستیم.

خوانساری تصریح کرد: متوسط زمان انطباق اسناد واردات و صادرات در مرز در ایران 101 ساعت است در حالیکه این زمان در 18 کشور دنیا صفر و در 25 کشور دنیا هم یک ساعت است.

رییس اتاق بازرگانی تهران بیان داشت:این موضوع نشان می دهد که بروکراسی حاکم در واردات و صادرات زیاد و موجب پایین آمدن رتبه ما در تجارت فرامرزی میشود.

وی با بیان اینکه رشد سرمایه گذاری در ایران از سال 91 به بعد منفی است بیان داشت: رشد اقتصادی نیازمند مثبت کردن رشد رشد سرمایه گذاری است که به دلیل مشکلات بانکی موفق به سرمایه گذاری خارجی نشده ایم.

خوانساری بیان داشت: بهبود فضای کسب و کار میتواند مشکلات را حل و موجب ترغیب سرمایه گذاران به سرمایه گذاری شود.

رییس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه تامین اجتماعی صنعت را زمین گیر کرده و به تولید اسیب جدی زده است بیان داشت: اخذ بیمه بابت خرید و فروش کالا کار غیر قانونی است که تامین اجتماعی انجام می دهد.

وی افزود: همچنین موضوع بازرسی از کارگاه ها که بر اساس قانون می توانند ظرف 6 ماه بازرسی کارگاه انجام شود که تامین اجتماعی ان را به 10 سال بسط داده است.

رییس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: موضوع دیگر هم بحث ترکیب اعضای هیت های حل اختلاف است که خواهان حل و فصل ان هستیم.

وی افزود : برای حل این مسایل با تامین اجتماعی جلساتی برگزار شده و آقای ربیعی هم در جلسه ای که در هیات نمایندگان حضور داشتند قول حل این مشکلات را دادند که هنوز اتفاقی نیفتاده است.

خوانساری گفت: همچنین شورای گفت وگو جلساتی را برگزار کرد که نتیجه ای برای حل این معضل ارایه نشد.

وی افزود: نامه ای هم در این رابطه به معاون اول رییس جمهور از سوی اتاق تهران ارسال شد که علیرغم این اقدامات هنوز مشکلات صنعت در رابطه با تامین اجتماعی به قوت خود باقی است.

رییس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: ما اگر به دنبال سرمایه گذاری و اشتغال در کشور هستیم باید قانون را رعایت کنیم و اقدامات خلاف قانون تامین اجتماعی صنعت را زمین گیر کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد:‌ در 7 ماهه ابتدای امسال، صادرات 4.3 درصد داشته و ارزش آن 24.6 میلیارد دلار بوده است.

وی با بیان اینکه واردات در 7 ماهه ابتدای امسال 24 میلیارد دلار بوده است، گفت: نسبت به سال گذشته یک دهم درصد واردات کاهش داشته است.

وی بیان داشت: کثرت قوانین و مقررات، محیط کسب و کار را مختل کرده و دولت باید روی این موضوع کار کند.

وی با اشاره به اینکه دولت در حال تهیه بودجه است، گفت:‌امیدواریم زخم کهنه چند ساله که همان بدهی‌های دولت به بخش خصوصی است، در بودجه دیده شود و امسال مطالبات بخش خصوصی از دولت پرداخت شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: انتظار ما از دولت و مجلس به عنوان بخش خصوصی، واقعی نوشتن بودجه است، زیرا هر ساله بودجه 50 الی 60 درصد مازاد بر واقعیت است و به همین دلیل توسعه طرح‌های عمرانی مغفول می‌ماند.


خبر تصادفی:
مسابقات المپیک ریو برای کارون ایران به خوبی المپیک لندن تمام نشد.والیبالست های ایران برای اولین بار به المپیک راه پیدا کردند و توانستند از گروه خود نیز صعود کنند.اما کیفیت بازی والیبالیست های ایران با انتقادات شدید مواجه شد.البته مسدومیت برخی بازیکنان ایران نیز تاثیر زیادی در این افت کیفیت داشت.وزنه برداری ایران توانست دو مدال طلا کسب کند.اما بهداد سلیمی که یکی از اصلی ترین امید های ایران برای کسب مدال طلا بود در کمال ناباوری و توسط داوری غلط از دور مسابقات کنار رفت

طراحان برتر بازدید : 36 سه شنبه 18 آبان 1395 نظرات (0)

شرح خبر:

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس،‌ میزگرد «پیاده‌روی اربعین؛ اقدامات و تهمیدات» با حضور حسین ذوالفقاری رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی و داوود کشاورزیان رییس کمیته حمل و نقل ستاد اربعین برگزار شد.

ذوالفقاری در این نشست درباره حضور سفیر عراق در ایران و تمهیداتی که برای برپایی مراسم اربعین حسینی در این کشور اندیشیده شده، عنوان کرد:‌ تابه حال بیش از 10 جلسه با همکاری وزارت امور خارجه و وزارت کشور با سفیر عراق برگزار کردیم؛ یک بخشی از جلسات برای هماهنگی‌های سرعت‌بخشی به صدور ویزا در دفاتر کشور بود. خوشبختانه مشکلات برخی افراد که ویزای مانیفستی دریافت می‌کنند، رفع شد. همچنین هماهنگی برای تسهیل صدور ویزای اتباع خارجی مقیم ایران نیز رفع شد و تردد کامیون‌های حامل کمک‌های مردمی به عراق نیز تسهیل شده است.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه آنچه مربوط به اربعین امسال باشد با تسریع بیشتری در حال اجرا است، در نظر داریم برای اربعین سال آینده از بعد از مراسم امسال تمهیدات لازم را بیاندیشیم.

ذوالفقاری درباره آخرین آمار ثبت نامی در سامانه سماح گفت: در این سامانه حدود 983 هزار نفر تا به حال ثبت نام کرده‌اند اما مجموع ویزاها از یک میلیون مورد هم بیشتر بوده؛ دلیلش هم برخی شرکت‌هایی است که مستقل با سفارت عراق کار می‌کنند. تا این لحظه کسانی که در سامانه سماح ثبت نام و غیر از آن ثبت نام کرده‌اند حدود یک میلیون و سیصد تا چهارصد هزار نفر ثبت نام کردند که بالغ بر یک میلیون نفر ویزا گرفته‌اند.

وی با اشاره به ضرورت مدیریت اطلاعات در سامانه سماح گفت: از این طریق می‌توانیم عبور و مرور، اسکان، تغذیه، پارکینگ و سایر امکانات را فراهم کنیم، خوشبختانه از زمان اطلاع رسانی شاهد اقبال به سامانه هستیم. قطعا این مسیر می‌تواند کمک خوبی باشد تا اطلاعات به‌دست بیاید. برخی شرکت‌ها هم که در این وضعیت سوءاستفاده کرده و ویزای جعلی داده بودند از طریق وزارت اطلاعات شناسایی شدند، البته عددشان خیلی کم است.

*قیمت بلیت تهران ـ نجف: یک میلیون و صد هزار تومان

در ادامه نشست داود کشاورزیان رییس کمیته حمل و نقل ستاد اربعین نیز درباره قیمت بلیت مصوب هواپیما توضیح داد: سال‌هاست که قیمت بلیت هواپیما آزادسازی شده است یعنی عملا قیمت مصوب ندارد و متناسب ایام سال و میزان تقاضا قیمت‌ها تغییر می‌کند و این مختص ایران هم نیست، همه دنیا همینطور است. اما در ارتباط با اربعین به دلیل تقاضا و انتظار سازمان هواپیمایی کشوری نوعی توافق صورت گرفت تا هواپیمایی‌هایی که در ایان اربعین به مقصد نجف و بغداد حرکت می‌کنند بلیط به مبلغ یک میلیون و صد هزار تومان از تهران و یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار تومان از مشهد است.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر قیمت‌ها بر عهده سازمان تعزیرات حکومتی است، توضیح داد: با متخلفین در این عرصه برخورد می‌شود مردم اگر تخلفی مشاهده کردند به سازمان تعزیرات حکومتی اطلاع دهند البته نحوه اطلاع رسانی آن خبر ندارم.

*27 آبان آخرین مهلت ثبت نام برای سفر اربعین

در ادامه ذوالفقاری درباره ثبت نام در سامانه سماح و آخرین مهلت ثبت نام گفت: تاکنون حدود 200 هزار نفر مدارکشان را در سامانه تکمیل نکرده‌اند البته پیش‌بینی می‌شود تا پنج‌شنبه آتی دیگر کسی بدون ویزا نباشد، یعنی تا بیست و هفتم آبان دیگر مهلت ثبت نام تمام و تمدید نخواهد شد، چرا که دو روز بیشتر به اربعین نمانده است، بنابراین زائران سریع‌تر برای ثبت‌نام خود اقدام کنند.

وی درباره بیمه و مسائل مربوط به حوادث در سفر کربلا گفت: بیمه متأسفانه یکی از مباحثی بوده که برخی اطلاعات نادرستی داشته و آن را رسانه‌ای کرده‌اند، اولا باید بگویم همه ما علاقه‌مند هستیم تا جایی که بشود هزینه‌های سفر مردم پایین بیاید، این یک واقعیت است. شما حادثه منا را مشاهده کنید، سطح بیمه چقدر بود؟ حدود 55 میلیون تومان! اعتراضی هم آن زمان به حج و زیارت شد که چرا بیمه کامل نبوده است الان نرخ 193 میلیون تومان است.

ذوالفقاری در این باره توضیح داد: سال گذشته که ما دیروقت کار را تحویل گرفتیم و فرصتی هم برای کارهای بیمه‌ای نشد، نهایت یک مبلغ مختصری از طریق دولت برای حوادث و اتفاقات درخواست شد. برای امسال نرخ‌های زیادی بود، شرکت‌هایی بودند که نرخ خیلی بالایی داشتند و حتی نصف دیه را هم پرداخت می‌کردند، سال گذشته ما با مشکلاتی مواجه شدیم، نخست بیمارانی که به بیمارستان‌های عراق می‌رفتند، از هر بیمار بین 60 تا 100 دلار ورودیه دریافت می‌شد، خیلی از مردم اینجا با مشکلاتی روبه‌رو شدند.

وی در ادامه افزود: عده‌ای هم که بستری بودند هزینه‌ها خیلی زیاد بود، امسال برای همین بیمه‌ای منعقد شده و برای بیماران سرپایی بیمه‌گذار باید تا یک میلیون تومان درجا و تا 15 میلیون تومان بستری پرداخت کند. برای کسانی که حالت عادی فوت می‌کنند تا 158 میلیون پرداخت می‌شود و بیمه کسانی که بر اثر تصادف یا حوادث امنیتی مثل قضیه اخیر سامرا فوت کنند، مبلغ بیشتری است.

* جوسازی درباره بیمه اربعین

ذوالفقاری اظهار داشت: از سوی دیگر ما در خارج از بیمارستان‌ها جمعیت هلال احمر را داریم که موظفند تمام مراجعان را سرپایی و رایگان درمان کنند. مدیر مربوطه بیمه، حدود یک میلیون دلار ارز به عراق منتقل کرده و در اختیار نمایندگی‌ها قرار داده تا همانجا حوادث و فوت و مشکلات را بررسی و خسارت را پرداخت کنند. نمی‌دانم چرا برخی جمع و تفریق‌های عجیب و غریب کردند؟!

وی با تأکید بر اینکه طبق آخرین گزارش در حادثه سامرا 8 نفر ایرانی کشته و 93 نفر مجروح و از این مجروحان 59 نفر بستری شدند، افزود: اظهارنظرها در این رابطه متأسفانه غیر کارشناسانه است یکی از شرکت‌های بیمه که سابقه خوبی هم دارد، ما هر کار کردیم از فلان رقم پایین‌تر بیاید اعلام کرد که به هیچ وجه نمی‌تواند و در ضمن هشتاد و اندی میلیون هم بیشتر دیه فوت پرداخت نمی‌کند! لطفا هر سوال و مشکلی هست اطلاعات را از ما دریافت کنید، هر چیزی نباید رسانه‌ای شود، من آمادگی دارم هر فردی پیشنهادی هم دارد گوش دهم.

رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی در پایان سخنان خود یادآور شد: امروز هر کس که پایش را از مرز بیرون بگذارد بیمه است البته بیمه داخلی ما تا مرزها جواب می‌دهد بیمارستان‌های عراق بدون دریافت وجه کسی را درمان نمی‌کنند. عقلا و دست‌اندرکاران حج و زیارت تلاش کردند رقم بیمه پایین بیاید، الان قیمت بیمه یک نفر 18800 تومان به علاوه 6 هزار تومان بوده که با نرخ قبلی شرکت دیگر ممکن بود 27900 تومان هم بشود.

* در نظر گرفتن پارکینگ با بیمه و نگهبان

در بخش پایانی این میزگرد که در شبکه خبر برپا شد، کشاورزیان درباره اتوبان چهار باند ایلام ـ مهران که برای امسال به بهره برداری نرسید، توضیح داد: استان ایلام به لحاظ زیرساختی ضعیف است، در طول سال ما تلاش کردیم بخشی از مسیر خروجی ایلام به سمت مهران دوبانده و جداسازی شود. بخشی از مسیر هم در ورودی مهران به طول 10 کیلومتر انجام شد. قراردادی هم با پیمانکار حدفاصل صالح‌آباد تا مهران بسته شده که ان‌شاءالله فعالیت عمرانی باند دوم آن انجام می‌شود. منتها به دلیل برخی مشکلات اعتباری از سال گذشته دیگر اجازه اینکه کار بیشتری انجام دهیم به ما نداد.

وی در پاسخ به این سؤال که وضعیت پارکینگ‌ها برای توقف ماشین‌ها در مرز گفت: برای تسهیل در رفت و آمد پارکینگ‌هایی قبل از شهر مهران پیش‌بینی شده است که در آنها نگهبان‌هایی نیز برای بیمه و نگهداری ماشین‌ها گمارده شده و مبلغ 5000 تومان بابت پارکینگ از هر ماشین دریافت می‌شود. این پارکینگ‌ها بعد از شهر مهران در ابتدای جاده به سمت پایانه مرزی است که از آنجا هم اتوبوس‌های بین شهری پیش‌بینی شده و از کمربندی این شهر هم اتوبوس‌ها بدون نیاز به عبور از مهران خود را به پارکینگ می‌رسانند.


خبر تصادفی:
با شروع مهر دانشگاه ها و مدارس کشور باز شده و دوباره این مکان ها دانش آموزان و دانشجویان زیادی رفت آمد میکنند و به کسب علم و دانش میپردازند.تعداد زیاد دانشکاه های کشور باعث شده که انگیزه برای ادامه تحصیل دانشجویان بسیار کم شود و این نا امیدی از آینده شغلی میل و رغبت دانشجویان را از بین برده است.از طرفی کمبود امکانات در بسیاری از دانشگاه های کشور به چشم میخورد.امکانات مدارس کشور نیز بسیار کم است و باید با نگرانی زیاد به این وضعیت بد کشور رسیدگی شود تا باعث کاهش دانشجو محصل در سال های بعد نشود

طراحان برتر بازدید : 34 یکشنبه 16 آبان 1395 نظرات (0)

شرح خبر:

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، شاید این روزها هر خانواده‌ای در کشور حداقل یک دانشجو در یکی از زیرنظام‌های آموزش عالی داشته باشد پس می‌توان گفت آشوب و سرگردانی در دانشگاه‌ها مساوی است با سرگردانی خانواده‌ها و جامعه.

راه دوری نمی‌رویم؛ همین‌جا در تهران در واحد علوم و تحقیقات، هستند فارغ‌التحصیلانی که بسیار هزینه کرده‌اند تا درسشان به اتمام رسیده و حالا هر روز به دانشگاه سر می‌زنند تا بدانند بالاخره تکلیف اعتبار مدرکشان چه شد.

مسؤولان دانشگاه هم که اصلا به روی مبارکشان نمی‌آوردند و در هر بار سوال خبرنگاران، پاسخ‌هایی مبنی بر تائید تمام مدارک می‌دهند. می‌گویند وزارت علوم نگاه تبعیض آمیز به دانشگاه آزاد و موسسات غیرانتفاعی دارد.

از آن طرف مسؤولان موسسات غیرانتفاعی هم گلایه دارند.

دانشگاه پیام نور هم چندان اوضاع بسامانی ندارد، از طرفی معاون آموزشی وزیر علوم می‌گوید این دانشگاه نباید به مقطع دکتری ورود کند از طرفی معاون آموزشی دانشگاه پیام نور ورود به مقطع دکتری را یکی از ماموریت‌های این دانشگاه می‌داند و می‌گوید تا زمانی که ابلاغیه رسمی نیاید در مقطع دکتری دانشجو می‌گیریم.

دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و علمی‌کاربردی هم که هنوز تکلیفشان مشخص نیست و کسی نمی‌داند که سرانجام این دو دانشگاه ادغام می‌شوند یا خیر.

و این بلبشوی آموزش عالی در حالی است که مسؤولان وزارت علوم همه چیز را آرام می‌بینند و از رفاقت‌ها می‌گویند در حالیکه اختلافات عیان است و دود آن هم تنها به چشم دانشجویان می‌رود.

* ضعف وزارت علوم در نظارت بر دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد دو سال پیش در مقاطع تحصیلات تکمیلی اقدام به پذیرش دانشجو در رشته‌های غیرمجاز کرد که پس از کش و قوس‌های فراوان، جریان به شورایعالی انقلاب فرهنگی کشیده شد و این شورا مقرر کرد که شورای گسترش آموزش عالی رشته‌های دانشگاه آزاد را در مهلت مقرر بررسی کرده و در صورت واجد شرایط بودن مجوز آن را صادر کند.

شورای گسترش آموزش عالی با مماشات بسیار و مهلت‌هایی که در اختیار وزارت علوم قرار داد به مرور برخی رشته‌محل‌ها را تائید کرد و برخی دیگر نیز از سوی خود دانشگاه آزاد و در کمیته سه نفره‌ای که خودشان می‌گویند قانونی است و وزارت علومی‌ها می‌گویند قانونی نیست تائید شد.

در هر صورت حالا کار به جایی رسیده است که اختلافات بالا گرفته و خنجرهایی که این دو نهاد از پشت به یکدیگر می‌زنند حالا به شمشیر بسته شده از رو تبدیل شده به طوریکه رئیس دانشگاه آزاد به طور مستقیم از مته به خشخاش گذاشتن وزارت علوم و سیاست‌های دوگانه این وزارتخانه در برخورد با دانشگاه آزاد در برابر دیگر زیرنظام‌ها صحبت می‌کند و می‌گوید: اگر مسئله‌ای برای دانشگاه آزاد لحاظ می‌شود برای موسسات غیر انتفاعی هم به همین صورت باشد، در حالی که می‌بینیم برخی موسسات غیر انتفاعی بدون استاد و امکانات و بدون آزمون دانشجوی کارشناسی ارشد می‌گیرند.

شریعتی‌نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم نیز در صحبت‌های خود نامی از مجموعه خاصی نبرده ولی گفته است: گاهی بدون توجه به کیفیت می‌خواهند رشد کمی را بالا ببرند که این مسئله خلاف است و بر اساس ضوابط نیست که امیدوارم در مسیر قرار بگیرند.

همچنین کارن ابری‌نیا مدیرکل دانشگاه‌های غیردولتی وزارت علوم نیز گفته است: وزارت علوم مشکلات دانشگاه آزاد را بسیار تحمل کرده و وزارت علوم اگر قصد داشت معیارها، شاخص‌ها و ضوابطی را که برای زیر نظام‌های دیگر اجرا کرده برای این دانشگاه اجرا کند، الان شاید 60 درصد فعالیت‌های این دانشگاه تعطیل می‌شد.

این‌ها صحبت‌هایی است که مسئولان این دو نهاد می‌گویند و اطلاعیه‌ها و جوابیه‌هایی که بر روی سایت‌هایشان می‌رود هم در نوع خود جالب توجه است ولی جالب‌تر آنجاست که در میان تمام این دعواها و شمشیرهای از رو بسته شده، مسئولان این دو نهاد ادعای رفاقت و برادری هم می‌کنند!

شریعتی‌نیاسر معاون وزیر می‌گوید با میرزاده رفیقیم و از طرفی طه هاشمی معاون دانشگاه آزاد نیز رابطه وزارت علوم و دانشگاه آزاد را برادرانه می‌داند و می‌گوید: دانشگاه یک محیط علمی است و دعواهای بیرون دعوای سیاسی است و ربطی به وزارت علوم و دانشگاه آزاد ندارد.

حالا دانشجویان مانده‌اند میان دعواهای این دو نهاد رفیق و برادر! و نمی‌دانند آیا بالاخره بعد از این همه سال که هزینه کرده‌اند و عمر و سرمایه‌شان را گذاشته‌اند مدرک معتبری کسب می‌کنند یا نه.

از طرفی مسؤولان نهادهای بالادستی مثل کبگانیان عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی بر این اعتقاد هستند که زیرنظام‌های آموزش عالی اعم از دانشگاه آزاد باید از وزارت علوم تبعیت کنند.

* دانشگاه‌های غیرانتفاعی؛ یکی از دلایل دعوای وزارت علوم و دانشگاه آزاد

موسسات غیرانتفاعی هم به عنوان یکی دیگر از زیرنظام‌های وزارت علوم در بخش خصوصی در چند سال گذشته مشکلات و البته گلایه‌های بسیاری داشته‌اند.

حتی مسؤولان این دانشگاه در برخی مقاطع هم اعلام کرده بودند که وزارت علوم زورش به دانشگاه آزاد نمی‌رسد و توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد را بی ضابطه دانسته و اعلام کردند این توسعه فقط برای شهریه دانشجویان است که این موضوع سبب وارونه شدن هرم آموزشی کشور هم می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد هم به تازگی به تبعیض وزارت علوم بین دانشگاه آزاد و موسسات غیرانتفاعی اشاره کرده و گفته است: موسسات غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بدون محدودیت زمانی اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنند.

از طرفی آهون‌منش رئیس اتحادیه موسسات غیرانتفاعی گفته است: ثبت‌نام تکمیل ظرفیت موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی تا 19 آبان ادامه دارد اما باوجود تکمیل ظرفیت به علت کمبود دانشجو، همچنان ظرفیت دانشگاه و موسسات غیرانتفاعی در سراسر کشور 80 تا 85 درصد خالی مانده است.

وی گفته است: برای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی یک چهارچوب مشخصی تعیین شده که در قالب آن می‌ توانند به پذیرش دانشجو اقدام کنند.

* دانشگاه پیام نور و ماموریتی که در اساسنامه آمده ولی معاون وزیر آن را نهی می‌کند

یکی دیگر از زیرنظام‌های آموزش عالی دانشگاه پیام نور است، این دانشگاه که چند ماهی می‌شود که رئیسش تغییر کرده و سرانجام علت تغییر رئیس هم مشخص نشد حالا با مشکلات آموزشی رو به روست.

از طرفی اساتید حق‌التدریس این دانشگاه گلایه دارند که حقوقشان را دریافت نکرده‌اند و معاون آموزشی وزیر علوم در مصاحبه‌ای گفته است: این مسئله فقط مربوط به دانشگاه پیام نور نیست بلکه تمام دانشگاه‌ها با مشکل مالی رو به رو هستند.

برخی از اعضای هیات علمی و دانشجویان این دانشگاه می‌گویند دانشگاه پیام نور در توسعه تحصیلات تکمیلی ضعیف عمل می‌کند.

برخی هم می‌گویند شاید در آمایش آموزش عالی قرار است سهم تحصیلات تکمیلی به دانشگاه آزاد برسد و به همین دلیل پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور کاهش یافته است.

البته شریعتی‌نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم به صراحت اعلام کرد که دانشگاه پیام نور نباید در مقطع فعلی به بحث دکتری ورود کند ولی فراهانی معاون آموزشی دانشگاه پیام نور می‌گوید: توسعه تحصیلات تکمیلی جزء ماموریت‌های دانشگاه پیام نور است و تا زمانی که ابلاغیه‌ای مبنی بر توقف پذیرش در دوره دکتری به دانشگاه نرسد پذیرش متوقف یا کم نمی‌شود.

فراهانی معتقد است امسال هم مانند سال‌های گذشته در دکتری پذیرش داشته‌اند.

ولی مسؤولان دانشگاه پیام نور هم از این مساله ناراحت هستند که تائید رشته‌های این دانشگاه در وزارت علوم به کندی صورت می‌گیرد.

* فنی‌وحرفه‌ای و علمی‌کاربردی ادغام می‌شوند یا خیر؟

دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای و جامع علمی‌کاربردی؛ دقیقا همانجا که وزیر علوم بر آن تاکید دارد یعنی دانشگاه ماموریت‌گرا و کارآفرین، در ابهام ادغام یا عدم ادغام هستند.

از طرفی عنوان می‌شود که سیاستی برای ادغام این دو دانشگاه با یکدیگر نیست.

وزیر علوم می‌گوید: برنامه‌ریزی برای ادغام نیست ولی چتری بر سر این دو دانشگاه قرار می‌گیرد.

از طرف دیگر معاون آموزشی وزیر علوم از ادغام این دو دانشگاه خبر می‌دهد.

دانشگاه علمی‌کاربردی هم که با سرپرست اداره می‌شود آن هم سرپرستی که معاون مالی اداری وزیر علوم هم هست و شاید این مسئله این علامت سوال را در اذهان ایجاد کند که با وجود این مسائل آیا دانشگاه علمی‌کاربردی اهمیت چندانی برای وزارت علوم دارد یا خیر؟

دانشگاه‌های دولتی هم که طرح‌های کلانشان متوقف است و از کمبود بودجه گلایه دارند؛ پس با این همه بلبشو در دانشگاه‌ها آیا لازم نیست حداقل یکی از مسؤولان وزارت علوم به این سوال پاسخ دهد که واقعا در آموزش عالی چه خبر است؟

ضرر دانشجویان که به دلیل اختلافات سیاسی رقم می‌خورد را چه کسی پاسخ می‌دهد؟ چرا پاسخ وزیر علوم به این مشکلات فقط سکوت یا لبخند است؟ چرا تکلیف فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد و مدرکی که میلیون‌ها خرجش کرده‌اند و حالا فهمیده‌اند که بی اعتبار است را کسی روشن نمی‌کند؟

دولتی که منتقدانش را به جهنم حواله می‌دهد چرا در آموزش عالی جهنمی از دعواهای سیاسی ساخته است؟


خبر تصادفی:
هوای آلوده تهران همیشه یکی از اصلی ترین موضوعات برای انتقاد بوده است.جمعیت تهران بسیار زیاد شده و روز به روز نیز زیاد تر میشود.این امر باعث شده که نتوان تردد خود رو ها را در سطح شهر کنترل کرد و ترافیک شدید همراه با آلودگی زیاد در شهر بوجود بیاید.کنترل این مشکل سال هاست مه مورد بررسی قرار دارد اما نتیجه ای حاصل نشده و تهران همچنان یکی از شلوغ ترین و مثیف ترین شهر های دنیا است که برای تنفس در این شهر مشکلات زیادی وجود دارد.

طراحان برتر بازدید : 43 یکشنبه 16 آبان 1395 نظرات (0)

شرح خبر:

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پیش‌خور شدن منابع آینده، ادبیات جدیدی است که طی این سال‌ها وارد مفاهیم اقتصاد و بودجه‌ کشور شده است.

موضوعی که هادی قوامی نماینده چند دوره مجلس و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از آن به عنوان گروگان‌گیری منابع یاد کرده و آن را برای نظام بودجه‌ریزی خطرناک می‌داند.

وی معتقد است، دولت سال گذشته 14 هزار میلیارد تومان از منابع بودجه سال 95 را پیش‌ خور کرده؛ البته توضیح نداده که در کدام بخش و برای چه موضوعی چنین اتفاقی رخ داده است.

چنین رویکردی به زعم کارشناسان، شگرد جدید برای استقراض از منابع بانک مرکزی تلقی می‌شود که با پوشش تنخواه‌گردان بودجه روی می‌دهد.

بر اساس قانون، دولت می‌تواند برای اداره امور جاری کشور هر سال، 3 درصد از بودجه را به صورت تنخواه از بانک مرکزی دریافت کند که این موضوع ناشی از همزمان نبودن وصول درآمدها و هزینه‌های جاری کشور تلقی می‌شود، بنابراین امور جاری با تنخواهی تأمین و در نهایت تا پایان اسفند هر سال آن را با درآمدهای وصول شده تسویه می‌کند.

براساس گزارش‌ها دولت تنخواه بودجه سال 94 را گرفته و با گذشت 7 ماه از سال تاکنون بازگشتی نداشته است.

این موضوع در سرفصل بدهی‌های دولت به بانک مرکزی خود را نشان می‌دهد. طبق آمارها و نیز اظهارات عضو کمیسیون برنامه و بودجه تنخواه‌گردان دولت در سال 94 تسویه نشده است.

گزارش‌ نماگرهای اقتصادی بانک مرکزی از بدهی دولت به بانک مرکزی به شرح زیر است.

                                               ارقام به میلیارد تومان است
سال     میزان بدهی     درصد رشد
91     13161     40.2
92     15827     20.3
93     18358     16
94     24410     33
95 (5 ماه اول سال)     34800     42.6
با احتساب مصوبه پیش‌خور شدن درآمد نفت     43800     25.86

به گزارش فارس، ابعاد دیگر پیش‌خور شدن منابع سال‌های آینده به شیوه تخصیص بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور باز می‌گردد.

مسئولان معتقدند پرداخت‌ها بر اساس مکانیزم درآمد هزینه بوده، بنابراین نمی‌توان از لفظ کسری بودجه استفاده کرد.

دولت به اندازه درآمد نسبت به اختصاص منابع برای مصارف اقدام خواهد کرد و قاعدتا نباید بیش از آن، هزینه‌ها را پوشش دهد، زیرا در غیر این صورت منجر به کسری می‌شود.

علاوه بر اینکه در بودجه هزینه‌های جاری عمدتا غیر شفاف بوده و مبتنی بر عملکرد نیست و هر سال نیز رشدی به مراتب بیشتر از تورم را دارد، به علاوه اینکه بخش اعظم ‌آن مربوط به حقوق و دستمزد است که با عدم تحقق درآمدها دولت را ناگزیر می‌کند، از منابع بخش عمرانی چشم پوشی کرده و هزینه‌های جاری را تامین کند.

بنابراین رشد درآمدها تناسب درستی با هزینه‌ها ندارد و با عدم وصول پیش بینی درآمدها و ثابت بودن هزینه‌ها منجر به پیش‌خور شدن، کسری و عدم تحقق می‌شود.

با این حال این پرسش وجود دارد، اگر پرداخت‌ها بر اساس مکانیزم درآمد هزینه است، چرا کسری بودجه قابل توجهی در گزارش‌‌ها و آمارها مشاهده می‌شود.

یکی دیگر از اقداماتی که منجر به کسری و عدم هم‌خوانی دخل و خرج دولت می‌شود، رشد نامتعادل هزینه‌های جاری است که ناشی از برخورد شعاری با کاهش تصدی‌گری، چابک‌سازی، واگذاری امور، خصوصی سازی و کاهش هزینه‌ها مبتنی بر عملکرد است.

                                      ارقام بر مبنای میلیارد تومان است
پرداخت‌های جاری     میزان     درصد رشد
عملکرد سال 92     119764     34.5
عملکرد سال 93     143831     20
عملکرد سال 94     170688     18
مصوب سال 95     213760     25.23

عدم تحقق درآمدهای دولت در بخش مالیات و سایر درآمدها و همچنین افزایش ناموزون و دستکاری درآمدها در مجلس ضریب نا اطمینانی وصول آن را به همراه دارد.

به گزارش فارس، یکی دیگر از ابعاد پیش خور شدن منابع به دلیل کسری بودجه به پرداخت‌های طرح‌های عمرانی باز می‌گردد و منجر به کاهش پرداخت‌های این بخش می‌شود.

آمارها نشان می‌دهد، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای وضعیت مطلوبی نسبت به سال قبل آن ندارد، اما دولت در مجموع توانست، بیش از 27 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بپردازد.

                                              ارقام به میلیارد تومان است
پرداخت‌های عمرانی (میلیارد تومان)     میزان      درصد رشد
سال 92     22015     44.57
سال 93     29950     36.04
سال 94     27699     7.51-
مصوبه سال 95     57400     #
عملکرد 5 ماهه 95     5000     #

در همین راستا آلبرت بغزیان استاد اقتصاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با کسری بودجه دولت معتقد است، معمولاً زمان تحقق درآمد و هزینه‌های دولت همزمان نیست و با فرض کاهش یا عدم وصول بخشی از درآمدها دولت با کسری مواجه می‌شود، بنابراین برای متعادل کردن و تأمین هزینه‌های جاری دولت از بانک مرکزی استقراض می‌کند، تا بعداً از محل درآمدها این بدهی پرداخت شود که معمولاً از آن به عنوان حسابداری تحققی و تعهدی یاد می‌شود.

این اقتصاددان در مورد ابعاد کسری بودجه عنوان می‌کند، اگر بدهی دولت ناشی از پرداخت‌های عمرانی باشد، نگران‌کننده نیست و این کسری به نوعی می‌تواند منجر به رونق تولید باشد، اما در صورتی که برای هزینه‌های جاری مورد استفاده قرار گیرد، به دلیل آنکه تقاضای تولید را پاسخ نمی‌دهد، منجر به واردات و تورم خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر بخشی از این کسری بودجه متعلق به افزایش پرداخت‌های عمرانی و بخشی مربوط به رشد هزینه‌های جاری است. همچنین با رکود حاکم بر اقتصاد کسری بودجه روی تولید تأثیر مستقیم دارد.


خبر تصادفی:
با شروع مهر دانشگاه ها و مدارس کشور باز شده و دوباره این مکان ها دانش آموزان و دانشجویان زیادی رفت آمد میکنند و به کسب علم و دانش میپردازند.تعداد زیاد دانشکاه های کشور باعث شده که انگیزه برای ادامه تحصیل دانشجویان بسیار کم شود و این نا امیدی از آینده شغلی میل و رغبت دانشجویان را از بین برده است.از طرفی کمبود امکانات در بسیاری از دانشگاه های کشور به چشم میخورد.امکانات مدارس کشور نیز بسیار کم است و باید با نگرانی زیاد به این وضعیت بد کشور رسیدگی شود تا باعث کاهش دانشجو محصل در سال های بعد نشود

طراحان برتر بازدید : 47 یکشنبه 16 آبان 1395 نظرات (0)

شرح خبر:

 خبرگزاری فارس_ گروه سینما و تئاتر: این روزها شاید رویا و ذهنت تنها حریم شخصی تو باشد. خیلی‌ها که حتی شناختی نسبت آنها نداری به راحتی می‌توانند بفهمند تو چه رنگی را دوست داری و یا چه غذایی را بیشتر می‌پسندی، مثلا در فلان ساعت چه می‌کنی و یا همین الان که این متن را می‌‌خوانی در، کجا هستی. فقط کافی است که بخواهند. تو تنهایی اما فقط در ذهنت، همان جایی که می‌توانی رویایت را پرواز دهی. تو دیگر تنها نیستی.افرادی هستند که ناخواسته، اطلاعاتت را به آنها داده‌ای و حالا طبق همان اطلاعات تو و من برای‌ ما تصمیم می‌‌‌گیرند. اگر آگاه نباشیم کم‌کم خلق و سلیقه‌مان را تغییر می‌دهند، که چه چیز و حتی چه کسی را دوست داشته باشیم چقدر دردناک است که آنها عاشق و یا فارغ‌مان کنند. تو دیگر تنها نیستی.

چندی پیش مستندی توسط دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران ساخته شد که حرف‌های جدی و جدیدی را زد. آنها در این مستند که عنوانش «شب‌نامه» بود نشان می‌دادند که برخی از شرکت‌های داخلی چگونه می‌توانند با داده‌ها و اطلاعات مردم و جامعه به برنامه‌ریزی برای آنها کمک کنند اما اگر انتقال این داده‌ها به خارج از این مرزها باشد نامش چیست؟! جاسوسی!؟ شکستن حریم شخصی؟! آن وقت عده‌ای می‌آیند و می‌گویند تو توهم داری، اما در واقع باید گفت من نه توهم دارم و نه تنهایی.

با سید مهدی کرباسی کارگردان و صادقی نویسنده مستند «شب‌نامه» مصاحبه‌ای انجام شد که به شرح ذیل آمده است.

- یکی دیگر از نکات قابل توجه که در فیلم شما وجود داشت این بود که افراد حاضر در مجلس شورای اسلامی شناختی از شرکت مذکور نداشته با اینکه خودشان جزو مشتریان آنها بودند. این در حالی است که صاحب همین شرکت مورد نظر با توجه به داده‌ها و اطلاعاتی که در این مسیر به دست آورده بود در مصاحبه و صحبت‌هایش اعلام کرده بود که می‌تواند تعداد کرسی‌های جناح‌های مختلف در مجلس ششم پیش بینی کند که این اتفاق گویا رخ داد و این هجم از شناخت می‌تواند به سمتی برود که با کارکردن بر افکار عمومی افراد مورد نظر را به مجلس و نهاد‌های حکومتی وارد کنند. چرا کاری نکردند؟

کرباسی: ما بیشتر سعی کردیم فاز ابتدایی یک اتفاقی را به تصویر بکشیم. دشمن برای مدیریت ذهن اولین گامش این است که مخاطب خود را بشناسد و بداند که او چگونه فکر می‌کند و رفتار می‌کند. این موارد از تحلیل داده‌ها که در دست این افراد و شرکت‌های خصوصی است به دست می‌آید. ما اطلاع داریم شرکتی در مسیر تاسیس شدن است که می‌خواهد در یک ارتباط با سایر شرکت‌هایی که داده‌ها و اطلاعات مهمی دارند ارتباط برقرار کند و مقدار قابل توجهی «بیگ دیت»‌های قابل توجهی را در اختیار بگیرد. روحیات مردم ایران تنها بخشی از این اطلاعات می‌تواند باشد. آنقدر این مجموعه با ارزش است که با مطالعه آن می‌توانند به سبک زندگی مردم ما پی ببرند و برای تغییر آن هر شکل برنامه ریزی داشته باشند. اما هنوز ما نمی‌دانیم که از این «بیگ دیت»ها چه استفاده‌ای قرار است بشود.

صادقی: به نظرم باید این موضوع بررسی شود آیا در تمام دنیا و سایر کشور‌ها یک مکان خصوصی این کار را انجام می‌دهد؟ آیا نباید نظارت دولتی و یا تحت نظر یک شرکت دولتی و محرمانه این اتفاق بیفتد؟ آیا سرمایه‌گذار خارجی اجازه ورود دارد؟

                                                                  رضا صادقی نویسنده مستند شب نامه

_مگر در این پروژه سرمایه‌گذار خارجی وجود دارد؟

کرباسی: بله اما نمی‌توانیم فعلا نام آن را بگوییم. رهبری مطرح کردند که دشمن به دنبال این نیست که جمهوری اسلامی نباشد آنها به دنبال این هستند که جمهوری اسلامی باشد اما با یک رفتار و منش دیگری که مورد نظر آنهاست در نتیجه به سراغ تغییر ذهن و نگرش مردم می‌روند. در اینجا دیگر مهم نیست در چه لباسی هستید می‌تواند یک فرد در لباس روحانیت باشد اما تفکر جمهوری اسلامی را نداشته باشد. ماهیت فکر و تفکر را می‌خواهند تغییر دهند. این برنامه ریزی بلند مدت می‌خواهد که ما باید هوشیار باشیم.

_ به نظرم احتیاج به ساخت یک مستند دیگر در این زمینه وجود دارد چرا که شما به تغییر ذهن اشاره کردید و باید مستندی نیز در ارتباط با تغییر رفتار نیز ساخته شود که از این طریق رخ داده است شاید آن می‌تواند میوه این مستند باشد.

کرباسی: بله فکر می‌کنم درست است اما در حال حاضر قصد چنین کاری را نداریم.

_بازخورد‌ها چگونه بود؟ آیا برخی هیجان زده نشدند یا تشویق‌تان کنند و یا شما را به متوهم بودن متهم کنند؟

کرباسی: بازخوردهای بسیار مختلف و متنوعی گرفتیم اما پیشنهاد ما این است که کمی در مورد مباحث مطرح شده به دور از هیجان زدگی فکر شود. بسیاری از استارتاپ‌ها نیز با ما ارتباط گرفتند و آگاه تر شدند. در مجموعه جریانی به راه افتاد که خوب بود. در مورد ساختار واکنشها اکثراً مثبت بود اما در مورد محتوای نظریات مختلفی وجود داشت. اینکه این فیلم توهم است یا برگرفته از واقعیت چیزی است که به نگاه و شناخت ما از دشمن بر می‌گردد. اگر زیادی خوشبینانه نگاه کنیم و بگوییم دشمن کاری نمی‌کند و سرش گرم کارهای خودش است منطقی نیست. ما پیش از این تلاش کردیم بحث جاسوسی نوین را مطرح کنیم.

_برویم سراغ اکران ها در دانشگاه صنعتی شریف چه مشکلی پیش آمد که فیلم را اکران نکردند؟

کرباسی: بعید می‌دانم که رد آنجا بحث فشار ز بیرون مطرح بود به نظرم خود مدیران دانشگاه به این جمع‌بندی نرسیدند که فیلم را نمایش دهند. آنها ما را به نوعی سر می‌دواندند. احساسم این این است که از حواشی آن ترس داشتند.

_دانشگاه تهران چرا نمایش مراسم را لغو کرد؟

کرباسی: ابتدا به ما مجوز داده بودند که در نهایت گفتند که اصلا این فیلم مجوز ندارد. این حرف یک مسئله غیر عادی است این اولین کار دانشجویی یا مجموعه سفیر نیست که ساخته شده است و به نمایش در آمده است. تمام کارهایی از این دست که دانشجویی ساخته شده‌اند مجوز ندارند و یا نمایش‌هایی که در آنجا اجرا می‌شود مجوز ندارند محیط دانشگاهی است و این موضع بیشتر شبیه بهانه تراشی بود.

_چرا صبر نکردید تا اولین نمایش فیلم در جشنواره «سینما حقیقت» باشد؟

کرباسی: آخرین زمان ارسال آثار 15 مهرماه بود. نکته دیگر ترس ما از این بود که کار نشتی پیدا کند و نتوانیم جریان سازی که مد نظر داشتیم را راه بیندازیم. بعید نبود با با توجه به محتوای مستند فیلم از دبیر خانه خارج شود و اقداماتی را پیش‌دستانه برای ما و فیلم در نظر بگیرند. ما خیلی چراغ خاموش پیش رفتیم و به یکباره ظرف یک هفته اعلام کردیم که قرار است رونمایی صورت بگیرد.

_فکر می‌‌کنید دلیل فشارها برای چیست؟ چرا برخی نمی‌‌خواهند این مستند دیده شود؟

صادقی: واقعا نمی‌دانم در صورتی که اگر نکته روشنی دارند می‌توانند بیان کنند.

_بخش دوربین مخفی به چه شکل بود. نمی‌شد واقعا شفاف تر این بخش انجام شود؟

کرباسی: ما در فیلم مان دو خط داشتیم خطی که مالک کانال شب‌نامه فردی است که باید با دوربین مخفی به سراغ افراد مورد نظرش می‌رفت به دلیل پنهان ماندن وجود مستند در میان مخاطبان بود، اما گروه مستند ساز در فیلم شرایط‌شان فرق می‌کرد. واقعا در ارتباط با افراد و مدیران شرکت مورد نظر صحبت‌های زیادی انجام شد تا بتوانیم با آنها در مقابل دوربین بحث و گفت‌وگو کنیم اما این اجازه داده نشد و ما از همان ابتدا دوربین مخفی خود را روشن کرده بودیم.

                                                               سید مهدی کرباسی کارگردان مستند شب نامه

*آغاز دعوای حقوقی به نفع شرکت آتیه پرداز نیست

_بعد از رونمایی از مستند واکنشی از این مدیران دریافت کرده‌اید که از فیلمبرداری با دوربین مخفی ابراز ناراحتی کنند.

کرباسی: ممکن است که بخواهند وارد بحث‌های حقوقی شوند که از ابتدا برای مان مشخص بود که خیلی به نفع‌شان نیست وارد دعوای حقوقی شوند و با توجه به اسنادی که بر علیه‌شان وجود دارد ممکن است برای آنها آسیب‌زا باشد.

*اسناد بیشتری هم داریم

_شما اسناد بیشتری در مورد این شرکت دارید که در فیلم نشان نداده اید؟

کرباسی: بله اسناد بیشتری هم داریم که در فیلم نشان داده نشده است.

_در مستند عنوان شد که مجلس رابطه‌ خود را با این شرکت قطع کرده است آیا بعد از مستند شما این اتفاق افتاد؟

کرباسی: اطلاعی ندارم. بانک پاسارگاد هم ارتباطش را نیز قطع کرده است.

*بحث انتخاب نمایندگان مجلس خود سوژه است

_سکانس گفت‌‌وگوی شما با نمایندگان نیز خیلی جالب بود افرادی که قرار است تمام اتفاقات کشور را بررسی کنند از این موضوع اطلاعی نداشتند. و نحوه صحبت برخی از آنها واقعا متعجب می‌دیم که آیا مگر می‌شود نماینده‌ای در این سطح از دانش قرار داشته باشد!

کرباسی: اصلا بحث شیوه انتخاب نماینده ها سوژه‌ای است که خود بسیار قابلیت پرداخت دارد.

_بحث جاسوسی تغییر کرده که از شخص به شبکه رسیده است این موضوع بسیار قابلیت مطرح شدن در فضاهای مختلف دولتی دارد تا شناخت ایجاد باشد.

کرباسی: نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که باید مردم روی ارتباط‌های‌شان حساس تر باشند. چرا باید یک سفیر به استارتاپ ها سر بزند مدیر آنجا به عنوان یک شهروند باید کمی فکر کند؟ چرا باید به آنها هزینه و یا کمک هزینه دهد و یا آنها را به سفارت خانه دعوت کند به صف شام  و یا یک دید و بازدید. اولین گام آگاهی داشتان و حساس بودن است. برخی از افراد و یا گروه‌ها وارد فضایی می‌شوند که یا آگاهانه است یا ناآگاه هستند. مثلا برخی می‌گفتند که ما در مستند گفته‌ایم که دیجیکالا و یا کی دو سایت دیگر استار تاپی کارهای جاسوسی انجام می‌دهند در صورتی که در فیلم چنین چیزی نیست، اما ارتباطات شاعبه برانگیزی وجود دارد.

* فعالیت شائبه برانگیز «پامگرنت» یک شرکت سوئدی با سرمایه آمریکایی

_این شائبه را در کجا دیدی؟

کرباسی: اتفاقاتی که سوئد رقم زده است بیانگر چنین مسئله‌ای است. این کشور نگاه ویژه‌ای بر استارتاپ‌های ما دارد. شرکتی سوئدی با عنوان «پامگرنت» Pomegranate وجود دارد که وارد سرمایه‌گذاری در ایران شده است. سرمایه گذاران اصلی این شرکت نیز آمریکایی هستند و خودشان نیز این موضوع را اعلام کرده‌اند. بیش از 50 درصد این سرمایه برای آمریکا است.

صادقی: اجازه بدهید یک فکت تاریخی بیاورم. زمانی که آمریکا در دوره‌ای می‌خواست به لحاظ فرهنگی و یا جهات دیگری در شوروی ورود پیدا کند پاب مالی و افرادی که کار‌های‌شان را پیش می‌بردند سوئی بود. اصولا کشور سوئد برای پیشروی برنامه‌های آمریکا کارهایی از این دست انجام داده‌اند. این مبحثی است که خودشان بعد از گذشت سالها اعلام کرده‌اند. نمی‌خواهیم بگوییم که حتما چنین اتفاقی در اینجا می‌افتد اما نباید آگاه بود و کمی فکر کرد؟ کمی بیشتر فکر کنیم.

 

_ یکی از نکاتی که به فیلم وارد است این است که در آخر فیلم با نشان دادن سیامک نمازی و اینکه توانسته‌اید فردی را که بازداشت است ببینید و با وی صحبت کنید و مصاحبه داشته‌باشید بسیار باید اطلاعات بیشتری را به ما می‌دادید اما این اتفاق نمی‌افتد؟

کرباسی: یکی از دلایل این موضع این است که ما اجازه نداشتیم از همه تصاویر استفاده کنیم. بخشی از صحبت‌های‌مان با وی در مورد نایاک (یک سازمان غیرانتفاعی وعام المنفعه می‌باشد که در جهت حمایت از حقوق سیاسی ایرانیان آمریکا در چارچوب قوانین در آمریکا تشکیل شده است) بود. او پاسخ روشنی نمی‌داد. بیشتر فضای صحبت‌های او حاکی انکار بود و ما انتظاری هم نداشتیم.

*تاثیر اطلاعات خارج شده از کشور توسط سیامک نمازی بر تحریم دارویی

_این فرد به جاسوسی متهم شده است آیا شما می‌دانید که دقیقا چه اطلاعاتی را با کمک این داده ها از کشور خارج کرده است؟

کرباسی: به طور دقیق نمی‌دانیم. اما یکی از موضوعاتی را که در فیلم آن را به نمایش در نیاوردیم کاری بود که سیامک نمازی در ارتباط با تحریم دارو انجام داده است. او یک گزارشی را تهیه کرده بود که به نوعی فضای دارویی کشور را توصیف کرده بود و این گزارش هم قبل از تحریم‌های جدی علیه ایران تهیه شده است. طبعا این گزارش باعث شده که تحریم‌های دقیق تری صورت بگیرد.


خبر تصادفی:
نسل جدید گوشی های آیفون به نام آیفون 7 وارد بازار شده است.قیمت بالای این دستگاه اولین چیزی است مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.اینکه امکانات این گوشی همراه واقعا آنقدر زیاد است که بخواهیم چنین هزینه برایش پرداخت کنیم جای بحث و گفتگو زیادی دارد.البته هنوز به صورت کامل وارد بازار نشده و اطلاعات دقیق تر را زمان ورود به بازار میتوان گرفت.اما چیزی که مشخص است این است که آیفون با این قیمت بالا مسلما خریداران خیلی کمی خواهد داشت و این شرکت باید فکری به حال این مشکل بزرگ بکند

طراحان برتر بازدید : 34 شنبه 15 آبان 1395 نظرات (0)

شرح خبر:

به گزارش خبرگزاری فارس، رقابت های جام جهانی ساندا از جمعه به میزبانی شهر "شین" کشور چین آغاز و سه روز به طول می انجامد.

مدال آوران سال گذشته مسابقات قهرمانی جهان که در اندونزی برگزار شد، مجوز حضور در جام جهانی ساندا را دارند.

تیم ایران نیز با 7 سانداکار (4 نفر در مردان و 3 نفر در زنان) راهی این رویداد شده است.

هدایت سانداکاران مرد ایران در جام جهانی چین بر عهده حسین اوجاقی خواهد بود و معصومه قدیری نیز هدایت سانداکاران زن ایران را عهده دار است.

امروز (شنبه) و در رقابت های نوبت صبح، در وزن منهای 60 کیلوگرم ساندای بانوان صدیقه دریایی که موفق شد در نخستین مبارزه خود برابر حریفی از هنگ کنگ به برتری دست یابد، برای کسب مدال طلا با ترانگ تی نگوین نایب قهرمان جهان از ویتنام رقابت کرد.

دریایی در دو راند متوالی با ارائه مبارزه ای حساب شده به برتری دست یافت تا مدال طلا را از آن خود کند.

پیش از این نیز امیر فضلی نماینده وزن منهای 85 کیلوگرم ایران در نخستین دیدار خود با ژاویر فوپا پوکام از فرانسه روبرو شد و در دو راند متوالی به برتری دست یافت.

از دقایقی دیگر و در وزن منهای 70 کیلوگرم مریم هاشمی قهرمان جهان به مصاف لاریا کیپولا رقیب ایتالیایی خود خواهد رفت.

در رقابت های نوبت عصر و در وزن منهای 65 کیلوگرم شهربانو منصوریان که افتخارات زیادی را در سال های اخیر کسب کرده است با کریستانا موروزوا از روسیه روبرو می شود.

همچنین حمیدرضا قلی پور قهرمان بلامنازع سال های اخیر جهان در وزن منهای 90 کیلوگرم با ایلیا وارچینا از بلاروس مبارزه دارد.


خبر تصادفی:
قوی ترین وب سایت خبری که در آن تمامی ضمینه ها برای خبر رسانی وجود دارد و میتوانید به هر زمینه ای که علاقه دارید خبر های مربوط به آن را بخوانید.دقت داشته باشید تمامی اخبار جدید و به روز بوده و خبرنگاران ما روزانه به دنبال جمع آوری انواع اخبار از سراسر ایران هستند.خبر های کاملا دقیق هستند و از انتشار اخبار دروغ و شایعات خود داری میکنیم.سایت ما را دنبال کنید و با اطمینان خاطر خبر های روز ایران و جهان را از اینجا بخوانید

طراحان برتر بازدید : 41 شنبه 15 آبان 1395 نظرات (0)

شرح خبر:

هادی قوامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه لایحه بودجه سال 96 باید بر مبنای برنامه ششم توسعه تدوین شود، گفت: لایحه برنامه ششم اکنون در کمیسیون تلفیق به سر می‌برد و هنوز نهایی نشده و برای تصویب و تایید به زمان نیاز دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: بودجه سال 96 احتمالاً بر مبنای شاخص‌ها و سیاست‌های کلی برنامه ششم خواهد بود و اگر تغییرات زیاد بود، اصلاحیه برای بودجه باید تهیه شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه محتوای کلی لایحه برنامه ششم ملاک تهیه لایحه بودجه 96 است، در مورد پرداخت بدهی دولت به بانک‌ها اظهار داشت: بخشی از بدهی‌ها با منابع ناشی از تسعیر نرخ ارز پرداخت خواهد شد که 74 هزار میلیارد تومان است.

قوامی با اشاره به اینکه 35 هزار میلیارد تومان برای تسویه بدهی دولت به بانک‌ها درنظر گرفته شده تصریح کرد: تاکنون 5 هزار میلیارد تومان در بودجه و 10 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه پرداخت شد که امیدواریم 42 هزار میلیارد تومان عمرانی‌ها پرداخت شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد بودجه جاری دولت گفت: هزینه جاری هر سال در حال زیاد شدن است. برای بودجه سال 94 از منابع بودجه سال 95 بالغ بر 14 هزار میلیارد تومان پیش‌خور شد و در حقیقت از بودجه سال‌های بعد برای هزینه‌های جاری این سال دولت استفاده شده است. دولت به جای اینکه در زمان مواجهه با کسری بودجه اصلاحیه بدهد، منابع آینده را پیش‌خور می‌کند و ادبیات جدیدی در بودجه‌ریزی باب شده است.

وی ادامه داد: احتمالاً بخشی از منابع سال 96 گروگان بودجه جاری امسال خواهد بود و اکنون 90 درصد بودجه کشور را هزینه‌های جاری تشکیل می‌دهد.

به گفته این نماینده مجلس، به دلیل عدم تحقق درآمدها، هزینه‌ها عدم تخصیص داشته و می‌توان بودجه عمرانی را پرداخت نکرد، اما هزینه‌ها مانند حقوق و دستمزد را باید پرداخت کند.

وی تأکید کرد: سال 94 تن‌خواه گردان دولت از بانک مرکزی تسویه نشد. علی‌رغم افزایش درآمدها در سال جاری به دلیل پرداخت بدهی سال 94 عملاً پاسخگو نیازها نیست.

قوامی یادآور شد: این کار دولت قانونی نیست و اگر کسری دارد، باید اصلاحیه بودجه ارائه دهد.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا مجلس نسبت به این موضوع واکنش درستی ندارد، گفت: هم ما و شما رسانه‌ها آن را بازتاب بدهید، چون این خطر وجود دارد که این مدل کار ادامه یابد، زیرا درآمدهای سال بعد با کسری مواجه و با ضریب بیشتر به آینده منتقل می‌شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در شش ماه نخست سال جاری درآمدهای گمرک 4 هزار میلیارد تومان بوده که باید 8 هزار میلیارد تومان کسب می‌شد، تصریح کرد: برای سال جاری 16 هزار میلیارد تومان درآمد در این بخش پیش‌بینی شد، بنابراین در شش ماهه 4 هزار میلیارد تومان عدم تحقق داریم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در مدل بودجه‌ریزی دولت تعریف بودجه‌نویسی تغییر یافته است، گفت: بودجه حاوی کمک‌های سال‌های آینده شده و نه حاوی پیش‌بینی درآمدها و هزینه‌ها؛ که این موضوع خطرناک است و نتوانستیم سیستم کارآمدی درست کنیم که درآمدهای مالیاتی درست وصول شود.

وی تأکید کرد: بودجه جاری دولت شفاف نیست. دولت 92 هزار میلیارد تومان در شش ماه امسال درآمد داشته و 111 هزار میلیارد تومان هزینه کرده است. اکنون عدم تحقق دارد که اگر تا 29 اسفند تسویه نشود، کسری بودجه به وجود خواهد شد.


خبر تصادفی:
تولیدات داخلی در ایران روز به روز بیشتر شده و کیفیت آن نیز افزایش می یابد.توجه به این مورد کاملا ضروری است باید در ایران فرهنگ سازی شود تا مردم رو به خرید اجناس تولید داخل بیاورند تا چرخه اقتصادی تولیدات داخلی کشور پا به روند پیشرفت بگذارد.امروزه شاهد آن هستیم که بیش از گذشته به تولیدات داخلی توجه میشود و همایت های مناسبی از جانب دولت برای این محصولات و ادامه روند کاری آن ها میشود.خوشبختانه استقبال مردم از این تولیدات داخلی بسیار خوب بوده است و رفته رفته باید این روند خوب را نیز بهبود بخشید

طراحان برتر بازدید : 36 شنبه 15 آبان 1395 نظرات (0)

شرح خبر:


به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه آرمان، امروز شنبه 95/8/15 گفت و گویی با فرشاد مومنی، استاد دانشگاه و اقتصاددان، به گفت‌وگو پرداخته است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی اعلام کرده که رشد اقتصادی ایران بیش از حد تصور بوده است، این مساله را ناشی از چه عواملی می‌دانید؟

ما با طیف بسیارمتنوعی از مشکلات در کشور روبه‌رو هستیم که شاید مهم‌ترین آن بحران معنوی و اخلاقی است. امروز نتوانستیم تکلیف خود را به درستی با سازمان‌های بین‌المللی روشن کنیم. طی دوره‌ای نیز اگر سازمان‌های بین‌المللی نقص‌هایی را از حوزه‌های اقتصادی در ایران به تصویر کشیدند، گرایش قالب و مسلط این بوده که گفته شود این سازمان‌ها آلت دست صهیونیست‌ها و امپریالیست‌ها هستند، بنابراین باید تلاش‌ها بر این باشد که از مطالب آنها اعتبار زدایی نکنیم و ادعاهای آنها را حاوی اغراض و مقاصد ناسالم بدانیم. در همان زمان‌هایی که چنین رویکردی در کشور وجود داشت اگر همان سازمان‌های بین‌المللی نکته مثبتی درباره عملکرد ما مطرح می‌کردند مشاهده می‌شد که نسبت به سازمان‌های بین‌المللی موضع منفی گرفته می‌شد و همان مطالب را نیز در مقابل به این سازمان‌ها نسبت می‌دادند. اما جالب است این بار مسئولان به سخنان آنها استناد می‌کنند و سپس از این مضمون استفاده می‌شود و در بوق و کرنا می‌کنند که رشد اقتصادی ایران بیش از حد تصور مثبت بوده است. به درستی کار ما به کجا رسیده است که حتی سازمان‌های بین‌المللی نیز مجبور به اذعان رشد اقتصادی شدند! ما در این زمینه بلاتکلیف بوده و برخوردمان یک برخورد فرصت طلبانه و کاملا ابزاری است که چیزی از جایگاه سازمان‌های بین‌المللی کم نکرد اما منزلت ما را در جامعه جهانی به‌شدت مخدوش کرده است. ضمن اینکه در سطح عمومی و کنونی در جامعه، با بحران بی‌اعتمادی وسیع روبه‌رو هستیم که این بحران طبیعتا دامن سازمان‌های بین‌المللی را هم می‌گیرد. از سویی سازمان‌های بین‌المللی خود به‌طور مستقیم به خلق آمار و اطلاعات برای کشورهای خاص نمی‌پردازند بلکه از همان گزارش‌های رسمی دولت‌های عضو آن سازمان‌ها استفاده کرده و آن را با یک پردازش مختصر به قالب و مضمون مورد نظر یا مورد پذیرش آن سازمان در آورده و سپس منتشر می‌کنند. به نظر می‌رسد راه اصولی این است که برخورد فرصت طلبانه با همه مسائل و از جمله سازمان‌های بین‌المللی را کنار بگذاریم و علم و انصاف را جایگزین آن کنیم.

منظورتان این است که آمار صندوق پول و بانک جهانی صحیح و واقعی نیست؟

نمی توان گفت که این آمار صحیح نیست اما رشد اقتصادی چندان هم مطلوب نبوده است که بدان اشاره می‌کنند. در حقیقت رشد اقتصادی سال95 یک رشد بی‌کیفیتی بوده است. بنابراین زمان آن فرا رسیده که اگر در مواردی که کاستی و نقصی در داده‌ها و تحلیل‌های سازمان‌های بین‌المللی وجود دارد به جای هتاکی و برچسب زنی به روش کارشناسی آنها، نقص‌ها را بر ملا کنیم چرا که در این صورت اعتماد از دست رفته جامعه را باز می‌گردانیم. از سویی نظام بین‌المللی به این امر پی می‌برد که ما انسان‌های باضابطه‌ای هستیم و حتی آمارها و واقعیت‌های تلخ اقتصادی را با دلیل و منطق نیز می‌پذیریم، بنابراین اگر به گزارش‌های اخیر صندوق پول و بانک جهانی نگاه کنیم ملاحظه می‌شود آنها سخن تازه‌ای مطرح نکرده‌اند. تقریبا همه سازمان‌های رسمی داخلی پیش از این، چنین مساله‌ای را پیش بینی کردند که رشد اقتصادی ایران در سال 1395 مثبت خواهد شد و برآوردها نیز چیزی میان 5/4 تا 9/6 درصد بوده است؛ این دو سازمان چیزی فراتر ازآنچه ما خود قبلا اعلام کرده ایم، مطرح نکردند. اما آنچه جامعه ایران به‌شدت بدان نیازمند است و ضروری است رسانه‌ها و دولت نیز در این راستا همکاری کنند، این است که باید واقع بینی، سیاست و انصاف جایگزین سیاست زدگی، دستکاری آمار، اطلاعات و بازی‌های فرصت‌طلبانه شود.

اما اگر باز هم ما بپذیریم که رشد اقتصادی در ایران مثبت بوده است، این مساله چه تاثیری در وضعیت معیشت مردم داشته اشت؟

واقعیت این است که رشد اقتصادی مورد نظر به غایت بی‌کیفیت است و این همان مساله‌ای بود که حتی دستگاه‌های ذی‌ربط داخلی نیز بارها به آن اشاره کرده‌اند. زیرا رشد بی‌کیفیت بنا بر تعریف رشد مبتنی بر خام فروشی، دلالی، سوداگری و ترویج تجارت پول است. در حالی که مساله‌ای که برای کشور نجاتبخش است افزایش فرصت‌های شغلی مولد در کنار افزایش توان رقابت اقتصادی ملی است که ریشه در ارتقای بنیه تولید ملی دارد. واقعیت این است که رشد اقتصادی 95 هیچ یک از این ویژگی‌ها را ندارد بنابراین رشد حاصل شده بیش از اینکه به کار ملت و کشور بیاید به کار رقابت‌های جناحی و سیاسی می‌آید و گرهی از مشکلات کشور باز نخواهد کرد. گشوده شدن این گره نیازمند توجه به یک واقعیت مهم است و آن هم اینکه ساختار نهادی ایران و طرز نگاه مدیریت اقتصادی کشور به مسائل به طرز افراط آمیزی تحت تاثیر منافع بخش‌های غیرمولد است. گمان می‌رود که از این زاویه جا داشته باشد سازمان‌های مستقل‌تر مانند مرکز پروهش‌های مجلس، گزارش اخیر مشاور اقتصادی رئیس جمهور را در اتاق بازرگانی تهران مورد بررسی قرار دهند.

از چه منظر بررسی گزارش مشاور اقتصادی رئیس جمهور را از سوی مجلس لازم می‌دانید؟

به نظر من دانشگاه‌ها و مرکز پژوهش‌هایی که مسئولیت‌های راهبردی دارند، باید خطابه آقای نیلی را که در اتاق تهران خواند، جدی بگیرند. خطابه اخیر ایشان بیانگر این مساله است که در مرکز قوه مجریه اندیشه‌ها و بینش‌هایی در حیطه اقتصادی حکمرانی دارد که به هیچ وجه برای حل مشکلات کشور راهگشا نیست. این گزارش به هیچ وجه به تجربه تاریخی فاجعه آمیز ربع قرن گذشته توجه نکرده و حتی به تجربه‌های ترمیم ساختاری در ایران نیز توجه نشده است. آقای نیلی در مقاله‌ای که در سال76 نوشتند به وضوح نشان داده است که غفلت از مسائل بنیادی، نهادی و اکتفا به رویه‌های کوتاه نگرانه مانند بازی با قیمت‌های کلیدی فاجعه‌های بسیار بزرگی را برای کشور پدید آورد و با وجود آن در خطابه جدید آقای مسعود نیلی باز هم مشاهده می‌شود که وی به صراحت گفته در تعیین نرخ ارز باید محور و مبنا، منافع صادرکنندگان باشد و این یک خطای راهبردی بزرگی است که در گذشته نیز کشور این تجربه را پشت سر گذارد. خطای راهبردی عبارت از آن است که قبل از اینکه به مسائل تولید کنندگان رسیدگی شود، دولت به دنبال حل مساله صادارت است و این یک فاجعه است. در اقتصاد سیاسی رانتی ایران به اعتبار اینکه بخش بزرگی از صادرکنندگان با مضمون واسطه‌گری و دلالی کار دارند و خود نیز به‌طور مستقیم تولیدکننده نیستند، این مساله به ویژه درباره صادارت غیر نفتی و سنتی ایران بسیار جلوه‌های بارزتری دارد و حکایت از این امر دارد که آنها همچنان می‌خواهند به مصالح و منافع تولیدکنندگان توجه نکنند و بیشتر به منافع دلال‌ها و غیرمولدها اولویت دهند، چراکه این مساله را طی چند سال گذشته با فراز و نشیب‌هایی تجربه کرده‌ایم و حاصل این تجربه که در سال 76 در کتاب مسعود نیلی هم منعکس شده یک پس افتادگی تاریخی تکنولوژیک به علاوه ثبات توان رقابت اقتصاد ملی، همچنین بروز انواع بحران‌های کوچک و بزرگ اقتصادی بوده است.

طی سال‌های گذشته یکی از آسیب‌های جدی اقتصادی بی‌توجهی به وضعیت تولیدکنندگان بود. چرا دولت با علم به این موضوع باز هم نسبت به سازو کار تولید و تولیدکنندگان بی‌توجه است؟

بله، همین طور است. در این شرایط بسیار پیچیده که تولیدکنندگان ایران در شرایط بحرانی روزگار می‌گذرانند همچنان مشاوران اقتصادی دولت به صراحت می‌گویند که نباید به تولید کنندگان اعتنایی کرد، در حالی‌که بقا و امنیت ملی کشور، کیفیت زندگی مردم و توان رقابت اقتصاد ملی تابعی از وضعیت تولیدکنندگان است. به همین علت باید به صراحت گفت که مشکل کار، گزارش‌های غلط مشاوران اقتصادی به روحانی است. بنابراین اگر ما در می‌یافتیم که در یک ساختار تولیدی وابسته، افزایش نرخ ارز به مفهوم افزایش متناسب با قیمت تجهیزات و ماشین‌آلات وارداتی برای تولید است، اگر به این مساله نیز پی می‌بردیم که مواد اولیه وارداتی و قطعات بالغ بر60 درصد سهم بنگاه‌های تولیدی در کشور است و افزایش نرخ ارز به مفهوم ناتوانی بیشتر تولیدکنندگان در تامین مواد، قطعات، ماشین‌آلات و تجهیزات است و در نهایت این توصیه که زیر پرچم توجه به صادرات، شرایط تولید کنندگان کشور بحرانی‌تر می‌شود، راهکاری برای خروج از این وضعیت اندیشیده می‌شد. بر این اساس لازم است افرادی در مراکز تصمیم گیری و استراتژیک کشور این مسائل را به رئیس جمهور، معاون اول و مشاوران وی یادآوری کنند.

بنابراین می‌توان مدعی شد که افزایش نرخ ارز علاوه بر ضعف بنیه تولیدکنندگان در وضعیت معیشت مردم هم تاثیرگذار است؟

بله، افزایش نرخ ارز، فاجعه ضعف بنیه تولیدی را در ایران تشدید خواهد کرد و سیستم را در خلق فرصت‌های شغلی مولد ناتوان می‌کند. بخش بزرگی از مایحتاج مردم از طریق منابع ارزی تامین می‌شود و این وضعیت به مفهوم فشارهای بیشتر به معیشت مردم است. به راستی حیرت‌انگیز است که مشاوران اقتصادی حتی به مصلحت‌های رئیس جمهور و دولت در آستانه انتخابات نیز توجه نمی‌کنند و اقدامات بارها شکست خورده و امتحان شده را دوباره تکرار می‌کنند. مساله اساسی‌تر این است که رئیس جمهور خوشبختانه حقوقدان و روحانی هستند و باید به این مساله توجه داشته باشند که یکی از مولفه‌های کلیدی سلطه ربا در اقتصاد ایران طی ربع قرن گذشته، افزایش نرخ ارز بوده است، به این دلیل که این نرخ تعادل نیم‌بند موجود در بازار پول را هم به نفع تقاضا برای پول به‌هم می‌ریزد و بحران در بازار پول تشدید می‌شود که من نام آن را وجه پولی شوک درمانی گذاشتم و پیش از این به‌طور مفصل درباره آن توضیح داده و نشان دادم که در این بازار پول به‌شدت ناکارآمد و به غایت غیر شفاف و انحصاری، وقتی که با قیمت‌های نیروی محرکه تقاضا برای پول افزایش می‌یابد، در حقیقت نوعی بازاریابی و رونق بخشی به کار ربا خواران است. از این زاویه و از زوایای بی‌شمار دیگر که در خطابه مسعود نیلی بود قویا از رئیس جمهور، سران سه قوه و سایر دستگاه‌های نظارتی تقاضا می‌شود که از مشاور اقتصادی رئیس جمهور بخواهند در درجه نخست متن کامل آن تحقیق را برای مقامات مسئول بفرستند و اگر صلاح دانسته شد که متن تحقیق را برای تجار اتاق تهران عرضه کردند، برای دانشگاهی‌ها هم ارسال شود تا به اندازه اهمیت قابل درک در این گزارش به آن واکنش نشان داده شود و با بهره گیری از خرد جمعی راه ‌حل‌های راه گشا در دستور کار قرار گیرد. در گزارش مشاور رئیس جمهور به طرزغیر نامتعارفی نسبت به مصالح تولیدکنندگان بی‌توجهی شده و باز حتی در تدوین وضعیت معیشت مردم هم این صلاح‌انگاری نابخشودنی مشاهده می‌شود.

بر چه اساسی معتقدید که نسبت به بهبود معیشت مردم غفلت شده و تغییری آن طور که باید حاصل نشده است؟

به‌طور مشخص باید گفت مشاوران اقتصادی رئیس‌جمهور ادعا کردند که تحرک اندکی در بخش تقاضای مصرفی خانوارها اتفاق افتاده است و این مساله را از کانال تغییراتی که برای تقاضای خودرو به عنوان کانال مصرفی بادوام پدید آمده است، مورد توجه و تاکید قراردادند. اما یک نکته بزرگ در این زمینه وجود دارد که امید می‌رود مشاوران رئیس جمهور و وزیران صنعت، اقتصاد و دارایی رئیس جمهور با توجه به اهمیت مساله، با ارائه گزارش‌های واقع بینانه و مبتنی بر کارشناسی خود آن را تقویت کنند. وجه نخست مساله این است که در گزارش‌های رسمی که مرکز آمار و بانک مرکزی تاکنون منتشر کرده‌اند مشخص شده که طی 10 سال اخیر، خانوارهای ایرانی صرفه‌جویی‌های خود را به مصرف مواد پروتئینی، لبنی، حتی میوه و مواد نشاسته‌ای مانند برنج و نان معطوف کرده‌اند؛ این بدین مفهوم است که برای بخش بزرگی از جمعیت در ایران کارد به استخوان رسیده است زیرا در شرایط عادی کسی این صرفه‌جویی‌ها را که به‌طور مستقیم به حیاتش مربوط می‌شود انجام نمی‌دهد. مگر اینکه چاره‌ای جز آن نداشته باشد. خانم پروین که یکی از متخصصان مطالعات فقر و نابرابری در ایران است بارها درباره دستاوردهای دولت احمدی نژاد یعنی فروپاشی طبقه متوسط درآمدی در ایران و طبقات فرو دست و زیر خط فقر که نزدیک به 10سال کاهش پیدا کرده، هشدارهایی داده است اما متاسفانه مشاوران رئیس‌جمهور این مسائل را به روحانی گزارش نمی‌دهند، بنابراین افزایش نسبتا کوچک جهت تقاضا برای خودرو نیز یک حرکت طبیعی ناشی از بهبود وضعیت زندگی خانوارها نبود. حتما روحانی و مدیران اقتصادی او به خاطر دارند که این افزایش دوپینگی تقاضا بخشی از بسته دوم شکست خورده و ارائه شده از این دولت بود. بنابراین از یک سو با یک جهت گیری غلط و از سویی در حالی‌که مردم در تامین نیازهای اساسی خود بحران دارند، بخش مهمی از منابع کشور را صرف منافع دلال‌های خودرو کردند و از طریق تحول کوچکی که در این بخش رخ داده است، دولت استنتاج می‌کند که وضع عمومی مردم بهبود یافته است!

اشاره دارید گزارش‌های اقتصادی آن طور که باید به رئیس دولت ارائه نمی‌شود، بنابراین چه باید کرد که دولت از این نگاه اشتباه مبتنی بر بهبود وضعیت معیشت مردم خارج شود؟

رئیس جمهور حداقل باید در سال پایانی مسئولیت خود متوجه شوند که یکی از ریشه‌های عدم توفیق در حوزه اقتصاد به خاطر این مساله است که در حیطه مشاوران اقتصادی خواسته شده که بر روی یک پا حرکت شود و اتفاقا پایی هم که انتخاب کردند یک پای شکسته بود که عدم صلاحیت و کفایت خود را طی چند سال گذشته به اندازه کافی نشان داده است. نوعی تعهد در این دولت به بخش‌های غیر مولد، بی‌اعتنایی به منافع تولیدکنندگان وعامه مردم مشاهده شده که این مساله یک خطای راهبردی است و هر چه سریع‌تر باید تصحیح شود. افزایش معنی‌دار رشد اقتصادی در سال 95 اگرچه صحت دارد اما باکیفیت نبوده و حتی مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش ارزیابی خود تصریح کرده بود با افزایش حجم صادارت نفتی و گازی انتظار می‌رود که اقتصاد ایران میان 5/4 تا 9/6 درصد رشد در سال 95 را تجربه کند بنابراین راه نجات اقتصاد ایران از کانال رشد با کیفیت عبور می‌کند. حرکت به سمت رشد با کیفیت طیف متنوعی از ضرورت‌ها و الزام‌ها را به همراه دارد که باید در چهارچوب یک گفت‌وگوی ملی درباره آنها توافق شود. متاسفانه افرادی در میان کارشناسان داخلی هستند که دم از نیاز به ضرورت وفاق می‌زنند اما حاضر به گفت‌وگوی رودرو نیستند. به این ترتیب مفهوم نیاز به وفاق، گویی این است که همه باید تنها تحلیل‌های غلط آنها را بپذیرند. رئیس جمهور باید بداند که این شیوه وفاق معتبر نیست بلکه باید بر روی اصل آن ایده صحیح برای مسائل بنیادی کشور که نیاز است درباره آن وفاق صورت گیرد، تمرکز شده و راه را به صورت اصولی، شفاف و مبتنی بر جهت گیری‌های اصولی و علمی برای دستیابی کشور به رشد باکیفیت پیمود و بر سر آن به یک توافق ملی رسید.

 


خبر تصادفی:
وضعیت بیکاری در ایران کاملا قابل بررسی و جای اعتراض و انتقاد زیادی دارد.بیکاری در ایران در سال های اخیر به اوج رسیده و تمامی کارشناسان بر این باورند که این حجم از بیکاری در ایران در چندین سال پیش بی سابقه بوده است.اعتراضات زیادی برای این مورد توسط جوانان و افراد بیکار کشور به دولت روحانی وارد شده.دانشجویان فارغ التحصیلی از دانشگاه های معتبر کشور چندین سال است که بیکار هستند و دولت باید فکری به حال این مورد بکند.ادامه چنین روندی قطعا در سال های آینده مشکلات خیلی بیشتری برای کشور و وضعیت بد اقتصادی ایجاد خواهد کرد

طراحان برتر بازدید : 36 پنجشنبه 13 آبان 1395 نظرات (0)

شرح خبر:

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کیوان کاشفی شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت بیستمین سالروز ملی صادرات و تجلیل از صادر کنندگان برتر استان که در سالن جلسات اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: تجلیل از صادرات کننده برتر استان در واقع قدردانی از بخش اندکی از تلاش ‌آنان در توسعه اقتصادی و فعالیت‌های تجاری است.

وی خاطرنشان کرد: طی 10 سال‌ اخیر و فعالیت بخش صادرات، واردات و برخی فراز و فرودها اقتصادی، اما تراز تجاری کشور از 12 میلیارد دلار به رقم صادراتی 50 و 49 میلیارد دلار در سال‌های 93 و 94 رسیده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تراز تجاری مثبت با توازن حجم صادرات و واردات ارزشمند می‌شود، بخش صادرات سال‌جاری استان تراز مثبتی دارد و به رقم 3 میلیارد دلار رسیده است، اما تقریبا در چهار سال‌جاری روندی نسبتا ثابت دارد.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه، رقم صادرات استان از 460 میلیون دلار در سال 85 تا کنون به حدود 3 میلیارد دلار رسیده است.

کاشفی با بیان اینکه بیش از 90 درصد صادرات کالای تجاری از مرزهای کرمانشاه به کشور عراق است، افزود: اهمیت صادراتی مناطق مرزی پرویزخان، بهبود زیرساخت‌ها، آموزش تجار، افزایش 300 کارت بازرگانی به 1200 کارت فعال در بخش صادرات و... در ایجاد تراز تجاری مناسب مرزهای کرمانشاه دارای اهمیت است.

وی با اشاره به ثبات رقم صادرات غیرنفتی طی سال‌های اخیر افزود: اخذ تعرفه‌های گمرکی، کمبود مشوق‌های صادراتی، شرایط فعلی کشور عراق و... از جمله این موارد است.

این مسؤول به تخصیص 12 میلیارد تومان هزینه برای تکمیل زیرساخت‌های سومار اشاره کرد و گفت: با این رقم سرمایه و تخصیص اعتبارات باید حداقل متوسط روزانه 800 ماشین از این مرز تردد کند و این منطقه مرزی را که قابلیت رشد سریع دارد، تقویت شود.

کاشفی تصریح کرد: برای توسعه صادرات استان، حضور در نمایشگاه‌های تجاری دنیا به صورت متمرکز، اجاره غرفه برای مشارکت تجار، شناسایی واحدهایی صادراتی، تقویت بخش پتروشیمی استان، ایجاد مرکز تجاری بازاریابی و... دیگر راه‌حل‌های پیشنهادی برای توسعه بخش تجاری صادرات است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه اظهار داشت: مراودات بانکی را مشکل اساسی در بخش توسعه صادرات است که باید در تسهیل شرایط صادرات و توسعه تجاری‌سازی در کرمانشاه تلاش کرد.


خبر تصادفی:
مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران با حضور 16 تیم در حال پیگیری می باشد. در حالی که تا پایان هفته ششم رقابتها تیم پرمهره استقلال تهران با مربیگری علیرضا منصوریان موفق به کسب برد نشده است و تنها با 4 امتیاز در رده پانزدهم جدول جا خوش کرده است. در آخرین دیدار استقلال به مصاف حریف سرخپوش پایتخت یعنی پرسپولیس رفت و این بازی حساس علیرغم حساسیت بالا بسیار سرد بود و با نتیجه صفر صفر به پایان رسید. استقلال تهران در هفته بعد رقابتها باید به مصاف ذوب آهن اصفهان برود و پرسپولیس نیز باید در اصفهان به مصاف سپاهان برود. بازی استقلال تهران در روز سه شنبه در ورزگاه آزادی برگزار می گردد

طراحان برتر بازدید : 45 پنجشنبه 13 آبان 1395 نظرات (0)

شرح خبر:

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن رحیم‌پور ازغدی در همایش «بررسی مبانی استکبارستیزی از منظر قرآن و حدیث» که ظهر امروز در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان اینکه اصلی‌ترین محصول فتح لانه جاسوسی، اسناد آن است، گفت: یکی از آخرین گزارشاتی که سفارت آمریکا برای واشنگتن در تاریخ 15 مهر 58 یعنی یک ماه قبل از تسخیر لانه جاسوسی فرستاده، مربوط به مشهد و حوزه و علمای این شهر است.

وی افزود: در این گزارش، روحانیون به چند دسته تقسیم‌ شده‌اند. عده‌ای را به‌ عنوان آخوند نوگرا و مدرن که دین را از سیاست جدا می‌دانند و برخی دیگر را به‌عنوان آخوندهای سنتی معترض به خمینی تقسیم می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در این گزارش مشهد به‌علت انزوای جغرافیایی از جریان‌های اصلی تاریخ ایران دور دانسته شده است، تصریح کرد: این در حالی است که روزهای دی‌ماه سال 57 در مشهد جزو خونین‌ترین روزهای مشهد است و در واقع 40 روز زودتر از انقلاب اتفاق افتاده و مشهد از کنترل حکومت خارج شد و اقتدار شاه در این شهر شکست.

رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: در این اسناد مشخص می‌شود که یکی از خانواده روحانیون که یک لیبرال سرشناسی بوده است و برخی از آخوندهای مشهد با شاه حرکت می‌کردند و با امام مخالف بودند حتی برخی از آن‌ها می‌گفتند امام خمینی از زیر درخت سیب در پاریس حکم می‌داده است و خودش هیچ اقدامی نداشته است یا مثلاً امام خمینی تازه پیدایش شده است و یا اینکه سواد فقاهتی ندارد.

وی ادامه داد: روحانیت در ایران را باید دسته‌بندی کرد مثلاً یک دسته روحانیونی بودند که در زمان شاه از وی تبعیت می‌کردند و با او همکاری داشتند و حقوق هم می‌گرفتند و امام به آن‌ها آخوندهای درباری می‌گفت، آمریکایی‌ها معتقد بودند از این افراد نمی‌شود بهره برد چراکه یا خلع لباس و یا مثل نوغانی در مشهد و حجازی در تهران متواری شدند.

این محقق و پژوهشگر فلسفه و تاریخ اسلام تأکید کرد: این گزارش دسته دیگر روحانیون را روحانیونی می‌داند که در مقابل آمریکا سرسخت و جزو دستیاران امام خمینی بودند و باید مراقب این آخوندهای افراطی بود چراکه معتقدند آمریکا به‌دنبال یک جمهوری اسلامی میانه‌رو و لیبرال مذهبی است.

ازغدی خاطرنشان کرد: دسته دیگر ولایتی‌های بی‌دین هستند که خود را خاص اهل‌بیت(ع) می‌دانند و آخوندهای دیگر را رد می‌کنند، اینان با شاه تقیه می‌کردند و با امام خمینی حتی تقیه هم نمی‌کردند و شورای انقلاب، وزارت نفت، استانداری آذربایجان غربی، علما و رهبران سیاسی ازاین‌گونه آدم‌ها داشتند که همگی با سیا در ارتباط بودند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون هم کسانی مانند آن‌ها وجود دارند، گفت: اکنون کسانی هستند که در دهه شصت جلوی لیبرال‌های مذهبی می‌ایستادند و اکنون خود دقیقاً همان حرف‌ها را می‌زنند و هم‌اکنون هم تمامی توطئه‌هایی که در ایران و خارج از ایران عملیاتی می‌شوند دست استکبار و آمریکا را در خود دارد چراکه ذات آمریکا امپریالیستی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در این گزارش دسته دیگری از روحانیون تازه به دوران رسیده را مشخص کرده که پس از انقلاب به نان و نوا رسیدند و به‌عنوان ملاهای تازه به دوران رسیده یاد می‌شوند و آمریکا برای آن‌ها پروژه‌های فساد مالی و جنسی را برنامه‌ریزی کرده است.

رحیم‌پور افزود: در این گزارش آمده است «یکی از خطراتی که باید مراقب آن باشیم، ارتباط مساجد با امام خمینی است که باید قطع شود و اگر ایران ازنظر ما مهم است باید صبر کنیم و با سازمان‌های مجاهدین خلق از ملی‌گرا تا کمونیست به مذاکره بپردازیم.»

وی تصریح کرد: این گزارش دسته دیگری از روحانیون را، روحانیون میانه‌رو، عاقل و سازش‌کار می‌بیند که آمریکایی‌ها توانسته‌اند با برخی از آن‌ها ملاقات کنند.

این محقق و پژوهشگر تاریخ و فلسفه خاطرنشان کرد: در این‌ بین برخی از روحانیون وجود داشتند که تا قبل از سال 42 با امام بودند و پس از تبعید امام با نظام همکاری داشتند.

ازغدی با اشاره به اینکه این اسناد مربوط به 37 سال پیش است، گفت: باو جود اینکه این اسناد متعلق به 37 سال پیش است اکنون سؤال اینجاست که آیا در این سال‌ها با گسترش ابزار و امکانات سیاسی، نفوذ در حوزه وجود ندارد؟

وی با اشاره به وصیت‌نامه امام گفت: امام نیز در وصیت‌نامه خود مطرح کرده بودند که مراقب باشیم که آمریکا در حوزه نفوذ پیدا نکند و کسی را در داخل حوزه نفوذ ندهد که بعد از 40 سال سکوت، نظر واقعی خود را بروز دهد و با یک نظر و چند فتوا جامعه شیعه را متشنج کند.


خبر تصادفی:
مسابقات پارالمپیک در حالی به پایان رسید که مرگ دوچرخه سوار کشورمان تلخ ترین رویداد کاروان ایران و همچنین کمیته بین المللی المپیک بود. آقای گلبارنژاد  در مسیر مسابقه دوچرخه سواری کوهستان در شیب تند مسیر کنترل خود را از دست داد و ساعاتی پس از ورودش به بیمارستان جان خود را از دست داد. این تلخ ترین خبر تاریخ پارالمپیک برای ایران بود. در مراسم اختتامیه یک دقیقه سکوت به احترام این ورزشکار کشورمان همه جا را فراگرفت. همچنین پررچم کشورمان نیمه برافراشته ماند

طراحان برتر بازدید : 44 پنجشنبه 13 آبان 1395 نظرات (0)

شرح خبر:

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: طرح حفظ کارت سوخت با قید دو فوریت و با امضای 126 نفر از نمایندگان به هیات‌رئیسه مجلس تقدیم شد.

وی افزود: پس از رفع ایرادات و اشکالاتی که در متن وجود داشت با جلساتی که با مرکز پژوهش‌ها و معاونت حقوقی مجلس و نیز مرکز پژوهش‌های شورای نگهبان و نیز شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شد متن مورد توافق در این باره تهیه و تدوین شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: درواقع این طرح به اصلاح ماده یک قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت پرداخته است که متن طرح به شرح زیر است:

در ماده یک قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت عبارت «از طریق عرضه بنزین و گازوئیل در بخش حمل و نقل با استفاده از کارت هوشمند سوخت» جایگزین عبارت «از طریق عرضه بنزین و گازوئیل در بخش‌های حمل و نقل و صنعت و کشاورزی با اولویت کارت هوشمند سوخت» شود.

ماده دو- طبق این ماده یک تبصره به ماده یک قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت الحاق می‌شود.

تبصره- دولت مجاز است به منظور ترغیب مصرف‌کننده به استفاده از کارت هوشمند سوخت مختص هر خودرو از سیاست‌های انگیزشی در چارچوب قوانین و مقررات استفاده کند.


خبر تصادفی:
کاروان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بزرگ پارالمپیک کار خود را با کسب پانزدهمی به پایان رساند. ورزشگاران ایران در این رقابتها با کسب هشت مدال طلا, نه مدال نقره و هفت مدال برنز و در مجموع 24 مدال کار خود را به پایان رساند. ایران در دوره قبلی رقابتهای پارالمپیک موفق به کسب رتبه یازدهم در جدول مدال ها شده بود و از این حیث رتبه ایران چند پله نزول پیدا کرده بود. همچنین حادثه تلخ این رقابتها که کام همه ورزشکاران را تلخ نمود مرگ دوچرخه سوار کشورمان در مسیر مسابقه بود

طراحان برتر بازدید : 40 سه شنبه 11 آبان 1395 نظرات (0)

شرح خبر:

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه 11 آبان ماه 95) نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس و با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد.

در ابتدا 224 نفر از وکلای ملت در صحن علنی حضور داشتند.

بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی ارشاد، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش تنها دستور کار نشست علنی صبح امروز پارلمان است و در صورتی که رسیدگی به صلاحیت 3 وزیر پیشنهادی در جلسه صبح به پایان نرسد، مجلس در نوبت عصر امروز هم جلسه علنی خواهد داشت.

به گزارش فارس، حسن روحانی رئیس‌جمهور هفته گذشته طی نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دانش‌آشتیانی را برای تصدی وزارت آموزش و پرورش، صالحی‌امیری را برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سلطانی‌فر را برای تصدی وزارت ورزش و جوانان به پارلمان معرفی کرد.

طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، حسن روحانی رئیس‌‌جمهور یک ساعت فرصت دارد از وزرای پیشنهادی خود در صحن علنی دفاع کند.

سپس 2 نفر از نمایندگان به عنوان مخالف و 2 نفر به عنوان موافق برای هر یک از وزرای پیشنهادی به ترتیب یک نفر مخالف و یک نفر موافق، هر کدام حداکثر 15 دقیقه فرصت سخنرانی دارند؛ البته هر نماینده مخالف یا موافق می‌تواند تمام یا بخشی از وقت خود را به نماینده دیگری دهد.

پس از اتمام سخنرانی مخالفان و موافقان برنامه‌های وزرای پیشنهادی، خود وزرای پیشنهادی پشت تریبون قرار می‌گیرند و حداکثر 30 دقیقه فرصت دارند ضمن تشریح بیوگرافی و سوابق خود، برنامه‌هایشان را ارائه دهند.

در پایان هم رئیس مجلس صلاحیت وزرای پیشنهادی ورزش و جوانان، ارشاد و آموزش و پرورش را به رأی وکلای ملت می‌گذارد.

برابر آیین‌نامه داخلی پارلمان، مجلس به ترتیب حروف الفبا باید رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی رئیس‌‌جمهور را آغاز کند که در این مرحله و در هر مورد، پس از اتمام سخنرانی 2 نماینده مخالف و 2 نماینده موافق هر کدام برای مدت 15 دقیقه، وزیری که صلاحیت وی در حال بررسی است به مدت 30 دقیقه از برنامه و صلاحیت خود دفاع می‌کند.

بعد از پایان بررسی صلاحیت وزرا، رأی‌گیری به طور دستی آغاز خواهد شد و اعلام نتیجه آراء پس از رأى‏‌گیرى براى همه وزرای پیشنهادی صورت خواهد گرفت.

برای دفاع از صلاحیت 3 وزیر پیشنهادی

روحانی وارد مجلس شد

در ادامه حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور برای دفاع از 3 وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شد.

علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس هنگام ورود رئیس‌‌جمهور به پارلمان به استقبال وی رفت.

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز هنگام ورود روحانی به صحن علنی، به وی خوش‌آمد گفت.

*مجلس امروز در جلسه رأی اعتماد نماینده غایب نداشت

عضو هیأت رئیسه مجلس اعلام کرد که مجلس در جلسه امروز خود غایب و تأخیرکننده نداشت.

قرار است تا در جلسه امروز صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت برای تصدی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.

روحانی:‌ در مسأله اشتغال عقب هستیم/ ملت ایران با برجام دارای انتخاب آزاد شد

در ادامه، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در جلسه بررسی صلاحیت سه وزیر پیشنهادی دولت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: بنده بسیار خوشحالم که در اولین فرصتی که امروز در اختیار بنده قرار گرفته در محضر نمایندگان مجلس دهم به تناسب ترمیم کابینه نکاتی را خدمت شما عرض کنم.

وی در ادامه افزود: گرچه قبلا دیدارهایی خدمت شما داشتیم اما این اولین دیدار در خانه ملت در حضور شما نمایندگان عزیز و بزرگوار منتخب ملت ایران است، به همه شما خسته‌نباشید عرض می‌کنم به خاطر حدود پنج ماهی که در کار و تلاش در مجلس بودید و سپاسگزاری می‌کنم به خاطر همکاری و هماهنگی بسیار خوبی که در مجلس دهم بین دولت و مجلس در طرح و لوایح و نسبت به حضور وزرا در مجلس شورای اسلامی بودیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: تردیدی ندارم که هماهنگی، همفکری بیشتر به نفع مردم و خواست ملت بزرگوار ایران است، دولت یازدهم در آغاز کارش و شروع فعالیتش با مشکلات بزرگی روبه‌رو بود که شاید بتوان نام آنها را بحران‌ها نامید.

روحانی ادامه داد: هیچ دولتی بعد از جنگ تحمیلی نبوده که در آغاز دولت، کشور با تورم بیش از 23 درصد روبه‌رو باشد، در حالیکه در آغاز این دولت کشور با تورم 40 درصد روبه‌رو شد، هیچ دولتی بعد از جنگ تحمیلی نبوده که در آغاز کار کشور با رشدی منفی روبه‌رو باشد اما دولت یازدهم در شرایطی کار خود را آغاز کرد که با هشت فصل رشد منفی روبه‌رو بود.

وی افزود: هیچ دولتی نبوده که شروع کارش با عدم اشتغال خالص چند سال مداوم روبه‌رو باشد، اشتغال خالصی که تقریبا در طول چند سال نزدیک به صفر بوده، هیچ دولتی نبوده که در آغاز کارش بعد از انقلاب اسلامی با تحریم‌های شدید سازمان ملل متحد و قطعنامه های شورای امنیت تحت ذیل هفت مواجه باشد و دولت یازدهم با این مشکلات مواجه بود.

روحانی در ادامه سخنانش گفت:‌ بالاترین دستاورد برجام گسترش انتخاب آزاد برای ملت ایران است.

*در اشتغال بسیار عقب هستیم

رئیس‌جمهور همچنین گفت:‌در اشتغال گرچه بسیار عقب هستیم ورود نسل جوان ما به بازار کار و نیروی فعال کار در بهار امسال کم سابقه بوده است.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه دولت معتقد است زیربنایی‌ترین مسئله،‌مسئله فرهنگ است، گفت: اما به دلیل شرایط خاص آغاز این دولت، توجهات بر این بود که ما از معضل پیچیده اقتصادی و سیاست خارجی بتوانیم عبور کنیم.

وی افزود: ملت ایران با حضور خود در انتخابات سال 92 با صدای بلند مسیر و راه اعتدال را برگزید و این فریاد را یک بار دیگر در اسفند 94 تکرار کرد و مسیر را به همه نشان داد که چگونه باید مسائل و معضلات ملی و آنچه خواست و نیاز مردم است با چه شیوه‌ای به حل و فصل برسد.

روحانی با بیان اینکه دولت در اقتصاد کلان قدم‌های روشنی برداشته است، گفت: آمار و شاخص‌ها در این خصوص به خوبی گواه است. ما از تورم بالای 40 درصد به تورم یک رقمی و زیر 8 درصد رسیدیم. ما از رشد منفی اقتصادی 6.8 به رشد مثبت 4.4 رسیدیم. (سه ماه اول سال 95). تا پایان سال نیز هدف گذاری دولت رشد 5 درصد است.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع اشتغال و اینکه ما در این مسئله بسیار عقب هستیم، یادآور شد: ورود نسل جوان به بازار کار و نیروی فعال کار در بهار امسال بسیار کم سابقه بوده است. بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر به عنوان نیروی فعال وارد بازار کار شدند.

وی ادامه داد: گرچه دولت در شرایط فعلی اقتصادی توان ایجاد اشتغال بالای یک میلیون شغل و ایجاد شغل و کار خالص در سال را ندارد اما طبق مرکز آمار اشتغال خالص دولت در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته بیش از 700 هزار نفر بوده است.

روحانی تصریح کرد: گرچه این رقم قابل ملاحظه‌ای است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب که همان یک میلیون و 200 هزار نفر است، حداقل 500 هزار نفر منفی است و این شرایط به این معنی است که ما در زمینه اشتغال به عنوان موضوع اول کشور باید اهتمام بیشتری به خرج دهیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه تلاش دولت در 6 ماهه دوم امسال ایجاد اشتغال بیشتر از طریق تحرک لازم در بنگاه های کوچک و متوسط است، گفت: بانک‌ها و ستاد اقتصاد مقاومتی همین مسیر را دنبال می‌کنند و خواهند کرد.

* تا رشد اقتصادی 7 درصدی فاصله داریم

وی با اذعان به این موضوع که هنوز به شکوفایی اقتصادی نرسیدیم، تصریح‌کرد: گرچه تا رشد اقتصادی 7 درصدی فاصله داریم اما آمار به ما می‌گوید مسیری که انتخاب کرده‌ایم مسیر صحیح و درستی است، هدف ما در اقتصاد ایجاد آرامش، اعتماد و امید به آینده بود.

روحانی در همین خصوص افزود: آمارهای بانک مرکزی پیرامون امید به آینده در اقتصاد به ما می‌گوید در یکسال اخیر امید مردم به آینده اقتصاد کشور بیشتر شده و این موضوع به این معنی است که مسیر درستی انتخاب شده است.

رئیس جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی سه ماهه به ما می‌گوید مسیر اقتصاد کلان و شاخص‌های اقتصاد کلان ما درست است و شرایط روابط خارجی ما در دنیا می‌گوید مسیر انتخابی تعامل سازنده با جهان که جزو سیاست‌های کلی نظام است، مسیر صحیح و درستی است که برگزیده شده است.

وی اظهار داشت: ما افتخار می‌کنیم به اقدام ملی مردم ایران به رهنمودهای رهبری و دستیابی ایران به حقوق حقه خود در برابر قدرت‌های مستکبر جهانی که بالاترین دستاورد آن گسترش انتخاب آزاد برای ملت ایران است. امروز ما در اینکه چقدر نفت بفروشیم انتخاب آزاد داریم. آنان که دور ما دیوار کشیده بودند تحت آنکه ایران بیش از یک میلیون بشکه نفت نمی‌تواند بفروشد اما امروز ملت ایران دارای انتخاب آزاد است که یک میلیون یا دو میلیون یا بیشتر بفروشد.

روحانی با بیان اینکه صادرات نفت خام ما در ماه‌های اخیر از 2 میلیون بشکه فراتر رفته گفت: اینکه ملت ایران به چه کسی نفت بفروشد و به چه کشوری در هر کجای جهان نفت بفروشد در اختیار ملت ایران است. دیگر نمی‌توانند به ما بگویند فقط به این چند کشور نفت بفروشید.

رئیس جمهور در همین خصوص گفت: اینکه نفت ما را با چه ارزشی بفروشیم، این انتخاب آزاد ملت ایران است نه اینکه به یک کشور بفروشیم 45 درصد آن با پول ملی آن کشور و 55 درصد آن با پول ملی فلان کشور و در فلان حساب محصور بماند و مردم ایران نسبت به پول ذخیره خود در کشورهای مختلف حق انتخاب نداشته باشند.

* ملت ایران با برجام دارای انتخاب آزاد شد

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آنان که می‌پرسند برجام چه کار کرده؛ برجام راه انتخابی ملت ایران را برای تعامل با جهان برای صادرات و واردات و برای انتخاب نام مشتری و برای انتخاب نوع کالا باز کرده است و ملت ایران دارای انتخاب آزاد شده است. ما  با اقتدار و استقلال کالایی را انتخاب می‌کنیم آنهم از هر کشوری که بخواهیم. ما در گذشته در خرید کالای پزشکی و دارو هم آزاد نبودیم. باید از کشور خاص و قیمت خاص دارو تهیه می‌کردیم اما امروز بهترین دارو و بهترین کیفیت با انتخاب خودمان می‌خریم.

روحانی با تاکید بر اینکه امروز دیگر رقابت در جهان برای تحریم بیشتر ملت ایران وجود ندارد گفت: جهان به این نکته رسیده که باید با زمان تکریم و احترام با ملت ایران سخن بگوید.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود تأکید کرد: ما دیگر مجبور نیستیم که کشتی‌هایی که کالاها و کانتینرهای ما را حمل می‌کنند به بنادر کشورهای دیگر بروند و پهلو بگیرند و یا با لنج و با پول اضافه این کالاها را به بنادر ایران منتقل کنیم، ما امروز در شرایطی هستیم که آنها که از ایران‌هراسی سخن می‌‌گفتند زبانشان به لکنت افتاده و شنونده‌های آنها هر روز و هر روز کمتر می‌شود و به جای اینکه افکار عمومی در برابر حرف غلط آنها سر تسلیم فرود بیاورد در برابر آنها لبخند تمسخر می‌زند.

*کشورهای بدعهد را مجبور به انجام تعهدات می‌کنیم

وی افزود: آنچه که برای ما مهم بود به عنوان بار اصلی که ملت ایران بر دوش دولت و مجلس و قوای دیگر گذاشته بودند، عبور از بحران‌ها و شبه‌بحران‌ها بود، شرایط مناسب برای روابط خارجی با دنیا و مسیر درست برای حرکت اقتصادی در داخل آرامش در اقتصاد، گشایش در روابط خارجی که هر روز می‌گذرد ما گشایش نویی (جدید) را مشاهده می‌‌کنیم حتی در برابر بدعهدی برخی از کشورها که همواره در طول تاریخ بدعهد بودند حتی آنها را هم قدم به قدم مجبور می‌کنیم تا به تعهدات خود عمل کنند.

رئیس جمهور بیان کرد: هر روز که می‌گذرد حتی در مسائلی که همه مشکلات آن به صورت صد درصد حل نشده مانند روابط بانک‌ها هر روز گشایش نویی در روابط ما با بانک‌های جهان به وجود می‌آید، حتی در زمینه فناوری هسته‌ای هر روز ما با گشایش‌های نویی مواجه می‌شویم.

وی افزود: اگر دیروز نمی‌توانستیم یک گرم کیک زرد وارد کنیم امروز صد تن کیک زرد وارد کشور می‌کنیم، اگر روزی می‌گفتند محصول نطنز غیرقانونی است و باید از بین برود و منهدم شود و حتی پیچ و مهره آنجا هم باز شود  اما امروز محصول نطنز را آزادانه و با افتخار به دنیا صادر می‌کنیم.

رئیس جمهور تأکید کرد: اگر روزی به ما می‌گفتند آب سنگین برخلاف مقررات بین‌المللی است و باید تعطیل کنیم امروز آب سنگین را با دریافت پول نقد به آمریکا و روسیه می‌فروشیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: بنده با این مقدمه وارد بحث می‌شوم، دولت موظف بود در قدم اول گره‌های اصلی اقتصاد را باز کند، امروز شما تسهیلاتی که سیستم بانکی به بنگاه‌های اقتصادی در 6 ماهه اول داده با 6 ماهه اول سال گذشته مقایسه کنید، اینکه می‌بینید 40 تا 45 درصد ارقام ارائه تسهیلات ما افزایش یافته این به معنای حرکت در مسیر رونق اقتصادی است.

روحانی افزود: اگر شما می‌بینید که برای اولین بار در سال گذشته صادرات غیرنفتی ما بر واردات پیشی گرفت این به معنای حرکت در مسیر رونق اقتصادی است که در ماه‌های اولیه سال جاری نیز این موضوع همچنان پابرجاست و ادامه دارد و صادرات غیرنفتی ما بر واردات پیشی گرفته است، اینکه بار اصلی بودجه به جای آنکه بر دوش نفت باشد بر دوش درآمدهای غیرنفتی است بدین معناست که مسیر بودجه‌ریزی کشور مسیر صحیح و درستی را برگزیده و انتخاب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز در روابط خارجی‌مان با جهان در شرایط مناسب‌تر با سال‌های گذشته هستیم، اینکه شما می‌بینید از تحرک سیاست خارجی و اقتصادی ما اسرائیل رژیم غاصب صهیونیستی عصبانی است و اینکه می‌بینید در منطقه ما بر عصبانیت کشورهای کم‌هوشی مانند عربستان افزوده می‌شود این به این معناست که راه و مسیر ما درست انتخاب شده است.

روحانی تأکید کرد: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، ملت ایران اساس کار این دولت برمبنای ترمیم مداوم کابینه شکل نگرفته ما دولتی نبودیم که هر از چند گاه چند وزیر را برای ترمیم کابینه عزل کنیم و یا استعفای آنها را بپذیریم و افراد جدیدی را به مجلس معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: یک دورانی بود که ترمیم کابینه شده بود قاعده و تثبیت کابینه شده بود استثناء، امروز تثبیت کابینه و مدیریت قاعده ما است اما در عین حال اگر جایی لازم ببینیم که ترمیم کابینه سرعت حرکت دولت را اضافه می‌کند و نه جهت دولت را تغییر دهد، جهت و هدفی که دولت انتخاب کرده، جهت و هدف و پیمانی که دولت و مردم بسته پای این پیمان خود تا روز آخر خواهد ایستاد.

رئیس جمهور تأکید کرد: دولت از فشار، نقض غیرمنصفانه، تخریب هراسی ندارد. آنچه که برای دولت مهم است رضای خدا و خشنودی مردم و پیشرفت کشور و عزت ملی است، اینکه بعضی‌ها از اقتدار ملی خوشحال نمی‌شوند باید در ذهن و گذشته و افکار خود دقت بیشتری کنند و علت آن را دریابند.

وی ادامه داد: ایرانی، اقتدار ایران را می‌خواهد. شب گذشته مقام معظم رهبری در جلسه مهم مقابله با آسیب‌های اجتماعی این جمله را فرمودند که برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی حتی آنهایی که به دین و  اسلام اعتقادی ندارند اگر ایران را قبول دارند باید با تمام توان وارد میدان شوند. سپس ایشان فرمودند حتی اگر کسی در عشقش به ایران تردیدی باشد و در وجدان او تردید نباشد باید با همه توان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی آماده شود و تحرک داشته باشد.

روحانی افزود:  مگر می‌شود در جامعه‌ای زندگی کنیم که اعتیاد آن خدای ناکرده رو به افزایش باشد و ما راحت بخوابیم البته آمار شب گذشته شورای اجتماعی کشور این بود  که در 6 ماهه گذشته ولو کم این آمار در بخش اعتیاد و طلاق کاهش پیدا کرده که همان کاهش چند درصدی هم امیدوارکننده است، معلوم است در یک سال گذشته راهی که شورای اجتماعی کشور برگزیده و سازمان جدید امور اجتماعی کشور که تأسیس شده راه خود را آغاز کرده در این مسیر می‌تواند گام‌های بلندی را بردارد.

وی ادامه داد: ما امروز اگر احساس کنیم در مسیر و راهی که انتخاب کرده‌ایم در شیوه‌ها نیاز به شیوه نو داریم، در تحرکمان نیاز به سرعت بیشتر داریم گرچه در اهداف و جهت‌گیری نیاز به تداوم داریم تردیدی نمی‌کنیم ولو اینکه از دوران دولت یازدهم یک ماه باقی مانده باشد، برخی می‌گویند 10 ماه، چرا ترمیم کابینه؟ اگر ضرورتی اقتضا کند، اگر نشاط بیشتری نیاز باشد، اگر مدیر تازه نفسی نیاز باشد برای خدمت به مردم رئیس جمهور در این زمینه تردیدی به خود راه نمی‌دهد، اصل ما تثبیت یا تغییر یا ترمیم نیست. اصل ما ادامه خدمت بانشاط نسبت به مردم است.

روحانی  ادامه داد: ما یک روز نمی‌توانیم خدماتمان را تعطیل کنیم، آیا می‌توانیم یک ساعت خدمات بهداشتی‌، آب و برق، انرژی و سوخت، آموزش و پرورش و آموزش عالی، حمل‌ونقل، بانک‌ها و بیمه‌ها را تعطیل کنیم؟، دولت در مسیر خدمات فعالیتش تعطیل‌بردار نیست و امروز سه وزیری که به محضر نمایندگان مجلس معرفی شدند و نمایندگان رأی اعتماد ان‌شاءالله خواهند داد هر سه وزیر امور اجتماعی و فرهنگی هستند و برخی از آنها نقش‌شان بسیار بنیادی است.

وی ادامه داد: اتفاقاً در جلسه دیشب مقام معظم رهبری در زمینه آسیب‌های اجتماعی راجع به این سه وزارتخانه‌ای که امروز درباره آنها صحبت می‌کنیم و می‌خواهیم مدیران جدید را با کمک هم برگزینیم برای راه‌حل دستگاه‌هایی که مقام معظم رهبری نام می‌بردند جزو آن لیست این سه دستگاه بودند، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اینها وزارتخانه‌هایی هستند که باید بار مسئولیت هدایت فرزندان ما و ایجاد عدالت در جامعه، بزرگترین دستگاهی که فرصت برابر را برای روستایی و شهری، غنی و فقیر ایجاد می‌‌کند آموزش و پرورش است، آموزش و پرورش در سراسر کشور همه نوع جوانان را در سراسر روستاها و شهرها پای یک کلاس می‌نشاند و معلمین عزیز ما در سراسر کشور با دلسوزی واحد در برابر دانش‌آموزان به تعلیم و تربیت آنان مشغول می‌شود.

روحانی در ادامه سخنان خود گفت: آموزش و پرورش اولین قدم برای عدالت اجتماعی و فرهنگی را برمی‌دارد و این وزارتخانه است که اولین قدم برای پیشرفت و تعالی نوجوانی است که در روستای کوچک زندگی می‌کند اینکه شما می‌بینید بسیاری از مسئولان کشور از روستاها به پا خواسته‌اند و از آنجا بار مسئولیت کشور را بر دوش گرفته‌اند. اولین نهادی که به آنها کمک کرد تا این مسیر را بپیمایند آموزش و پرورش بود.

وی اضافه کرد: آن دستگاهی که می‌تواند امروز به جامعه ما نشاط بدهد و جوانان ما را از نظر جسمی سالم کند و همچنین از لحاظ روحی آنها را از افسردگی خلاص کند که آمار دیشب وزیر بهداشت راجع به افسردگی نگران کننده بود، چه کسی باید این افسردگی را رفع کند، پزشک،‌روان پزشک؟ قبل از آنها یعنی قبل از وزارت بهداشت، وزارت ورزش و جوانان باید این کار را کند، باید نسل جوان ما به آینده امیدوار شوند. چرا اعتیاد در کشور ماست چون ناامیدی حاکم شده. چون برخی از رسانه‌ها غیر منطقی پمپاژ ناامیدی در نسل جوان انجام می‌دهند، ما را چه شده است که در شرایطی که همه کشورهای نفت خیز دچار بحران اقتصادی شده اند حتی کشور پولداری مانند عربستان و همه آنها از ذخایر گذشته سالهای قبلی خود استفاده می‌کنند اما این تنها ایران است که در شرایط سخت اقتصادی با کاهش قیمت نفت، هم تورمش کاهش یافته و هم رشد اقتصادی و اشتغال داشته و هم نه تنها از ذخایر استفاده نکرده که 30 میلیارد دلار هم به ذخیره واریز کرده است.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز علیرغم اینکه یک عده انقلابی نمایی که مسائل کشور را نمی‌فهمند و درک نمی‌کنند، همه دنیا و سازمان‌های بین المللی به این نکته اعتراف دارند که ایران بهترین کشور و امن ترین کشور برای سرمایه گذاری خارجی است و این اعتراف نهادهای مالی و بین المللی پولی و بانکی است.

روحانی گفت:‌ ایران کشوری است که جاذبه‌ای بهتر از دیگر کشورها برای جذب سرمایه خارجی دارد. حال این در شرایطی است که گاهی اوقات حرف‌های ناپسند هم گوشه و کنار زده می شود. اگر ما زبان‌مان را واحد کنیم افکارمان را واحد کنیم، یک صدا حرف بزنیم، خواهید دید جاذبه چقدر بیشتر خواهد شد. اگر به گونه‌ای حرف نزنیم که امید جوانان را افزایش دهیم آن وقت جوان ما که امید به آینده کشور دارد به سمت موادمخدر یا خدای ناکرده الکل یا به سمت فساد می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه ورزش و جوانان می‌تواند به جامعه ما نشاط و امید بدهد، گفت:‌ خواست من از آقای سلطانی‌فر برای دعوتش به این وزارتخانه این بود که ورزش همگانی و ورزش قهرمانی بسیار مهم است اما از این دو مهم‌تر مسئله جوانان کشور است که باید بدان توجه ویژه شود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: متأسفانه ما این دو را مخلوط کردیم در حالیکه هر کدام بار سنگینی دارد، خود ورزش بسیار اهمیت دارد، در کنار آن مسئله جوانان نیز بسیار اهمیت دارد. در این زمینه ما مدتی است که در حال اندیشیدن هستیم و باید با شما نمایندگان نیز مشورت کنیم تا شاید راه‌حل بهتری بیابیم که جوانان نسبت به آینده کشور امیدوار،‌برای پیشرفت کشور مصمم و با نشاط فوق‌العاده در صحنه سیاسی و اجتماعی شرکت کنند.

روحانی در ادامه با بیان اینکه جوانان باید در سایه ورزش نشاط جسمی پیدا کنند، افزود: همچنین جوانان باید در سایه مسائل فرهنگی که حالا اینقدر آن را بالا و پایین می‌کنیم نشاط روحی پیدا کنند و در سایه تشکل‌های مختلف روحیه فعالیت اجتماعی پیدا کنند و با حضورشان در احزاب نشاط سیاسی پیدا کنند.

وی با تأکید بر اینکه نباید وقت خالی برای جوانان خود بگذاریم، گفت: جوانان ما باید بخشی از فکرش به حزب و سیاست، بخشی از فکرش به مسائل اجتماعی، به امور خیریه، به هویت ایرانی و اسلامی، به علم و تحصیل اختصاص یابد.

رئیس‌جمهور با اشاره به گسترش پیدا کردن فضای مجازی، گفت: این تقصیر ماست که محتوا را غنی نمی‌کنیم و مدام از شبکه الف و ب می‌گوییم. فضای مجازی یک واقعیت کشور و جهان است. فضا می‌تواند به نفع جامعه باشد، فضا ابزار است، محتوا مهم است. همه باید تلاش کنیم محتوای فضای مجازی را غنی کنیم و جاذبه‌های فراوانی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنیم.

روحانی در همین خصوص گفت: چرا ما جاذبه ایجاد نمی‌کنیم؟ بعد کسی که علیه فرهنگ ما به ناروا جاذبه ایجاد می‌کند، آن وقت ما با ابزار می‌جنگیم، آن ابزار و پیچ و مهره که تقصیر ندارند. آنچه مقصر است محتوا است؛ محتوا ما هستیم و ما باید محتوا را غنی کنیم و شبکه‌هایی ایجاد کنیم که عاشقان ایران کاربران آن شبکه شوند.

وی تصریح کرد: ما باید آنقدر جاذبه برای اسلام ایجاد کنیم که همه جوانان به آن شبکه‌های دینی و فرهنگی مراجعه کنند. ما باید برای نسل جوان‌مان در این خصوص برنامه‌ریزی کنیم و این بار سنگین بر دوش ورزش و جوانان است.

روحانی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه ریشه پیشرفت اقتصادی، علمی و تکنولوژی به فرهنگ برمی‌گردد، گفت: باید در فرهنگ سرمایه‌گذاری کنیم. فرهنگ است که با فساد مبارزه می‌کند. دادگاه‌ها نمی‌توانند به تنهایی با فساد مبارزه کنند. نیروی اطلاعاتی و پلیسی نمی‌توانند به تنهایی با فساد مبارزه کنند؛ دولت که مسئول مبارزه با فساد است به تنهایی نمی‌تواند با فساد مبارزه کند.

وی با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد از فرهنگ شروع می‌شود، گفت: ایمان باید از سنین نوجوانی در دل جوانان ما مستقر شود. با ایمان، امید، اعتماد، علم، دانش، هویت ایرانی و اسلامی می‌توانیم جامعه سالمی داشته باشیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: من کاری به این ندارم اگر یک فسادی در گوشه‌ای است؛ انگار برای بعضی‌ها بالا و پایین کردن فساد لذت‌بخش است، اگر یک دستگاهی وامی داده و آن پول به بدهی معوق تبدیل شده نمی‌دانم چرا بعضی رسانه‌ها خوش‌شان می‌آید بدهی معوق را اختلاس بگویند.  انگار بعضی‌ها توجه دقیق به لغت‌ها نمی‌کنند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: اگر فسادی هست باید با آن مبارزه کنیم نه اینکه آن را بزرگ کنیم. نه اینکه به گونه‌ای تبلیغ کنیم که عادی‌سازی شود. بعضی‌ها دارند فساد را در جامعه عادی‌سازی می‌کنند.

*اگر فسادی هست نباید آن را بزرگ کنیم

روحانی ادامه داد: باید حواس‌مان جمع باشد، کار بد را نباید شیوع داد.اگر یک فردی در روزنامه‌ها گفت من چنین گناهی کردم می‌شود میلیون‌ها گناه. اگر کسی گناهی کرده باید با خدای خودش توبه کند و اگر حق‌الناس است باید ادا کند نه اینکه جار بکشیم. نباید در خیابان‌ها جار بکشیم آن هم به دروغ.

وی با بیان اینکه نباید فساد را عادی‌سازی کنیم، گفت: نگذاریم دیگران که به کشور ما خیانت کردند و به پناه دیگران در خارج رفتند به استناد حرف‌های نادرست بعضی افراد در داخل کشور، نظام و کشورمان را هو کنند. برای این نظام خون‌ها داده شده، شهید داده شده، تلاش‌ها شده است.

رئیس‌جمهور خطاب به نمایندگان گفت: درخواست ما از شما آن است که بتوانیم از امروز برای این سه وزارتخانه وزیر و مدیر شایسته‌ای که با رأی اعتماد شما مجوز کار می‌گیرد با نشاطی نو و روحیه‌ای نو کار خود را آغاز کنند.

روحانی با قدردانی از زحمات علی جنتی وزیر سابق ارشاد گفت: آقای جنتی هم خودشان استعفا دادند و هم نیاز بود به یک مدیر با روحیه‌ای جدید که بتواند بار مسئولیت را در ماه‌های پیش رو با سرعت بیشتری برای رسیدن به اهداف به دوش بکشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آقای صالحی‌امیری یک جامعه‌شناس فرهنگی است. بنده حداقل 14 سال با ایشان کار کردم. در شورای عالی امنیت ملی همکار بودیم،‌در مرکز تحقیقات استراتژیک همکار بودیم، در این سه سال نیز در کتابخانه ملی همکار دولت بودند و هر کجا بودند کارشان مورد رضایت بود. پرتلاش بودند، با روحیه بودند، پرکار بودند، صاحب‌نظر در مسائل فرهنگی هستند، صاحب چندین مقاله و کتاب هستند و در امور فرهنگی برنامه‌ریز هستند.

*برخی خوششان می‌آید بدهی معوق را اختلاس بنامند

رئیس‌جمهور افزود: با توجه به سوابقی که آقای صالحی‌امیری دارند که در درون نظام بوده‌اند مدتی در مغز استخوان نظام فعال بودند. دغدغه‌های نظام را به خوبی می‌دانند و می‌شناسند. به مسئله تنوع فرهنگی داخلی کشور کاملا تسلط دارند و می‌دانند که در دنیای فرهنگ باید با فعالیت آزاد مردمی و جذب نخبگان و هنرمندان کار را پیش ببرند.

روحانی افزود: وزیر ارشاد باید کسی باشد که جاذبه‌اش برای فرهیختگان، هنرمندان و صاحب‌نظران زیاد باشد و آقای صالحی‌امیری در کتابخانه ملی این امتحان را پس داد و کتابخانه ملی را جهالت غیر پویا داشت را تبدیل به یک مرکز پویا کرد و محل رفت و آمد صاحب‌نظران و اندیشمندان شد.

وی در همین خصوص گفت:‌ ما وزارت ارشادی می‌خواهیم که بتواند همه فرهیختگان و هنرمندان و صاحب‌نظران را جذب کند و از آنها استفاده کند. وزارت ارشاد باید هدایت کند، نظارت و پشتیبانی کند. اساس فرهنگ دینی و ملی در اختیار صاحبان فرهنگ است و صاحبان فرهنگ فرهیختگان جامعه‌اند. آقای صالحی‌امیری از پس این مسئولیت برمی‌آید و امیدواریم در ماه‌های آینده شاهد پیشرفت بیشتر مردم و شکوفایی بیشتر مردم و کم شدن فاصله در امور اجتماعی و فرهنگی باشیم. یکی نرود راستِ راست و یکی نرود چپِ چپ، به هم نزدیک شویم.

رئیس‌جمهور در ادامه اظهار داشت: ما باید آن اسلام آسان و پرجاذبه را به خوبی در این وزارتخانه بتوانیم معرفی کنیم. در عین حال از اصول و فرهنگ اسلام‌مان و هویت ایرانی‌مان ذره‌ای کوتاه نیاییم. مقام معظم رهبری در مسائل فرهنگی بسیار حساس هستند و صاحب‌نظر هستند. باید به نکاتی که مورد نظر ایشان است دقت شود و مواردی که ایشان حساسیت دارند باید با حساسیت برخورد شود تا وزارت ارشادی داشته باشیم که همه مردم را در مسیر نشاط، فرهنگ اسلامی و هویت دینی قرار دهد.

رئیس‌جمهور با اشاره به گسترش پیدا کردن فضای مجازی، گفت: این تقصیر ماست که محتوا را غنی نمی‌کنیم و مدام از شبکه الف و ب می‌گوییم. فضای مجازی یک واقعیت کشور و جهان است. فضا می‌تواند به نفع جامعه باشد، فضا ابزار است، محتوا مهم است. همه باید تلاش کنیم محتوای فضای مجازی را غنی کنیم و جاذبه‌های فراوانی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنیم.

روحانی در همین خصوص گفت: چرا ما جاذبه ایجاد نمی‌کنیم؟ بعد کسی که علیه فرهنگ ما به ناروا جاذبه ایجاد می‌کند، آن وقت ما با ابزار می‌جنگیم، آن ابزار و پیچ و مهره که تقصیر ندارند. آنچه مقصر است محتوا است؛ محتوا ما هستیم و ما باید محتوا را غنی کنیم و شبکه‌هایی ایجاد کنیم که عاشقان ایران کاربران آن شبکه شوند.

وی تصریح کرد: ما باید آنقدر جاذبه برای اسلام ایجاد کنیم که همه جوانان به آن شبکه‌های دینی و فرهنگی مراجعه کنند. ما باید برای نسل جوان‌مان در این خصوص برنامه‌ریزی کنیم و این بار سنگین بر دوش ورزش و جوانان است.

روحانی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه ریشه پیشرفت اقتصادی، علمی و تکنولوژی به فرهنگ برمی‌گردد، گفت: باید در فرهنگ سرمایه‌گذاری کنیم. فرهنگ است که با فساد مبارزه می‌کند. دادگاه‌ها نمی‌توانند به تنهایی با فساد مبارزه کنند. نیروی اطلاعاتی و پلیسی نمی‌توانند به تنهایی با فساد مبارزه کنند؛ دولت که مسئول مبارزه با فساد است به تنهایی نمی‌تواند با فساد مبارزه کند.

وی با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد از فرهنگ شروع می‌شود، گفت: ایمان باید از سنین نوجوانی در دل جوانان ما مستقر شود. با ایمان، امید، اعتماد، علم، دانش، هویت ایرانی و اسلامی می‌توانیم جامعه سالمی داشته باشیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: من کاری به این ندارم اگر یک فسادی در گوشه‌ای است؛ انگار برای بعضی‌ها بالا و پایین کردن فساد لذت‌بخش است، اگر یک دستگاهی وامی داده و آن پول به بدهی معوق تبدیل شده نمی‌دانم چرا بعضی رسانه‌ها خوش‌شان می‌آید بدهی معوق را اختلاس بگویند.  انگار بعضی‌ها توجه دقیق به لغت‌ها نمی‌کنند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: اگر فسادی هست باید با آن مبارزه کنیم نه اینکه آن را بزرگ کنیم. نه اینکه به گونه‌ای تبلیغ کنیم که عادی‌سازی شود. بعضی‌ها دارند فساد را در جامعه عادی‌سازی می‌کنند.

روحانی ادامه داد: باید حواس‌مان جمع باشد، کار بد را نباید شیوع داد.اگر یک فردی در روزنامه‌ها گفت من چنین گناهی کردم می‌شود میلیون‌ها گناه. اگر کسی گناهی کرده باید با خدای خودش توبه کند و اگر حق‌الناس است باید ادا کند نه اینکه جار بکشیم. نباید در خیابان‌ها جار بکشیم آن هم به دروغ.

وی با بیان اینکه نباید فساد را عادی‌سازی کنیم، گفت: نگذاریم دیگران که به کشور ما خیانت کردند و به پناه دیگران در خارج رفتند به استناد حرف‌های نادرست بعضی افراد در داخل کشور، نظام و کشورمان را هو کنند. برای این نظام خون‌ها داده شده، شهید داده شده، تلاش‌ها شده است.

رئیس‌جمهور خطاب به نمایندگان گفت: درخواست ما از شما آن است که بتوانیم از امروز برای این سه وزارتخانه وزیر و مدیر شایسته‌ای که با رأی اعتماد شما مجوز کار می‌گیرد با نشاطی نو و روحیه‌ای نو کار خود را آغاز کنند.

روحانی با قدردانی از زحمات علی جنتی وزیر سابق ارشاد گفت: آقای جنتی هم خودشان استعفا دادند و هم نیاز بود به یک مدیر با روحیه‌ای جدید که بتواند بار مسئولیت را در ماه‌های پیش رو با سرعت بیشتری برای رسیدن به اهداف به دوش بکشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آقای صالحی‌امیری یک جامعه‌شناس فرهنگی است. بنده حداقل 14 سال با ایشان کار کردم. در شورای عالی امنیت ملی همکار بودیم،‌در مرکز تحقیقات استراتژیک همکار بودیم، در این سه سال نیز در کتابخانه ملی همکار دولت بودند و هر کجا بودند کارشان مورد رضایت بود. پرتلاش بودند، با روحیه بودند، پرکار بودند، صاحب‌نظر در مسائل فرهنگی هستند، صاحب چندین مقاله و کتاب هستند و در امور فرهنگی برنامه‌ریز هستند.

رئیس‌جمهور افزود: با توجه به سوابقی که آقای صالحی‌امیری دارند که در درون نظام بوده‌اند مدتی در مغز استخوان نظام فعال بودند. دغدغه‌های نظام را به خوبی می‌دانند و می‌شناسند. به مسئله تنوع فرهنگی داخلی کشور کاملا تسلط دارند و می‌دانند که در دنیای فرهنگ باید با فعالیت آزاد مردمی و جذب نخبگان و هنرمندان کار را پیش ببرند.

روحانی افزود: وزیر ارشاد باید کسی باشد که جاذبه‌اش برای فرهیختگان، هنرمندان و صاحب‌نظران زیاد باشد و آقای صالحی‌امیری در کتابخانه ملی این امتحان را پس داد و کتابخانه ملی را جهالت غیر پویا داشت را تبدیل به یک مرکز پویا کرد و محل رفت و آمد صاحب‌نظران و اندیشمندان شد.

وی در همین خصوص گفت:‌ ما وزارت ارشادی می‌خواهیم که بتواند همه فرهیختگان و هنرمندان و صاحب‌نظران را جذب کند و از آنها استفاده کند. وزارت ارشاد باید هدایت کند، نظارت و پشتیبانی کند. اساس فرهنگ دینی و ملی در اختیار صاحبان فرهنگ است و صاحبان فرهنگ فرهیختگان جامعه‌اند. آقای صالحی‌امیری از پس این مسئولیت برمی‌آید و امیدواریم در ماه‌های آینده شاهد پیشرفت بیشتر مردم و شکوفایی بیشتر مردم و کم شدن فاصله در امور اجتماعی و فرهنگی باشیم. یکی نرود راستِ راست و یکی نرود چپِ چپ، به هم نزدیک شویم.

رئیس‌جمهور در ادامه اظهار داشت: ما باید آن اسلام آسان و پرجاذبه را به خوبی در این وزارتخانه بتوانیم معرفی کنیم. در عین حال از اصول و فرهنگ اسلام‌مان و هویت ایرانی‌مان ذره‌ای کوتاه نیاییم. مقام معظم رهبری در مسائل فرهنگی بسیار حساس هستند و صاحب‌نظر هستند. باید به نکاتی که مورد نظر ایشان است دقت شود و مواردی که ایشان حساسیت دارند باید با حساسیت برخورد شود تا وزارت ارشادی داشته باشیم که همه مردم را در مسیر نشاط، فرهنگ اسلامی و هویت دینی قرار دهد.

روحانی ادامه داد: در عین حال فکر می‌کنم که آقای سلطانی‌فر ان‌شاءالله با روحیه و نشاط جدید و نفسی نو و همفکری و حمایت شما هم شاهد پیشرفت‌های بسیار خوب در ورزش و جوانان باشیم.

روحانی با اشاره به وزارتخانه آموزش و پرورش تصریح کرد: این وزارتخانه مهم‌تریننهاد فرهنگی ماست، هیچ نهاد فرهنگی مهم‌تر و کارسازتر از آموزش و پرورش نداریم، بیش از 13 میلیون دانش‌آموز در کلاس‌های درس، این همه معلمین دلسوز در سراسر کشور، کار بسیار بزرگ و سختی است، در این دوران سه ساله آقای فانی تلاش و کوشش‌هایی داشتند که از زحمات وی تشکر می‌کنم. بسیاری از مسائل جزئی و کلی را ایشان حل کردند، امروز به نقطه‌ای رسیدیم که باید از یک نیروی جدیدی با توانمندی خوب استفاده و بهره‌برداری کنیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما در زمینه آموزش و پرورش کار زیادی کردیم حتی در زمینه بحث مادی این وزارتخانه علی‌رغم اینکه وضع مالی‌مان در سال گذشته و امسال با شرایط ایده‌آل فاصله داشته اما شما نمایندگان مجلس به خوبی می‌دانید هزینه جاری آموزش و پرورش در سال 92، 14 هزار و 500 میلیارد تومان بوده و امسال هزینه جاری این وزارتخانه 30 هزار میلیارد تومان است. یعنی دو برابر سال 92، در طول این سه سال اعتبارات را به بیش از دو برابر افزایش دادیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: علاوه بر این در جلسه روز یکشنبه دولت تصمیم گرفتیم از طریق اوراق صکوک اجاره بتوانیم 4 هزار میلیارد تومان از درآمد این صکوک در اختیار آموزش و پرورش بگذاریم هم برای پاداش بازنشستگان و هم سایر مطالبات که این 4 هزار میلیارد غیر از آن 30 هزار میلیاردی است که گفتم و امیدوارم بتوانیم در برابر خدمات بلند و غیرقابل ارزش‌گذاری که کار فرهنگی را نمی‌توان با پول ارزش‌گذاری کرد چراکه آنها از جان مایه می‌گذارند و با عشق کار می‌کنند، خدماتی که ما انجام می‌دهیم در حد توانمان به عنوان یک تشکر ساده در برابر این خادمین در برابر ملت و نسل جوان است.

رئیس‌جمهور بیان کرد: یکی از مسائلی که در کشور ما همیشه وجود داشت فاصله بین آموزش عالی و آموزش و پرورش بود، می‌دانید که در بسیاری از کشورهای دنیا این موضوعات در یک وزارتخانه است اما در کشور ما دو وزارتخانه است، این دو وزارتخانه باید به یکدیگر نزدیک شوند، وزارتخانه دوم باید پذیرای فارغ‌التحصیلان وزارتخانه اول باشد و باید یک مسیر را انتخاب و طی کنند.

روحانی ادامه داد: فردی را برای آموزش و پرورش به محضر شما نمایندگان معرفی کردیم. جناب آقای آشتیانی که ما آشنا هستیم در مجلس شورای اسلامی با خانواده دانش‌آشتیانی از مجلس اول، دوم و ایشان شخصیتی است که دارای مراتب علمی از بهترین دانشگاه‌های سطح دنیا و دارای تلاش در دفاع مقدس است که اولین آشنایی من با آقای دکتر آشتیانی در ستاد پشتیبانی جنگ بود. ما در سال 65 یک شورای عالی جنگ درست شد که رئیسش مقام معظم رهبری بود که آن زمان رئیس‌جمهور بودند و آن شورا یک ستاد پشتیبانی جنگ ایجاد کرد که بنده به عنوان مسئول آن ستاد پشتیبانی جنگ بودم. به این دلیل با تمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها و نمایندگان دستگاه‌ها و معاونت جنگ وزارتخانه‌ها به طور منظم جلسه داشتم و در آن ستاد آقای دکتر دانش به عنوان رابط دانشگاه و جنگ بود و خدمات فراوانی به دفاع مقدس، رزمندگان کردند به غیر اینکه ایشان قبلا در سپاه فعال بودند.

روحانی ادامه داد: فعالیت ایشان در آموزش عالی و تجربه ایشان در آموزش و پرورش، ایشان کسی است که از سال‌ها پیش یعنی سال 45 کارش در مقام آموزش و پرورش بوده معاون و مشاور و مسئول بوده و کاملا به زوایای آموزش و پرورش آشنا است و بنده هم دفعه پیش که با ایشان صحبت کردم و هم این دفعه ایشان می‌گفت من در احزاب و جریانات سیاسی نیستم و سال‌هاست اینها را ترک کرده‌ام و من بر بحث آموزش و کار تخصصی خودم متمرکز هستم و ما هم همین وزیر را می‌خواهیم وزیری که از همه نیروها، افراد و جناح‌ها استفاده و بهره‌برداری کند و تلاش ایشان برای ارتقای آموزش و پرورش و نسل جوان ما باشد.

روحانی ادامه داد: آقای دانش‌آشتیانی با شیوه‌های آموزش بسیاری از کشورهای دنیا آشنا است، در بحث اقتصاد و نحوه اداره آموزش و پرورش تجربه و تخصص دارد و تردیدی ندارم که آموزش و پرورش با مدیریت آقای دانش‌آشتیانی شاهد یک تحول مثبت هم برای معلمان و هم برای بخش آموزش و تربیت و هم نسل جوان ما و هم برای خانواده‌های عزیزی که فرزندان آنها در آموزش و پرورش در تحصیل هستند خواهد بود.

*روحانی صحن علنی مجلس را ترک کرد

حسن روحانی رئیس‌جمهور در پایان سخنان خود، صحن پارلمان را ترک کرد.

رئیس‌جمهور در این نشست، در سخنان یک‌ساعته خود به دفاع از برنامه‌ها و صلاحیت سه وزیر پیشنهادی خود پرداخت.

پس از پایان سخنرانی موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی، رأی‌گیری به صورت دستی در صحن علنی پارلمان انجام خواهد شد.

*توزیع نوشته‌هایی در صحن مجلس در روز رأی اعتماد به وزرا

سپس، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس طی تذکری در نشست علنی امروز سه‌شنبه پارلمان، گفت: نوشته‌هایی در داخل صحن علنی پخش می‌شود.

وی اضافه کرد: باید هیأت رئیسه نسبت به این موضوع دستوراتی بدهد زیرا این اقدام هم خلاف آیین‌نامه است و هم خلاف قانون اساسی.

نماینده مردم لنگرود در همین زمینه تصریح کرد: در این برهه جزواتی پخش می‌کنند که ذهن نمایندگان را خراب می‌کند. چیزی که مربوط به 20 سال پیش است را امروز دارند توزیع می‌کنند.

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر، گفت: کسی بخواهد چیزی در صحن توزیع کند باید با دستور هیأت رئیسه مجلس باشد.

*حاجی‌دلیگانی: رئیس جمهور به عنوان یک حقوقدان باید درباره برنامه و شخصیت وزرا صحبت می‌کرد

به دنبال آن،‌ حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر نیز طی تذکری با اشاره به نشست امروز پارلمان،‌ گفت: رئیس جمهور که خودشان حقوقدان هستند باید در نشست امروز باید درباره برنامه‌ها و شخصیت وزرا صحبت می‌کردند و شما (اشاره به رئیس مجلس) باید نسبت به این موضوع تذکر می‌دادید.

وی اضافه کرد: ما از برگزاری جلسات با این مضامین استقبال می‌کنیم که شما هم پیگیر برگزاری آن باشید که در آن نمایندگان نیز نقطه نظرات خود را بیان کنند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس، ادامه داد: اینکه رئیس جمهور یک طرفه حرف‌های خود را بگوید درست نیست؛ البته ما سؤالاتی به شما دادیم که شما آنها را نپرسیدید.

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده شاهین‌شهر ضمن وارد ندانستن آن، گفت: از نظر آیین‌نامه تخلفی صورت نگرفته است.

*عباسی: 8 هزار میلیارد تومان پول فرهنگیان کجا رفته است/ دانش آشتیانی سنخیتی با آموزش و پروش ندارد

اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در  مخالف با برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، اظهار داشت: سوال بنده از آقای روحانی این بود که چرا بازهم طبق معمول مشکلات کشور را به گردن دولت قبل می‌اندازد، توضیحات آقای روحانی درباره مسائل صندوق ذخیره فرهنگیان کافی نبود.

وی افزود: ما نمی‌گوییم در صندوق ذخیره فرهنگیان اختلاس شده است، بلکه می‌پرسیم 8 هزار میلیارد تومان از پول فرهنگیان کجا رفته است و چه کسانی پول‌های دریافتی را پرداخت نکرده‌اند؟

اسدالله عباسی در ادامه تصریح کرد: انتظار داشتیم آقای روحانی درباره حقوق‌های نجومی توضیحاتی می‌داد، اما توضیحاتی ارائه نشد، مشکل اصلی امروز کشور ما مشکلات اقتصادی است، انتظار بود دولت به کمک آقای فانی وزیر سابق آموزش و پرورش می‌آمد تا مشکلات آموزش و پرورش حل می‌شد نه اینکه با برکناری وی صورت مسئله پاک می‌شد.

نماینده رودسر در مجلس در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دانش‌آشتیانی سنخیتی با آموزش و پرورش ندارد، تصریح کرد: اگر ملاک معرفی آقای دانش آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش حضورش در «مجتمع مفید» است، باید بگویم آن مجتمع از جنس مدارس غیردولتی نیست و تافته جدابافته‌ای است که ارزشی برای دولت و بازرسی دولت قائل نمی‌شود. کجای این برنامه‌ها را می‌شود در 9 ماه اجرایی کرد؟

عباسی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: شما چکاری می‌توانید در 9 ماه باقیمانده از عمر دولت یازدهم در آموزش و پرورش انجام دهید که در مورد اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش برنامه هایی را مطرح کرده‌اید؟ مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را به تصویب رسانده‌اند و شما نمی‌توانید آن را مورد بررسی محتوایی قرار دهید، چرا درباره سازماندهی معلمان حق‌التدریس مطلبی را در برنامه‌های خود ذکر نکرده‌اید؟

نماینده رودسر در مجلس همچنین یادآور شد: توسعه و تقویت مدارس غیردولتی در برنامه‌های پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش ذکر شده است، در حالی که مشکل امروز کشور ما مدارس دولتی هستند، متأسفانه تعادل و توازن جنسیت در انتخاب معلمان به‌هم خورده است، معلمان مرد در مدارس دخترانه تدریس می‌کنند و دبیران خانم در مدارس پسرانه مشغول تدریس هستند، این موارد مسائلی است که نمی‌توانیم آنها را گردن دولت قبل بیاندازیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آقای دانش آشتیانی! در برنامه‌ریزی درسی و تغییر کتاب‌های درسی نمی‌توانید در 9 ماه آینده کاری انجام دهید.

*سروش: دانش‌آشتیانی مدیری استراتژیک و تحول‌خواه است

همچنین ابوالفضل سروش نماینده مردم تهران در مجلس در موافقت با فخرالدین احمد دانش‌آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برنامه‌های وی را مطابق با سند تحول بنیادی آموزش و پرورش و وی را توانمند برای اجرای آن خواند و با برشمردن محورهای دانش‌آشتیانی گفت: ما به ایشان رای می‌دهیم چون هر 13 بند برنامه‌های ایشان می‌تواند اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آشتیانی به استمرار وضع موجود در آموزش و پرورش اعتقاد نداشته و از تحول سخن می‌گوید، اظهار داشت: ایشان به تقویت کیفی مدیران خبر داشته اما به تمرکز در آموزش و پرورش اعتقاد ندارد و سعی در جلب مشارکت‌های مالی و منطقه‌ای برای آموزش و پرورش خواهد داشت.

سروش با ذکر این نکته که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان را مبنای نظام پرداخت دانسته و آموزش و پرورش را مصرف‌کننده صرف نمی‌داند، گفت: آقای دانش‌آشتیانی مدیری استراتژیک و تحول‌خواه و پرورش‌یافته خانواده‌ای اصیل، روحانی و فاضل است که پدرش نماینده دوره اول مجلس بوده است.

وی به حضور موثر و فعال دانش‌آشتیانی در عرصه‌های پشتیبانی دفاع مقدس و همکاری موثر و فعال با قرارگاه خاتم‌الانبیاء اشاره کرد و با سخن گفتن از تدین و اخلاق او خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در حوزه مدیریتی سخت‌کوش و کاردان و معتقد به کار تیمی است و در حوزه مدرسه‌داری نیز موفق بوده و و پرورش‌دهنده دانش‌آموختگانی متدین در دبیرستان مفید است.

*نقوی: زمانی که دانش‌آشتیانی عضو شورای سازمان برنامه‌ریزی کتب درسی شد درس حسین فهمیده را از کتاب‌ها حذف کردند

سید حسین نقوی‌حسینی در ادامه در مخالفت با وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش، گفت: در شرایطی که فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی وزیر پیشنهادی «برای تصدی وزارت آموزش و پرورش» عضو شورای سازمان برنامه‌ریزی کتب درسی شد درس شهید حسین فهمیده از کتاب‌ها حذف شد.

وی افزود: بعضی‌ها منصوب به شهید رجایی شدند، بعضی‌ها ایشان را به خانواده علما منصوب کردند، من اینجا مطرح می‌کنم که نخست‌وزیر دوران جنگ عامل سر فتنه بود و عامل آمریکایی‌ها در فتنه شد و حال بعضی‌ها فکر می‌کنند که فلانی در پشتیبانی جنگ بوده معیار است. آقای منتظری فقیه بود و فاسد شد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور شما که هیچ وقت مطالب نمایندگان را گوش نمی‌دهید. هر بار در معرفی وزرا صحبت می‌کنید و می‌روید. چون شما گفتید از نقد استقبال می‌کنید من مطالبی را می‌خواهم بگویم و امیدوارم که به جهنم حواله داده نشوم و امیدوارم که فردا بیسواد خطاب نشوم. امیدوارم که پشت همین تریبون به انقلابی‌های نفهم محکوم نشوم.

نقوی خاطرنشان کرد: انقلابی‌ها می‌فهمند. آقای رئیس‌جمهور انقلابی‌ها را پشت تریبون مجلس شورای اسلامی به نفهمی متهم نکنید. این کار درست نیست. حرف منتقدین را گوش دهید.

*آقای رئیس‌جمهور! انقلابی‌ها نفهم نیستند

وی ادامه داد: ما حرف مردم‌مان را می‌زنیم. مگر مردم به ما رأی ندادند؟ به رأی مردم احترام بگذارید. آیا ما انقلابی نفهمیم؟ حرف‌مان را گوش دهید.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور اقدام شما در تغییر وزرا ترمیم نیست و در جهت مطالبات مردم هم نیست. مردم امروز با مشکل بیکاری مواجهند و رونق اقتصادی می‌خواهند. مردم امروز رفاه می‌خواهند. مردم امروز جوانان‌شان با مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در خانه‌هایشان بیکارند و ترمیم باید در این بخش انجام می‌شد.

نقوی اضافه کرد: تمام کارخانجات ما در حال نیمه‌تعطیلی است. دولت در این مسیرها چه قدمی برداشته؟

وی افزود: آقای فانی را مجلس استیضاح می‌کرد و دولت با اقدام خود در مورد این وزیر فرار به جلو کرد و در مورد آقای گودرزی و آقای جنتی نیز بحث کارآمدی مطرح نبود. بحث دعوای دیگری بود. بحث کنسرت و مسائل دیگر بود. پس این اقدام دولت در تغییر وزرا ترمیم و در جهت پاسخگویی به مطالبات مردم نیست چرا که مطالبات مردم چیزهای دیگری است.

*دانش‌آشتیانی بازیگر نقش اول فتنه است

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت با آموزش و پرورش این کارها را نکند. آموزش و پرورش حزب سیاسی نیست. آموزش و پرورش مرکز تعلیم و تربیت و متعلق به همه ملت ایران است. چرا با این وزارتخانه سیاسی برخورد می‌کنید؟ وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش با توجه به سوابقش کاملا یک بازیگر سیاسی است.

نقوی خاطرنشان کرد: ما باید جوابگوی رأیی که می‌دهیم باشیم. نباید نگران باشیم که دولت چه کار می‌کند. دولت هیچ کاری نمی‌کند و اگر کاری هم بکند ما به مردم وعده دادیم که از استقلال، آزادی، عزت و ولایت فقیه دفاع کنیم. در مقابل فتنه بایستیم.

وی افزود: آقای دانش‌آشتیانی بازیگر نقش اول فتنه است. اسناد وی در فتنه در همین مجلس ارائه شده است. وی اولین مدیر مدرسه‌ای است که بین سه هزار نفر مدیر مدرسه در تهران به جرم فعالیت در فتنه بازداشت می‌شود.

*خط قرمز نظام فتنه است، مگر دولت جزء نظام نیست!

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور چرا کارت زرد مجلس را دوباره به مجلس معرفی می‌کنید؟ چرا با آموزش و پرورش تا به این حد بازی می‌کنید؟ آیا در میان یک میلیون و صد هزار معلم یک نفر شایسته نیست که این وزارتخانه را اداره کند؟ آیا این توهین نیست که شما فردی را که پیش از این برای تصدی وزارت علوم معرفی کرده‌اید و رأی نیاورده دوباره معرفی می‌کنید؟ این حاشیه‌سازی نیست؟

نقوی خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور شما که شعار عقل‌گرایی می‌دهید آیا این عقل‌گرایی است که فردی که تا به این اندازه دارای حاشیه است و در همین مجلس رأی منفی گرفته است اسناد فعالیت وی در فتنه مطرح شده دوباره برای تصدی وزارت آموزش و پرورش معرفی می‌شود؟ آموزش و پرورش باید اینگونه ضربه بخورد؟

وی افزود: امروز آموزش و پرورش گرفتار است. معلم‌ها فراموش شدند. معلم‌ها انگیزه خود را از دست داده‌اند. حق آموزش و پرورش نیست که با آن اینگونه بازی شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مسکن فرهنگیان رها شده. ببینید وضعیت صندوق ذخیره‌ آنها چگونه است.

نقوی خاطرنشان کرد: امروز آقای رئیس‌جمهور تعریف جدیدی را از فساد ارائه کرد که این اختلاس نیست که هشت هزار میلیارد تومان از دارایی‌های معلم‌ها را به 30 نفر بدهیم، اختلاس نیست بلکه وام است.  شما هشت هزار میلیارد تومان را به 30 نفر می‌دهید و بعد می‌گویید وام است و می‌گویید نفهم‌ها می‌گویند اختلاس، این وام است.

*آقای رئیس‌جمهور ! هیچ وقت مطالب نمایندگان را گوش نمی‌دهید

وی ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور مطابق تعریف جنابعالی در دولت شما هشت هزار میلیارد تومان به 30 نفر وام داده شده و اختلاس نیست.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای دانش‌آشتیانی وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش موسسه حزب منحله مشارکت و عضو شورای مرکزی این حزب غیرقانونی و عضو فراکسیون مشارکت مجلس ششم، عضو شورای سیاست‌گذاری ستاد انتخابات معین، امضا‌کننده بیانیه‌های مختلف در دوران فتنه 88 و  در حمایت از تحصن‌های غیرقانونی در مکان‌های مختلف است.

نقوی خاطرنشان کرد: آقای دانش آشتیانی با بورس دولتی دولت آقای هاشمی‌رفسنجانی در انگلستان درس می‌خوانده و در آنجا ان‌شاءالله بر اساس صلاحیت به عنوان دبیر محلی در مدرسه ایرانیان تدریس می‌کردند و این در حالی است که معلمان برای اعزام به خارج مراحل متعددی را طی می‌کنند و آقای دانش آشتیانی بدون هیچ گونه آزمون و گزینشی در مدارس ایرانیان تدریس می‌کرده است.

وی افزود: کسی که در قلبش راضی باشد دولت جمهوری اسلامی شکست بخورد صهیونیست است. آیا می‌خواهیم دولت شکست بخورد؟ ما می‌خواهیم دولت پیروز شود. دولت مقتدر باشد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: الحمدالله امروز نظام جمهوری اسلامی ایران مقتدر در دنیا حرکت می‌کند. بینی‌ قدرت‌های سلطه‌گر را به خاک مالیدیم و آنها را به زانو درآورده‌ایم. ایران برای شرکت در لبنان برای قدرت‌های سلطه‌گر شرط گذاشت و آنها شرط ایران را پذیرفتند و در مقابل ملت ایران زانو زدند.

نقوی خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم شخصی به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب شود که خود وی و خانواده و سابقه‌اش تدین، شرافت، تربیت را به همراه داشته باشند. آقای رئیس‌جمهور آیا چنین فردی در مجموعه شما نیست؟ آیا فردی با این حاشیه‌ها باید برای وزارت آموزش و پرورش معرفی شود؟

وی افزود: رهبری فرمودند فتنه خط قرمز نظام است. مگر دولت جزء مجموعه نظام نیست؟ آیا فقط مجلس و قوه قضائیه جزء نظام هستند؟

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: امروز مجلس در معرض آزمون بزرگی قرار دارد. به فتنه‌گرانی که عامل آمریکا بودند و به چهره پاک نظام چنگ کشیدند و آن را خونین کردند و هرگز بخشیده نخواهند شد رأی ندهید.

*محمدی: دانش آشتیانی مورد وثوق شهید رجایی بود

در ادامه نیز، داود محمدی نماینده مردم تهران در مجلس در موافقت با فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به فعالیت وی در انجمن‌های دانشجویی پیش از انقلاب و نیز خدمت وی با لباس سپاه در ابتدای انقلاب اشاره کرد و با یادآوری اینکه او از دست‌پروردگان شهید رجایی است، گفت: آقای دانش آشتیانی عضو گروه تشکیل‌شده از سوی شهید رجائی جهت انتقال مسائل مختلف کشور و مورد وثوق این شهید بود.

وی اعتقاد دانش آشیتانی به مبانی ارزشی اسلام را مثال‌زدنی برشمرد و با تأکید بر اینکه وی از تخصص لازم برای تصدی وزارت آموزش و پرورش برخوردار است، گفت: ایشان از معلمان موفق رشته ریاضی است و در زمینه‌های مختلف از تخصص برخوردار و از دبیران بسیار متدین است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 80 نفر از دانش‌آموختگان دبیرستان مفید که تحت مدیریت دانش آشتیانی بوده است در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند، گفت: این مدرسه را آیت‌الله موسوی اردبیلی تأسیس کرده است.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به حضور دانش آشتیانی در مدیریت‌های خرد و کلان و تصدی معاونت وزارت علوم در سه دوره اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان در استان‌های محروم، دبیرستان‌هایی تأسیس کردند که دانش‌آموختگان آنها در دانشگاه‌ها قبول شده‌اند.


خبر تصادفی:
وضعیت بیکاری در ایران کاملا قابل بررسی و جای اعتراض و انتقاد زیادی دارد.بیکاری در ایران در سال های اخیر به اوج رسیده و تمامی کارشناسان بر این باورند که این حجم از بیکاری در ایران در چندین سال پیش بی سابقه بوده است.اعتراضات زیادی برای این مورد توسط جوانان و افراد بیکار کشور به دولت روحانی وارد شده.دانشجویان فارغ التحصیلی از دانشگاه های معتبر کشور چندین سال است که بیکار هستند و دولت باید فکری به حال این مورد بکند.ادامه چنین روندی قطعا در سال های آینده مشکلات خیلی بیشتری برای کشور و وضعیت بد اقتصادی ایجاد خواهد کرد

طراحان برتر بازدید : 28 سه شنبه 11 آبان 1395 نظرات (0)

شرح خبر:


به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محسن حسینی‌مقدم صبح امروز در گردهمایی مدیران هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، اظهار داشت: در حال حاضر در بخش فنی و حرفه‌ای و کاردانش 7 هزار کارآموز وجود دارد.

وی با بیان اینکه از مجموع 900 هزار دانش‌آموز پایه نهم که امسال وارد پایه دهم شده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد حدود 350 هزار کارآموز وارد هنرستان‌ها شده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: معاونت آموزش متوسطه بر اساس امکانات روستاها و شهرستان‌های کشور وجود دارد سهمیه استان‌ها برای جذب دانش‌آموزان به هنرستان‌ها مشخص می‌شود که بر اساس سهمیه مشخص شده در ادارات کل آموزش و پرورش اقدام به جذب کارآموزان می‌شود.

حسینی‌مقدم از وجود 194 رشته کاردانش و فنی و حرفه‌ای در سطح کشور خبر داد و گفت: از این تعداد 41 رشته فنی و حرفه‌ای و 153 رشته مهارتی کاردانش هستند.

وی افزود: بر اساس نیازسنجی در استان‌ها برخی از رشته‌های جدید احداث و برخی از رشته‌ها حذف می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش ساماندهی نیروهای انسانی در شاخه‌‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش است، اضافه کرد: در سال گذشته از 5 هزار نیروی جذب‌شده در آموزش و پرورش 2 هزار نفر در فنی و حرفه‌ای جذب شده‌اند و امسال نیز از 10 هزار نیروی جذب‌شده در آموزش و پرورش یک‌هزار و 100 نفر در قالب هنرآموز و استادکار با این مجموعه استخدام و همکاری می‌کنند.

حسینی‌مقدم با بیان اینکه یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش در سال‌های آینده استقرار سه پایه در هنرستان‌هاست، گفت: در این راستا با همکاری سازمان نوسازی مدارس برنامه‌ریزی شده که فضای هنرستان‌ها به این سمت پیش رود.

وی یکی از مباحث مهم در آموزش و پرورش را هدایت تحصیلی دانش‌آموزان و سوق دادن آنها به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش دانست و یادآور شد: سال گذشته هدایت تحصیلی در مقطع دوم متوسطه انجام می‌گرفت ولی امسال به دوره اول متوسطه انتقال یافته بنابراین یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها آشنا کردن خانواده‌ها با رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در زمینه اطلاع‌رسانی و توانایی عملکرد هنرستان‌ها باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

حسینی‌مقدم با بیان اینکه بر اساس سیاست‌های کلی کشور تا پایان برنامه ششم باید 48.36 درصد از دانش‌آموزان جذب هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش شوند، تصریح کرد: از این میزان در سال گذشته 41 درصد دانش‌آموزان جذب شدند ولی با توجه به انتقال هدایت تحصیلی از پایه دوم متوسطه به پایه اول متوسطه امسال با افت 4 درصدی همراه بوده و به حدود 37 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه ردیف اعتباری برای تجهیزات هنرستان‌ها وجود دارد و زمانی که اختصاص یافت با توجه به نیاز در بین استان‌ها تقسیم می‌شود، افزود: میزان 2 درصد از اعتبارات گاز برای سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس اختصاص یافت و بعد از اجرای این امر تجهیز کردن هنرستان‌ها در دستور کار است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته حدود 14 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان‌ها اختصاص یافته و امسال نیز بر اساس ضریب محرومیت و نیاز استان‌ها تجهیزات هنرستان‌ها فراهم شده است.

حسینی‌مقدم با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های سال گذشته آموزش و پرورش تجهیز مدارس شبانه‌روزی است، خاطرنشان کرد: امید است در سال آینده شاهد رونق هنرستان‌ها باشیم.


خبر تصادفی:
خبر های بروز دنیا برای تمامی سنین در این سایت موجود است.شما بازدیدکنندگان محترم میتوانید روزانه خبر های زیاد و مهم را در این سایت بخوانید و از اخبار روز دنیا با خبر شوید.کافی است فقط در این وب سایت گردش کنید و در تمامی موارد این وب سایت جستجوی لازم را انجام دهید.خبر های سیاسی در این سایت شامل خبر های دولت یازدهم و عملکرد آن ها در این دوره است که باید بررسی های دقیقی در این زمینه انجام شود.عملکرد این دولت مثبت بوده و در بخش برجام کار های زیادی انجام شده که شایسته تقدیر و تشکر است

طراحان برتر بازدید : 46 سه شنبه 11 آبان 1395 نظرات (0)

شرح خبر:

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، با موفقیت ارتش سوریه و همپیمانانش در جلوگیری از نفوذ گروههای وابسته به جیش الفتح در ورودی جنوب غربی حلب، این جبهه شاهد ثباتی در روند کنترل مناطق است؛ هر چند که در «ضاحیه الاسد و منیان» درگیریها همچنان وجود دارد.

روزنامه «الاخبار» لبنان با اشاره به اینکه ارتش سوریه موفق شده، جبهه های غرب حلب را به کنترل خود درآورد، گزارش داد، احتمالا ارتش تلاش خود را برای بازپسگیری مراکزی که در ضمن مناطق مسکونی حلب قرار دارد، به کار خواهد بست؛ چرا که اگر تروریستها مراکز خود را در این مناطق تحکیم کنند، روند بازپسگیری آن بسیار دشوار خواهد شد.

همزمان، در راستای تعلیق پرواز جنگنده های روس بر فراز حلب، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که پس از اصرار همه گروههای مسلح حاضر در مناطق شرقی حلب بر همکاری با گروه تروریستی جبهه النصره، مسکو همه این گروهها را اهداف قانونی و مشروعی برای خود میداند.

لاوروف همچنین تصریح کرد که این مدت تعلیق، دو هفته خواهد بود و این مدت برای جدا کردن تروریستها از معارضان میانه رو کافی خواهد بود.

وی با اشاره به گزارشهای رسانه های غربی که می‌گویند النصره رهبری حملات تروریستها از شرق حلب را بر عهده دارد، اظهار داشت «سایر افراد مسلح حاضر در شرق حلب، با اراده یا بدون اراده، در جنایات النصره دست دارند».

از سوی دیگر، مسکو حمله تروریستها به مناطق مسکونی شهر حلب با خمپاره های حامل مواد شیمیایی را محکوم و تأکید کرد که این مسئله در سال 2013 نیز رخ داد و در جریان آن عناصر تروریستی از مواد مشابهی برای بمباران غوطه شرقی و «خان العسل» در غرب حلب استفاده کردند. این مسئله در سال 2015 در «مارع» و در سال 2016 در منطقه «صلاح الدین» حلب رخ داد.

در همین راستا، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد که گروه تروریستی جبهه النصره و شماری از گروههای همپیمان آن با حمله به شهر حلب از چند محور همچنان تنش را ادامه می‌دهند.

ارتش سوریه همچنین تأکید کرد که در پی شلیک بیش از 100 خمپاره، 50 موشک گراد و 20 کپسول گاز به مناطق مسکونی شهر حلب طی سه روز گذشته 84 نفر که بیشتر آنان زنان و کودکان بودند کشته و 280 نفر نیز زخمی شدند.

20 عنصر معارض در شمال حلب کشته شدند

از سوی دیگر، در ریف شمالی استان حلب، داعش اعلام کرد که 20 عنصر معارض را در روستای «عبله» واقع در جنوب شهرک «اخترین» از پای درآورده است.

خبرگزاری «اعماق» وابسته به داعش اعلام کرد که عناصر این گروه، تروریستهای وابسته به ارتش آزاد را به روستای عبله کشاندند و یک خودروی بمب گذاری شده را در میان آنان منفجر کردند.

تروریستهای ارتش آزاد هم که قصد عقب نشینی از این روستا را داشتند در یک میدان مین گرفتار و کشته شدند.


خبر تصادفی:
تولیدات داخلی در ایران روز به روز بیشتر شده و کیفیت آن نیز افزایش می یابد.توجه به این مورد کاملا ضروری است باید در ایران فرهنگ سازی شود تا مردم رو به خرید اجناس تولید داخل بیاورند تا چرخه اقتصادی تولیدات داخلی کشور پا به روند پیشرفت بگذارد.امروزه شاهد آن هستیم که بیش از گذشته به تولیدات داخلی توجه میشود و همایت های مناسبی از جانب دولت برای این محصولات و ادامه روند کاری آن ها میشود.خوشبختانه استقبال مردم از این تولیدات داخلی بسیار خوب بوده است و رفته رفته باید این روند خوب را نیز بهبود بخشید

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 55
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 120
  • بازدید ماه : 186
  • بازدید سال : 879
  • بازدید کلی : 6,283